رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کولاکوویچ: دوست ندارم در مورد قراردادم و مرخصی‌هایم صحبت کنم/ جریمه غلامی تمام شده ولی گرایش ما استفاده از بازیکنان جوان است/ هیچ سیگنالی مبنی بر علاقه‌ شهرام برای بازگشت به تیم ملی دریافت نکردم

10:19 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۶۷۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: مسئله مهم این است که برای لیگ جهانی 2 تیم را تشکیل خواهیم داد.

کولاکوویچ:

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، نشست خبری ایگور کولاکوویچ از ساعت 10 صبح امروز (سه‌شنبه) در هتل آکادمی شروع شد.

کولاکوویچ در ابتدای نشست خبری گفت: سلام به خبرنگاران. خوشحالم مجددا افتخار حضور در جمع شما را دارم. امیدوارم روابط حرفه‌ای که با شما داشتم ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: اولین رقابت ما در سال 2018 برای لیگ جهانی خواهد بود. این تورنمنت پرفشار خواهد بود، چون اختلاف زمان و خستگی خواهد بود. مسئله مهم این است که برای لیگ جهانی 2 تیم را تشکیل خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان افزود: تیم نوجوانان و جوانان فعالیت خاصی نخواهند داشت به خاطر همین از روز نخست بازیکنان این تیم‌ها در اردوی بزرگسالان حاضر می‌شوند تا با جو تیم ملی آشنا شوند. سال گذشته اصرار زیادی بود از بازیکنان جوان استفاده کنیم اما برنامه‌های تیم‌های جوانان و نوجوانان پر بود و نمی‌توانستیم از آنها دعوت کنیم.

کولاکوویچ خاطرنشان کرد: بخش دوم برنامه‌های امسال جام جهانی ایتالیا و بلغارستان است. امیدوارم در بازی‌های آسیایی بتوانیم به تیم الف استراحت بدهیم و از تیم ب استفاده کنیم. امیدوارم در جام باشگاه‌های آسیا هم تفاهم داشته باشیم و به بازیکن‌های ملی‌پوش استراحت بدهیم و چارچوب کلی بازیکن‌های اصلی تیم ملی را سالم‌تر نگه داریم.

وی در مورد اینکه در زمان نبود در ایران دقیقا چه کاری انجام می‌دهد عنوان کرد: بعد از جام جهانی ژاپن از مرخصی خودم استفاده کردم اما فیلم‌های مسابقات برای من ارسال می‌شد. بیشترین توجه من به بازیکنانی بود که پتانسیل ملی‌پوش شدن را دارند. صحبت‌های من با مربیان درباره بازیکنانی بود که اعتقاد دارند می‌توانند ملی‌پوش شوند. درست است 3 ماه نبودم اما در جریان اتفاقات والیبال بودم.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در خصوص کنار گذاشته شدن عادل غلامی از تیم ملی هم گفت: عادل غلامی در یک لحظه خطوط قرمز را رد کرد که قابل گذشت نبود. واقعا احساس تاسف کردم اما اصول مربیگری من اجازه نداد تصمیم دیگری بگیرم. در گفت‌وگو با غلامی این بازیکن درک کرد موازین حرفه‌ای من را. در دور آتی جریمه عادل تموم شده ولی گرایش ما انتخاب بازیکنان جوان است و باید دید علامی در رقابت با بازیکنان جوان چه عملکردی دارد.

کولاکوویچ درباره وضعیت شهرام محمودی هم خاطرنشان کرد: شهرام محموی هم وقتی از تیم ملی جدا شد با او صحبت کردم اما هیچ سیگنالی مبنی بر علاقه‌مندی شهرام برای بازگشت دریافت نکردم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار میزان در مورد اینکه چرا مرخصی‌هایش زیاد شده و چرا برای تماشای بازی‌های جام باشگاه‌های جهان به لهستان نرفته، عنوان کرد: من 14 ژانویه به ایران برگشتم، یعنی اینکه 3 و نیم ماه در ایران نبودم نه چهار ماه! میتوانید از فدراسیون بپرسید چون علاقه ندارم در مورد قراردادم و مرخصی‌هایم صحبت کنم. فدراسیون مراقب هست اگر خلاف قراردادم عمل کنم فدراسیون حق دارد تحریمم کند.

سرمربی تیم ملی والیبال افزود: به همان شکل که لیگ ایران را پیگیری می‌کردم، باشگاه‌های جهان را پیگیری کردم. در قراردادم نیامده که برای تماشای مسابقات در محل مسابقات حاضر شوم.

کولاکوویچ درباره تشکیل تیم ب هم گفت: تشکیل تیم ب پیشنهاد من بود اما فدراسیون هنوز جوابی به این پیشنهاد نداده است. باید در انتخاب تیم ب دقت کنیم اما هنوز تصمیمی نگرفیتم که چه بازیکنانی را دعوت کنیم.

وی در خصوص نشست با ضیایی عنوان کرد: برنامه‌هایم را با ضیایی مطرح کردم امیدوارم از نظرات و اهدافش مطلع شوم. امیدوارم صیایی هم مسیر موفقیت والیبال ایران را که داورزنی دنبال می‌کرد، دنبال کند.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که والیبال ایران چه چیزی کم دارد تا مدال کسب کند، گفت: هیچ تصمینی برای کسب مدال وجود ندارد حتی برای برزیل که مدال‌های زبادی کسب کرده است. والیبال ایران کیفیت خوبی دارد شاید اندازه سایر تیم‌ها با کیفیت نباشد اما میل بزرگی برای موفقیت دارد. بازیکنان ما آماده هستند به خاطر کشورشون جان خود را در زمین بدهند، میتوانم تصمین بدهم که بازیکنان تلاش زیاد و فداکاری کنند.

در ادامه یک خبرنگار کی‌روش و کولاکوویچ را در مورد کنار گذاشتن ستاره‌ها مقایسه کرد که کی‌روش به راحتی رحمتی را کنار گذاشت اما کولاکوویچ همچنان دنبال شهرام محمودی است، کولاکوویچ در این مورد تاکید کرد: شهرام بازبکن درخشانی است، شهرام مشکل داشت و گفت که باید مشکلش را حل کند. این بازیکن مورد نیاز تیم ملی است اما دوست ندارم با بازیکنی کار کنم که تمایل به بازی در تیم ملی ندارد. شهرام محترمانه گفت آمادگی بازی در تیم ملی را ندارد.

وی ادامه داد: اقدام خطرناکی هست که پیشقدم شوم و از بازیکنان بخواهم برای تیم ملی بازی کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص فهرست 40 نفره تیم ملی و بازیکنانی که در این فهرست حضور دارند، تصریح کرد: این فرست در اواسط تابستان انتحاب شد. در این لیست همه اسامی که امکان داشت می‌توانند در جام ملت‌های جهان بازی کنند قرار دادیم و نخواستیم از هیچ بازیکنی چشم پوشی کنیم. گرفتن ویزای آمریکا روندی طولانی دارد، درخواست امریکایی‌ها این بود که لیست قطعی بدهیم اما ما نمی‌توانستیم و فقط اسامی همه بازیکنان مستعد را در لیست قرار دادیم. فدراسیون والیبال ایران با آمریکا دارد صحبت میکند برای اینکه به لیست بازیکن اصافه کنیم. اینکه این لیست منتشر شود یا نه جزو وظایف من نیست.

کولاکوویچ در مورد بی اخلاقی بعضی بازیکنان در لیگ و تیم ملی گفت: نظارت من از طریق فیلم‌های ویدیویی انجام شد و تنها موارد تاکتیکی و تکنیکی دیدم. در صحبت با مربیان لیگ برتر به دنبال نکات غیر فنی هم بودم. در کل اگر هم از نزدیک مسابقات لیگ را میدیدم شاید متوجه خیلی از حاشیه ها نمی‌شدم.

وی درباره حضور همسرش در تیم ملی هندبال بانوان ایران به عنوان سرمربی عنوان کرد: همسرم در صربستان شاغل است و هیچ بحثی هم درباره حصورش در ایران نشده است.

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد اینکه مرخصی بعدی‌اش چه زمانی خواهد بود، تصریح کرد: اگه دوام بیاروم تا آخر مسابقات جهانی مرخصی نمی‌روم اما شاید عید نوروز چند روزی نباشم. البته پنج‌شنبه می‌روم و برای پلی‌آف لیگ برتر برمی‌گردم.

کولاکوویچ در پایان گفت: از همه خبرنگاران تشکر می‌کنم و امیدوارم این ارتباط خوب ادامه داشته باشد. مطمئنم که سوال‌های مطرح شده صادقانه بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *