رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بارش برف مدارس کرمان را تعطیل کرد/ گذری بر یک پروژه تعطیل شده؛ مصنوعات سنگی «سریش آباد» ناکام شد/ بافت ۳۶۰۰ متر فرش در ایلام و صادرات به ۸۰ کشور

11:04 - 18 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۷۵۷
بارش برف مدارس کرمان را تعطیل کرد، گذری بر یک پروژه تعطیل شده؛ مصنوعات سنگی «سریش آباد» ناکام شد، بافت ۳۶۰۰ متر فرش در ایلام و صادرات به ۸۰ کشور و ... را در بسته خبری «در استان‌ها چه خبر» بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، بارش برف مدارس کرمان را تعطیل کرد، گذری بر یک پروژه تعطیل شده؛ مصنوعات سنگی «سریش آباد» ناکام شد، بافت ۳۶۰۰ متر فرش در ایلام و صادرات به ۸۰ کشور و ... را در بسته خبری «در استان ها چه خبر» بخوانید.

غلظت آلاینده‌های جوی در استان سمنان افزایش می‌یابد

تسنیم: آلایندگی هوا و همچنین غلظت گرد و غبار تا سه‌شنبه در آسمان سمنان حاکم است. بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی تا 48 ساعت آینده جوی پایدار بر اسمان استان سمنان حاکم است و آسمان سمنان تا 72 ساعت آینده صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در سمنان در چند روز آینده تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. بیشترین دمای سمنان در روز گذشته 12 درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

بارش برف برخی مدارس کرمان را تعطیل کرد

بارش نخستین برف زمستانی از شب گذشته برخی نقاط استان کرمان را فراگرفته و در حال حاضر برف در استان کرمان در حال بارش است. تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان بردسیر، بخش راین در شهرستان کرمان و منطقه دهبکری در شهرستان بم تعطیل است. دوره‌های پیش‌دبستانی و دبستان در شهرستان‌های رابر، شهر مس سرچشمه در رفسنجان و بخش ساردوئیه جیرفت تعطیل است؛ بقیه مدارس در سایر نقاط استان باز است.

گذری بر یک پروژه تعطیل شده؛ مصنوعات سنگی «سریش آباد» ناکام شد

مهر: تقریباً بهمن ماه سال گذشته بود که خبر از افتتاح و راه اندازی کارگاه مصنوعات سنگی سریش آباد مختص به شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در شهرستان قروه به گوش رسید. کارگاهی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بارها قبل از افتتاح مورد بازدید قرار گرفت اما به دلیل آماده نشدن برای زمان مدنظر در شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت و با شعار تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بالأخره پس از چند ماه انتظار به بهره برداری رسید. این کارگاه تولیدی که در سال ۹۴ جواز تأسیس گرفت، دارای ۱۹ واحد است که در صورت فعالیت مستمر برای صدها نفر ایجاد اشتغال می کرد. کارگاه تولید مصنوعات سنگی سریش آباد که در راستای جلوگیری از خام فروشی سنگ و ایجاد اشتغال و فرآوری محصولات معدنی تأسیس شد و با وجودی که برای راه اندازی آن بسیار هزینه و سر و صدا شد اما به دلایل مختلفی پس از دو ماه فعالیت تعطیل و از حرکت ایستاد. این مسئله باعث شد تا اعتراض کارگران و صنعت گران این حوزه را در کنار اعضای شورای شهر و مردم منطقه به همراه داشته باشد به طوری که بارها در شبکه های اجتماعی و فضاهای عمومی نسبت به این وضعیت واکنش های مختلفی صورت گرفت. علت تعطیلی کارگاه همین طور حول محور مسایل مختلفی در حال گردش بود و هر کسی از دیدگاه خود به تحلیل موضوع می پرداخت و انگشت اتهام را به طرف متولیان می گرفت. این موضوع تا جایی ادامه یافت که نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس را هم به میدان آورد و در بازدیدی از این کارگاه وعده پیگیری مسئله و حل مشکل را داد. مشکل اصلی کارگاه مصنوعات سنگی سریش آباد که در راستای جلوگیری از خام فروشی راه اندازی شد، نبود مواد اولیه و خام است. مسئول کارگاه مصنوعات سنگی سریش آباد می گوید که در سریش آباد کارگاه های مصنوعات سنگی وجود داشت اما هرکدام به صورت جدا و در قالب مشاغل خانگی فعالیت داشتند و ساماندهی نشده بودند و تمام مواد اولیه برای تولید را از سنگ های مرمر دورریز منطقه تهیه می کردند. بر همین اساس و باتوجه به برآوردهای صورت گرفته و طرح توجیهی ارائه داده شده تصمیم به راه اندازی مجتمع کارگاهی مصنوعات سنگی به صورت ساماندهی و سازمان یافته گرفته شد.

بارش برف مدارس کرمان را تعطیل کرد/ گذری بر یک پروژه تعطیل شده؛ مصنوعات سنگی «سریش آباد» ناکام شد/ بافت ۳۶۰۰ متر فرش در ایلام و صادرات به ۸۰ کشور

بارش برف مدارس کرمان را تعطیل کرد/ گذری بر یک پروژه تعطیل شده؛ مصنوعات سنگی «سریش آباد» ناکام شد/ بافت ۳۶۰۰ متر فرش در ایلام و صادرات به ۸۰ کشور


بافت ۳۶۰۰ مترمربع فرش دستباف در ایلام و صادرات به ۸۰ کشور خارجی

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از بافت سه هزار و ۶۱۳ مترمربع فرش دستباف در ایلام طی سال جاری خبر داد و گفت: تولیدات استان به ۸۰ کشور خارجی صادر می شود. از ابتدای امسال سه هزار و ۶۱۳ مترمربع فرش دستباف در استان ایلام بافته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد داشته و ارزش تولیدات آنها بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال بوده است. بیش از ۱۴ تشکل و۱۴ هزار و ۲۱۹ بافنده در سطح استان در قالب تشکل های حوزه فرش فعالیت می کنند. بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بافنده در استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. تاکنون بیش از ۲۰۰ بافنده خانگی در قالب مشاغل خانگی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شده اند. همچنین ۴۶ کارگاه در حوزه فرش اعم از تولید، رنگرزی و تامین مواد اولیه و نیز فروش شناسایی شده که برای دریافت تسهیلات از محل مشاغل خانگی و محل تسهیلات روستایی که از کارمزد پایینی برخوردار است معرفی شده اند.

گلایه اردستانی‌ها از افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها

ایسنا: طبق نرخ جدید تاکسیرانی و شورای شهر اردستان، کرایه تاکسی ها بین 30 الی 50 درصد افزایش یافته که این میزان افزایش بالاتر از نرخ تورم سالانه است، البته این افزایش در حالی اعلام شد که از تابستان سال گذشته نرخ برخی از مسیرهای تاکسی ها به صورت خودجوش توسط رانندگان افزایش پیدا کرده بود. یکی از شهروندان اردستانی در این خصوص می گوید که تامین حمل و نقل درون شهری ارزان و راحت از سوی دولت و شهرداری حق طبیعی همه شهروندان است، دلیل این افزایش ها چیست؟ ما باید به عنوان شهروندان دلیل این افزایش را بدانیم. شهروند دیگری معتقد است که این افزایش قیمت ها اصلا قابل توجیه نیست، ما هنوز از تاکسیرانی خدمات دهی بهتری دریافت نکردیم. ابتدا باید خدمات را افزایش دهند بعد قیمت ها به یکباره افزایش یابد. مسئول تاکسیرانی اردستان هم می گوید تاکسیرانی فقط بر حضور تاکسی ها در مسیر نظارت دارد و تا زمانی که از طرف مردم اعتراضی نسبت به موضوعات مختلف نداشته باشیم نمی توانیم برخوردی کنیم. هیچ گونه اعتراضی از سوی مردم مبنی بر افزایش قیمت به صورت کتبی به ما اعلام نشده است. افزایش قیمت کرایه های تاکسی با تصویب شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان بوده است. تاکسیرانی قطعا نمی تواند نظارت فردی بر تک تک تاکسی های سطح شهر داشته باشد. باید مردم مطالبه گری کنند تا تاکسیرانی با افراد متخلف برخورد کند. متاسفانه در شهرهایی مانند اردستان مطالبه گری مردم خیلی ضعیف است؛ مجموعه شهرداری و تاکسیرانی آمادگی لازم را دارند تا با متخلفینی که در خدمات دهی به مردم کوتاهی می کند برخورد قانونی کند.

50 هزار بسته اقلام خوراکی بین زلزله زدگان استان توزیع می شود

ایرنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از آغاز مرحله دوم توزیع بیش از 50 هزار بسته یک ماهه در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت که توزیع این بسته ها از ابتدای هفته آینده آغاز می شود. ارزش هر بسته غذایی بین 2 میلیون و 500 هزار تا سه میلیون ریال است و شامل برنج، روغن، انواع کنسرو، حبوبات، قند و شکر، چای و دیگر اقلام مورد نیاز است. کار توزیع بسته های یک ماهه در مرحله دوم حدود یک هفته تا 10 روز به طول می انجامد و این بسته ها بین خانوارهایی که دفترچه امدادی برای آن ها صادر شده، توزیع خواهد شد. مرحله دوم فعالیت تیم های حمایت روانی و دوست دار کودک در مناطق زلزله زده آغاز می شود؛ این تیم ها از 15 دی به مناطق زلزله زده اعزام و حمایت های روانی لازم را از خانوارها و همچنین کودکان به عمل خواهند آورد. این تیم ها تا 20 اسفند در مناطق زلزله زده باقی می مانند و پیش بینی می شود در این مدت همانند مرحله اول بتوانند در 500 شهر و روستا حضور پیدا کنند.

بارش برف مدارس کرمان را تعطیل کرد/ گذری بر یک پروژه تعطیل شده؛ مصنوعات سنگی «سریش آباد» ناکام شد/ بافت ۳۶۰۰ متر فرش در ایلام و صادرات به ۸۰ کشور



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *