از افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت لوازم خانگی تا ادامه تخلف شرکت های لبنیاتی/ جعبه سیاه سانچی رمزخوانی شد

13:06 - 06 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۷۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی همچون بررسی فروچاله ها و میزان آب سد های استان همدان، برگزاری مراسم یادبود برای دریانوردان حادثه نفتکش سانچی، بازگشایی جعبه سیاه سانچی، بررسی نرخ دلار در دی ماه و افزایش قیمت لوازم خانگی از 5 تا 10 درصد را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی همچون بررسی فروچاله ها و میزان آب سد های استان همدان، برگزاری مراسم یادبود برای دریانوردان حادثه نفتکش سانچی، بازگشایی جعبه سیاه سانچی، بررسی نرخ دلار در دی ماه و افزایش قیمت لوازم خانگی از 5 تا 10 درصد را شامل می شود.

در اوایل هفته عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت منابع کافی برای تامین ارز در اختیار ندارد و نمی تواند به تقاضا پاسخ دهد،گفت: مدیریت بر بازار ضعیف شده است.

با گذشت نزدیک به یک هفته از سانحه غرق شدن نفتکش سانچی مراسم یادبود و عزاداری دریانوردان شیر دل همانند روز‌های اول به قوت خود باقی ماند تا شاید مرهمی بر روی دل داغدار خانواده‌های این افراد و پس از آن جامعه دریانوردی کشورمان باشد.

در اوایل هفته طرحی در دولت در حال بررسی بود که براساس آن واردکنندگان قطعات خودرو نیز موظف به از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده خواهند بود.

با وجود رای نیاوردن موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کمسیون انرژی و تلفیق گمانه زنی‌هایی برای تجدیدنظر برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کار نیست.

 سرپرست آب منطقه‌ای استان همدان در گفت و گو مشروح با با بیان اینکه اقدامات جدی برای کنترل فروچاله‌ها انجام شده عمق برخی از فروچاله‌ها را ۹۰ متر اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: در هفته جاری جعبه سیاه نفتکش سانچی بازگشایی می شود ولی عملیات بررسی آن تا سه ماه آینده به طول می انجامد.

مراسم یادبود شهدای نفتکش سانچی صبح روز دوشنبه در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور خانواده‌های شهدا، جمعى از سفراى کشورهاى خارجى و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

 بررسی ماهانه قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار نشان از افزایش ۷ هزار و ۸۵۰ تومانی طی مدت دی ماه بوده است.

 نائب رئیس اتاق بازرگانی در گفت و گو مشروح با گفت: دو سال قبل اتاق ایران راهکاری درباره دستورالعمل نحوه صدور و تنظیم کارت‌های بازرگانی پیشنهاد داده که که هنوز تصویب نشده و مستلزم تصمیم و مصوبه دولت است.

هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی شروع بکار کرد.

مدیرکل بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات با بیان اینکه ممنوعیت واردات ماهی تیلاپیا صحت ندارد،گفت: نامه رئیس سازمان شیلات در این باره فقط پیشنهاد بود.

 بررسی نرخ دلار در یک ماه اخیر نشان می‌دهد که این ارز در طول ماه مورد بررسی ۳۴۶ تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در اواسط هفته از افزایش 5 تا 10 درصدی کالاهای این حوزه در  طی ۲۰ روز گذشته خبر داد که تحت این شرایط برخی فروشندگان از فروش کالا‌های خود جلوگیری می‌کنند و در صورت تداوم افزایش قیمت‌ها برخی فروشندگان از بازار حذف می‌شوند.

در این میان سرپرست آب منطقه‌ای استان همدان در گفت و گو مشروح با از کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در این استان خبر داد و گفت: روند نزولی بارش‌ها سطح آب سد‌های استان را با کاهش جدی روبرو کرده است.

رکود حاکم در بازار لوازم یدکی خودرو سبب شد که نوسانات نرخ ارز تاثیر آنچنانی بر این بازار در شرایط فعلی نگذارد و به اذعان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات افزایش تعرفه گمرکی در مقایسه با سایر عوامل بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت داشته است.

 علی رغم اعلام هفته گذشته سازمان حمایت مبنی بر بازگشت نرخ محصولات لبنی به قبل از افزایش قیمت‌ها اما، هیچ تغییر قیمتی از سوی شرکت‌های لبنی اعمال نشده و این شرکت‌ها همچنان به تخلف خود ادامه می‌دهند.

 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دقایقی پیش پلمپ جعبه سیاه نفتکش سانچی و همینطور کشتی فله بر چینی باز و فرآیند رمزخوانی جعبه سیاه هر دو کشتی آغاز شد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: اگر فردی علاقه نداشته باشد دولت از حسابش مطلع گردد، از دریافت یارانه انصراف دهد، مدت اعلام این امر سه ماه پس از تصویب این لایحه خواهد بود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل شناسایی و تأمین مالی بنگاه‌های صنفی تولیدی برای بازسازی و نوسازی را ابلاغ کرد.

 رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه منابع ارزی کشور درحال حاضر به دلیل فروش خوب نفت مطلوب است بیان کرد: قیمت ارز در روزهای آینده به طور قطع کاهش پیدا می کند.

 

پرونده میزان از واردات کالاهای غیر ضروری

بررسی آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال 96 نشان می‌دهد که بیش از ۶۴ هزار و ۸۱۴ تن دانه آفتابگردان از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۹۱ تن پتو وزیرانداز معمولی و مسافرتی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

 

بسته های اقتصادی میزان از بازار

بسته اقتصادی میزان از بازار در تاریخ 96/10/30

بسته اقتصادی میزان از بازار در تاریخ 96/11/01

بسته اقتصادی میزان از بازار در تاریخ 96/11/02

بسته اقتصادی میزان از بازار در تاریخ 96/11/03

بسته اقتصادی میزان از بازار در تاریخ 96/11/04



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *