رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امنیت و عدالت؛ مقدمه ای برای رسیدن به تمدن اسلامی

10:39 - 14 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۶۴۳
رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت: "امنیت" و "عدالت " مقدمه ای برای تشکیل تمدن اسلامی است و نیروی انتظامی صادقانه برای حفظ و تامین امنیت تلاش می کند.

امنیت و عدالت؛ مقدمه ای برای رسیدن به تمدن اسلامیبه گزارش گروه جامعه ،آیت ‏الله "سید محمد خامنه ‏ای"، در تشریح نگاه فلسفه به مقوله امنیت اظهار داشت: فلسفه و دین اسلام تأکید زیادی بر امنیت دارند، زندگی یک انسان چه در خانواده و چه در اجتماع بدون امنیت امکان ‏پذیر نیست، عقل حکم می‏ کند که ابتدا امنیت را تأمین کنیم و به همین علت، حکمای ما بر این مسئله هم تأکید دارند.

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا ادامه داد: جامعه بدون امنیت دوام نمی‌آورد؛ خداوند ناظم است و قانون را بر اساس نظم آفریده و تمام دغدغه دین، حکمت و فلسفه، "امنیت" بشر و "عدالت" است.

آیت ‏الله خامنه ‏ای در ادامه درباره جایگاه و نقش نیروی انتظامی در تشکیل تمدن اسلامی با تاکید بر اینکه "امنیت" و "عدالت " مقدمه‌ای برای تشکیل تمدن اسلامی است، بیان کرد: نیروی انتظامی مسئول حفظ و تامین امنیت است و می ‏تواند معلم اخلاق و الگوساز جامعه باشد. شأن یک جامعه اسلامی بسیار بالاست و کسانی که صادقانه کار می‌کنند از این شأن بالا برخوردارند و نیروی انتظامی نیز صادقانه برای حفظ و تامین امنیت تلاش می‌کند.

گفتنی است، نخستین "همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی" به همت "مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی"؛ ۲۷ دی ماه سال جاری با حضور اندیشمندان حوزه، دانشگاه و مسئولان ارشد لشکری و کشوری در تهران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *