افاضلی: امیدوارم شرایط نفت بهتر از صبا باشد/ این پرسپولیس بهترین تیم 15 سال اخیر ایران است/ خیلی به برانکو نزدیکم!

15:11 - 14 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۷۱۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: بهترین تیم 10-15 سال اخیر فوتبال ایران بدون شک همین پرسپولیس است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، هومن افاضلی در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش با پرسپولیس اظهار داشت: شرایط تیم ما خاص است و چیزی که به من کمک کرد این بود که قبل از نفت در تیمی بودم که شرایطش بدتر بود. امیدوارم تدارکات و شرایط نفت بهتر از صبا باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم مالکان جدید نفت به بهترین شکل تیم را حمایت کنند. متاسفانه ما در صبا آنقدر مشکل داشتیم که من مجبور بودم برای بازیکنان قصه تعریف کنم تا آنها راضی شوند به زمین مسابقه بروند، البته در آنجا هم اولش قرار بود همه چیز خوب باشد اما به بدترین شکل بازی‌ها را برگزار می‌کردیم. باید عنوان کنم مالکان جدید باشگاه نفت افرادی تحصیلکرده و از نخبه‌های کشور هستند، به هر حال پزشکان همیشه در کنکور جزو بهترین رتبه‌ها هستند و به همین خاطر هم وارد این عرصه شده و با دیگران تفاوت دارند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران عنوان کرد: در این چند روز که من هدایت تیم نفت را برعهده گرفته‌ام، بیشتر تلاشم این بود که روی مسائل روحی و روانی بازیکنان کار کنم، اگر بتوانیم وضعیت روحی و روانی بازیکنان را تغییر دهیم کار بزرگی کرده‌ایم چرا که آنها آنقدر وعده دروغ شنیده‌اند که دیگر سخت اعتماد می‌کنند. به همین خاطر باید اعتمادشان را هم جلب کنیم و وقتی هم ذهن بازیکنان را آماده نکرده باشیم نمی‌توانیم کار تاکتیکی انجام دهیم و موارد فوتبالی برای آنها در این شرایط بی‌اهمیت است، همه تلاشم این بوده که ذهن بازیکنان تیمم را برای ادامه فصل آماده کنم، خوشبختانه بزرگترهای تیم هم در این زمینه با من نهایت همکاری را داشتند.

افاضلی گفت: این امیدواری را دارم که تیمم در بازی فردا نشان دهد که در این 5 روز کار روی تیم انجام شده است اما لازم است در مورد پرسپولیس حریف فردای‌مان صحبت کنم. بهترین تیم 10-15 سال اخیر فوتبال ایران بدون شک همین پرسپولیس است، ضمن اینکه بهترین مربی بعد از انقلاب هم سرمربی پرسپولیس است. هیچ مربی بعد از انقلاب به اندازه برانکو در فوتبال ما موفق و تاثیرگذار نبوده است. از لحاظ مالی و سرمایه‌گذاری باشگاه پرسپولیس با باشگاه ما قابل قیاس نیست.

وی صریح کرد: برانکو با یک پروژه 3 ساله هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت. او در هر فصل براساس تاکتیک تیمش خرید کرد و بیشتر از 3-4 بازیکن در هر فصل به تیمش اضافه نکرد. در واقع نفراتی به تیم خود آورد که می‌توانند در قالب تاکتیکش موثر عمل کنند. بدون شک آنها یک نیمکت فوق‌العاده هم دارند و در فوتبال ایران و حتی آسیا بسیار قابل احترامند. هواداران فوق‌العاده‌ای دارند و بازی کردن با این تیم با 5 جلسه تمرین کار آسانی نیست. بدون تردید ما روز سختی مقابل پرسپولیس پیش رو داریم اما کار کردن در این شرایط برای آدم‌های بزرگ است. امیدوارم فردا تیمم نشان دهد که 5 جلسه تمرین مثبت بوده است.

 سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما با آمدن به نفت ریسک بزرگی نکردید و آیا اینکه مالکان باشگاه از شما در نفت انتظار چه عملکردی را خواهند داشت، گفت: این را من نمی‌توانم جواب دهم و کسانی که تصمیم‌گیری می‌کنند باید توضیح دهند اما صحبت‌ها نشان می‌دهد که آدم‌هایی که مالک باشگاه هستند، اهل برنامه ریزی‌اند و می‌توان با آنها کار برنامه‌ریزی شده را انجام داد و این یک امتیاز مهم است که من با کسانی سروکار دارم که آینده‌نگر هستند و سعی می‌کنند تغییرات را پله به پله و تدریجی انجام دهند.

افاضلی ادامه داد: یک شبه نمی‌توان مشکلات را حل کرد، هر چند عده‌ای هستند که می‌‌گویند می‌توانند این کار را انجام دهند اما من بلد نیستم. خودمان را نباید گول بزنیم، مربیان با نتیجه زندگی می‌کنند، اینکه من 6-7 بازی را ببازم و انتظار داشته باشم مانند روز اول به من نگاه کنند درست نیست، اما اعتقادم این است که آدم‌هایی که نفت را تحویل گرفته‌اند آدم‌های تحصیلکرده‌ای هستند که برای کار برنامه‌ریزی شده ارزش خاصی قائل هستند.

وی در رابطه با این سوالی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده مبنی بر اینکه یکی از بستگانش باعث شده تا به تیم نفت بیاید، توضیح داد: من هم این صحبت‌ها را شنیده‌ام، اما این را هم شنیده‌ام که یکی از بستگان شما باعث شده که شما خبرنگار شوید، این درست است؟ (با خنده) ارتباط ما در یک کنگره علمی شکل گرفت. با 3 نفر صحبت کرده بودند که یکی از آنها من بودم. وقتی کار به جریان افتاد، باعث شد که ارتباط به آن شکل نباشد و من تا صبح روزی که این خبر اعلام شد، نمی‌دانستم سرمربی نفت شده‌ام و در رسانه‌ها متوجه شدم. من با باشگاه نفت 3 سال پیش جلسه‌ای داشتم و برنامه را به آنها داده بودم و در این دوره هم از همان برنامه استفاده کردم چون وقت کافی وجود نداشت. برخلاف برنامه‌های رایجی که در فوتبال ارائه می‌شود که مانند خم رنگرزی است، اما من اعتقاد دارم که یک شبه نمی‌توان برنامه داد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در رابطه با این سوال که برانکو در نشست خبری گفته بود که اگر نفت ایراد نداشت افاضلی را به این تیم نمی‌آوردند و اینکه انتظار می‌رود با حضور شما شرایط تیم بهتر شود، خاطرنشان کرد: ناجی هر تیم بازیکنان آن تیم هستند، تیم مانند یک جامعه می‌ماند که اگر ذهنیت آن تغییر نکند نمی‌تواند مشکلاتش را برطرف کند و ما فقط کمک خواهیم کرد تا بچه‌ها بتوانند احساس کنند که شرایط عوض شده و به سمت تغییر حرکت کنند، اگر کسی هم همراه نباشد در تیم نخواهد بود و مجبوریم که با او خداحافظی کنیم.

افاضلی ادامه داد: خیلی سال است که با برانکو آشنا هستم و یکی از بهترین‌ دوستان من است، حتی بعد از جام جهانی هم ارتباط‌مان قطع نشد، من یک بار به ترکیه رفتم و مدتی را در تمرینات تیم چینی که برانکو در آن بود حضور داشتم و یک بار هم در امارات با او دیدار کردم و هیچ وقت ارتباط‌مان با هم قطع نشد. فکر می‌کنم اگر دو نفر در ایران به برانکو نزدیک باشند یکی از آنها من هستم. هم او من را می‌شناسد و هم من او را می‌شناسم، برانکو آدم بزرگی است و فکر می‌کنم که بزرگترین مربی خارجی است که بعد از انقلاب به ایران آمده است.

وی درباره این سوال که باشگاه نفت در سال‌های گذشته مدیران زیادی عوض کرده و این احتمال می‌رود که گروه فعلی هم مانند گروه‌های قبل باشد، اشاره کرد: هنوز نمی‌دانم که مالکان جدید با چه شرایطی تیم را تحویل گرفته‌اند و باید مهندس سمیعی در مورد آن صحبت کند اما چیزی که هست اینکه باید از شرکت کاررسا و سهام‌داران آن و هیئت مدیره و مالک تشکر کنم، چرا که اگر اینها نبودند نفت منحل می‌شد آنهم در این شرایطی که وجود داشت. بازیکنان همه می‌خواستند از تیم بروند و قراردادشان را فسخ کنند، حتی جلوی سازمان لیگ هم تجمع کردند. اگر این گروه پا پیش نمی‌گذاشتند الان لیگ ما به جای 16 تیم 15 تیم داشت. اینکه با چه شرایطی آمدند و تیم را تحویل گرفتند، من حقوقدان نیستم و نمی‌دانم. برای آمدن به این تیم فقط توقعات خودم را به آنها گفتم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران افزود: اینقدر تیم ما از لحاظ ذهنی به هم ریخته است که ما هنوز نتوانسته‌ایم روی بازی با پرسپولیس تمرکز داشته باشیم و فقط سعی کردیم به تدریج شرایط روحی را عوض کنیم. این‌قدر در گذشته حرف‌هایی به بازیکنان زده شده و عمل نشده که آنها به ما بی‌اعتماد هستند. ما فقط سعی کردیم کلیات را رعایت کنیم تا اینکه به یک بازی خاص فکر کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه گویا یکی از بستگان شما در توافق شما با این باشگاه نقش داشته است، افزود: بحث فامیلی را من یک بار مفصل توضیح دادم. ابتدا باید بگویم این شرکت در تجهیزات پزشکی نیست و در ساخت بیمارستان کار می‌کند. شاید در تجهیزات بیمارستانی هم که ساخته می‌شود فعالیت داشته باشد اما کار اصلی آنها ساخت بیماستان است. ارتباط فامیلی را کامل توضیح دادم اما شما کسی را می‌شناسید چند میلیارد پولش را صرفا به خاطر یک رابطه فامیلی به خطر بیندازد؟ من در گذشته هم در تیم‌های دیگری سرمربی بوده‌ام.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *