رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

غیبت ۱۲۰ روزه کولاکوویچ و بی‌تفاوتی مسئولان فدراسیون والیبال/ معضل «مربیگری پاره وقت» به والیبال هم کشیده شد

9:21 - 20 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۴۵۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پس از این که تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جام قهرمانان بزرگ به مقام چهارم رسید، ایگور کولاکوویچ به مرخصی رفت و با گذشت حدود 4 ماه هنوز به ایران برنگشته است.

کولاکوویچ

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، پس از این که تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جام قهرمانان بزرگ که در ژاپن برگزار می‌شد به مقام سوم رسید، ایگور کولاکوویچ به مرخصی رفت و با گذشت حدود 4 ماه هنوز به ایران برنگشته است. این در حالبست که شنیده می‌شود این مربی روز 24 ماه جاری به کشورمان خواهد آمد.

در این مدت دور رفت لیگ برتر والیبال ایران برگزار شد و در حال حاضر هم بازی‌های دور برگشت در حال برگزاری است و تا الان کولاکوویچ هیچ کدام از بازی‌های لیگ برتر را از نزدیک تماشا نکرده است. این در حالیست که مسئولان فدراسیون والیبال در توجیه غیبت طولانی مدت کولاکوویچ عنوان کرده‌اند که سرمربی تیم ملی والیبال فیلم همه مسابقات لیگ برتر را تماشا کرده و آمار بازیکنان نیز برای او ارسال شده است.

اگر مبنا، منطق مسئولان فدراسیون والیبال باشد در ادامه هم نیازی به حضور کولاکوویچ در ایران نیست و بهتر است او تنها برای برگزاری اردوهای تیم ملی به کشورمان بیاید. نکته تاسف‌آورتر این که هیچ کدام از دستیاران او هم به ایران نیامدند تا حداقل آنها بازی‌های لیگ برتر را تماشا کنند.

در مسابقات جام باشگاه‌های جهان که چندی پیش در لهستان برگزار شد مربیان تیم‌های ملی مطرح دنیا مثل تیلیه، بلنجینی و ....به این کشور سفر کردند تا شاهد عملکرد بازیکنان ملی‌پوش خود در تیم‌های باشگاهی باشند اما در حالی که شاکله تیم بانک سرمایه از بازیکنان ملی‌پوش تشکیل شده کولاکوویچ به خودش زحمت نداد تا به لهستان برود و شاهد بازی‌های این تیم باشد. به طور حتم تیلیه و بلنجینی هم می‌توانستند مثل کولاکوویچ در خانه‌شان بمانند و فیلم مسابقات را تماشا کنند، اما به خاطر تعهدی که به تیم‌های تحت مربیگری‌شان دارند ترجیح دادند به لهستان بروند و از نزدیک شاهد مسابقات جام باشگاه های جهان باشند.

زمانی که گاییج سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده داشت انتقادهای زیادی از او می‌شد چون حضور گاییج در ایران به صورت پاره وقت بود. به نظر می‌رسد کولاکوویچ هم چنین شرایطی را دارد چون او با احتساب سایر مرخصی‌هایش بیشتر از نیمی از سال را در ایران حضور ندارد.

با توجه به این مسائله به نظر می‌رسد ضیایی در وهله اول باید چاره‌ای برای حضور تمام وقت کولاکوویچ در ایران کند تا مرخصی‌های او آنقدر طولانی نشود که نتوان آخرین حضور این مربی را در ایران به خاطر آورد. تیم ملی والیبال ایران نیازمند مربیانی است که زمان بیشتری را در کشورمان سپری کنند زیرا مربی پاره وقت یا پروازی نمی‌تواند مرهمی برای والیبال کشورمان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *