آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید

13:10 - 16 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۵۳۰
نگاهی به نحوه اعتراض‌های کنونی(منظور نگارنده روز دوم اغتشاشات در ایران است)دربرخی شهرهای ایران،این گمان رابیشترتقویت می‌کندکه صحنه‌گردان اصلی این اعتراضها مثل همیشه همان متهمان همیشگی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،یک وب سایت تعاملی آمریکایی با نام ماه آلاباما Moon Of Alabama روایتی براساس تحلیل متحوای دقیق و موشکافانه از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و منابع مختلف از حوادث یک هفته اخیر ایران منتشر کرده است.

این تحلیل‌ها در سه گزارش تحقیقی در سه زمان مختلف طی هفته جاری صورت گرفته است.

نویسنده در این گزارش‌ها تلاش کرده با آنچه از اعتراضات و آشوب‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مشاهده کرده است، موضوعات مختلف را در چارچوب طرحی که آمریکا و اسرائیل برای ایران در نظر گرفته‌اند بصورت زنجیروار بررسی کند که البته به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرده است که خواندن آن در این برهه زمانی حساس بسیار راهگشاست.

مامورین ویژه تغییر نظام در ایران اعتراضات اقتصادی را می ربایند

اولین گزارش براساس تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و اخبار آشوب‌های ایران، جمعه هشت دی ماه منتشر شده است که بنای گزارش امروز ما (تحلیل‌گر سایت ماه آلاباما) نیز براساس این گزارش تنظیم شده است.

در این گزارش تحلیلی تشریح می‌‌شود که چگونه اعتراض‌های روزهای گذشته در ایران به‌یک‌باره و به‌شکلی عجیب به سمت شعارهای تند و ساختارشکانه و اقدامات آشوب‌گرانه تغییر جهت می‌دهد.

نویسنده در اولین گزارش تحلیل محتوای خود از وقایع ایران می‌نویسد: در روزهای گذشته اعتراض‌های کوچکی در برخی از شهرهای ایران رخ داده که به نظر می‌رسد نخستین مرحله از طرح بزرگ «تغییر نظام» ایران توسط آمریکا و اسرائیل با همکاری گروه تروریستی ایرانی (منافقین) باشد.

اوایل ماه گذشته کاخ سفید و صهیونیست‌ها آمادگی خود را برای طراحی یک حمله جدید به ایران را اعلام کردند؛ روزنامه «هاآرتص» به نقل از مقامات ارشد آمریکا گزارش داد که اوایل ماه دسامبر هیئتی از مقامات امنیتی اسرائیل با مقامات ارشد آمریکا در کاخ سفید دیدار کردند تا راهبرد مشترکی برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه طرح‌ریزی کنند.

از سویی دیگر نتیجه نشست فوق به نقل از مقامات اسرائیلی اینگونه گزارش شد: آمریکا و اسرائیل توافق کامل دارند که تحولات مختلفی در منطقه رخ داده‌ است، به‌‎ویژه اینکه ایران نقشی کلیدی در این تحولات دارد. ما در مورد نیاز مبرم به طراحی راهبرد و سیاست‌هایی برای مقابله با ایران توافق کردیم: راهبردی همه‌جانبه ، شیوه عمل و ابزارهای مورد نیاز برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر.

در روز پنجشنبه افرادی در مشهد _دومین شهر بزرگ ایران_  در اعتراض به افزایش قیمت‌ها به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت شعار دادند. ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد برخی تظاهرات کنندگان مشهدی شعارهای تندی علیه مقامات ایرانی می‌دهند.

در یکی از ویدئوها، مشاهدات عینی فقط 50 نفر را نشان می‌دهد که در حال شعار دادن هستند و باقی افراد حاضر در فیلم عابرین پیاده‌ای هستند که در حال تماشای معترضان و فیلم گرفتن از رفتار و اعمال آن‌ها هستند.

نویسنده در ادامه آورده است، معترضینی که به خیابان‌ها آمده‌اند، تنها کسانی نیستند که نسبت به وضعیت اقتصادی انتقاد دارند، بلکه (حضرت) آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر عالی ایران نیز روز چهارشنبه گذشته پیش از این هشدار داده بود که ملت ایران هم‌اکنون گرفتار «افزایش قیمت‌ها، تورم، و رکود اقتصادی» هستند و از مقامات دولتی خواست با عزم راسخ مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

شعارهای روز پنج‌شنبه که بیشتر مضامین اقتصادی داشت به‌یک‌باره از سوی برخی به سمت شعارهای تند ساختارشکنانه و «تغییر نظام» تغییر جهت داد

نگاهی به نحوه اعتراض‌های کنونی (منظور نگارنده روز دوم اغتشاشات در ایران است) در برخی شهرهای ایران، این گمان را بیشتر تقویت می‌کند که صحنه‌گردان اصلی این اعتراض‌ها مثل همیشه همان متهمان همیشگی هستند. باید توجه داشت همزمانی تجمع‌ها در چند شهر این نظر را تقویت می‌کند که این تجمع‌ها اعتراض‌های محلی خودانگیخته در یک شهر نبوده بلکه نوعی هماهنگی بین همه آنها وجود دارد.

همزمان با آغاز تجمع‌های هماهنگ در چند شهر ایران، «کارل بیلت»، نخست‌وزیر پیشین سوئد این پیام را در توئیتر خود منتشر می‌کند: گزارشها حاکی از آن است که سیگنال شبکه‌های تلویزیون‌های بین‌المللی در شهرهای بزرگ قطع شده‌ است، قطع سیگنال این تلویزیون‌ها نشان‌دهنده ترس حکومت از گسترش اعتراض‌های امروز (7دی) به دیگر شهرهاست.

عوامل پشت‌پرده اغتشاشات در ایران؛ شکبه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟

اگر این پیام توئیتری را به زبان‌های مختلف در اینترنت جستجو کنید خواهید دید که چنین گزارشی وجود ندارد و حرف‌های این مقام سابق سوئدی کاملا ساختگی و دروغ است.

اما «کارل بیلت» کیست؟ کارل بیلت، نخست‌وزیر سوئد بین سال‌های 1991 تا 1994 و همچنین وزیر امور خارجه این کشور از سال 2006 تا 2014 بوده‌ و همچنین در سال 1973 به عنوان «مخبر» به عضویت سازمان سیا درآمده‌ است و هم‌اکنون یکی از کادرهای اصلی این سازمان است. مشارکت او در کودتای 2014 اوکراین نفع شخصی زیادی برای او داشت.

تنها پاسخ به این ادعای سراسر کذب توئیتری «کارل بیلت»، کاربری عرب‌زبان به نام «ریاض سوئد» بود که چند ویدئو از اعتراضهای ایران را زیر پست «بیلت» منتشر کرد، در یکی از ویدئوها ماشین‌های پلیس در حال سوختن را نشان می‌داد که نمی‌توانم درستی آنها را تأیید کنم و عجیب اینکه حساب کاربری «ریاض سوئد» سپتامبر 2016 آغاز به‌کار کرده و با 655 تؤیت تنها 32 دنبال‌کننده (فالوئر) دارد.

عوامل پشت‌پرده اغتشاشات در ایران؛ شکبه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟


همچنین روز پنج‌شنبه سخنرانی در کنگره «هکرهای» باشگاه رایانه‌‌ای هرج‌ومرج (CCC)، بزرگترین سازمان هکرهای اروپایی، درباره سرویس مخفی ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GHCQ) و حساب‌های کاربری فیک و مستعار آن در شبکه توئیتر و فیسبوک ارائه شد؛ این حساب‌های کاربری فیک برای به‌ دست‌آوری اطلاعات از افراد و همچنین انجام عملیات‌های «رژیم چنج»-تغییر رژِیم یا حکومت- در کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اسلایدهای 14-18 پاورپوینت سخران (دقیقه 11:20) به نقل از گزارش‌های ستاد ارتباطات انگلیس می‌گوید که ایران یکی از اهدف «تغییر رژیم» است، به ویژه اینکه سخنران تأکید می‌کند که حساب کاربری « @2009Iranfree» در توئیتر که در اعتراض‌های پس از انتخابات سال 88 فعالیت می‌کرد، متعلق به سرویس مخفی ستاد ارتباطات دولت انگلیس بود.

با اینکه پس از اعتراض‌های روز پنج‌شنبه در مشهد، اعتراض‌ها در شهرهای دیگر نیز ادامه یافت و به‌ سرعت شعارهای اقتصادی روز نخست اعتراض‌ها به شعارهای سیاسی صرف تغییر جهت داد، اما ویدئوهایی که از این اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها منتشر شده نشان می‌دهد، گروه خیلی کوچکی در متن ماجرا قرار دارند و ده‌ها نفر نیز آن‌ها را تماشا یا از شعار دادن آنها فیلم‌برداری می‌کنند.

روز جمعه و دیگر روزهای تعطیلی در ایران، مردم در شهرهای مختلف ایران به اعتراض پرداختند، گزارشی از رویترز را می‌خوانید:

خبرگزاری فارس نوشته است، حدود 300 نفر از معترضین در کرمانشاه به خیابان‌ها آمده‌اند و شعارهایی مانند زندانی سیاسی آزاد باید گردد و مرگ یا آزادی سر می‌دهند و این در حالی است که این افراد دست به تخریب اموال عمومی هم می‌زنند. فارس نامی از هیچ گروه اپوزوسیونی نیاورده است. ...  تصاویر تایید نشده اعتراضات در دیگر شهرها مانند ساری و رشت در شمال، قم در مرکز و همدان در غرب را نشان می‌دهند.

ایلنا به گزارش محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران گفته است حدود 50 نفر در میدانی در تهران تجمع کرده‌اند و بیشتر آن‌ها توسط پلیس پراکنده شدند، اما تعدادی که از به تذکرات پلیس توجه نکردند به طور موقت در بازداشت هستند.

در دو ویدئویی که بی‌بی‌سی فارسی منتشر کرده و چند ویدئوی دیگر که مشاهده کردم فقط گروه‌های کوچکی در در حال شعار دادن دیده می‌شوند، در حالی که تعداد بیشتری از مردم یا در حال تماشا هستند یا از شعاردهنده‌ها فیلم می‌گیرند.

 ویدئوهایی که گروه مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) از اعتراض‌های ایران منتشر کرده‌اند نیز نشان می‌دهد که افراد خیلی کمی در این تجمع‌ها حضور دارند، گرچه این گروه ترویستی مدعی است «ده‌ها هزار تن(!!!) از مردم یک‌صدا علیه جمهوری اسلامی فریاد زدند». به نظر می‌رسد گروه تروریستی مجاهدین در تجمع‌های اخیر بیشترین نقش را دارد؛ وب‌سایت آنها در حال حاضر (روز جمعه) به تنها مسئله‌ای که می‌پردازند، مسئله تجمع‌ها در برخی از شهرهای ایران است و رئیس آنها بیانیه‌ای هم در این باره صادر کرده است که در حال حاضر این بیانیه در صدر اخبار سایت این گروه قرار دارد.

نخستین گزارش گروه تروریستی مجاهدین از اولین روز تجمع‌ها در مشهد در ساعت 10:26 روز پنج‌شنبه منتشر شد که بی‌نهایت مشکوک است و نشان از حضور این گروه از همان ساعات اولیه در تجمع‌ها دارد.

در سال 2012 در خبرها آمد که سازمان تروریستی مجاهدین(گروهک تروریستی منافقین)  دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده‌اند:

"پایگاه شبکه خبری «NBC» به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که مأموران سازمان جاسوسی موساد اسرائیل به منظور ترور دانشمندان ایرانی، اعضای گروه تروریستی مجاهدین را آموزش دادند و دولت اوباما نیز از این عملیات‌ها آگاه بود.

مؤسسه «CATO» در تاریخ 9 اکتبر2017 مقاله‌ای تحلیلی درخصوص بررسی گزینه‌های در دسترس آمریکا برای کنترل ایران منتشر کرد؛ در ذیل گزینه سوم «تغییر رژیم از درون» این چنین آمده‌است:

«در این رویکرد آمریکا فشارها علیه ایران را افزایش می‌دهد و همزمان از گروه‌های مخالف حکومت ایران- اعم از گروه افراطی خارج کشوری مانند مجاهدین (منافقین)، جریانهای دموکراسی‌خواه جنبش سبز، یا اقلیت‌های قومی در ایران- حمایت خود را افزایش خواهد داد، این راهبرد بیشتر یادآور پشتیبانی دولت ریگان از گروه‌های جامعه مدنی در اتحاد شوروی (سابق) است. مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی بنیاد «دفاع از دموکراسی»، به تازگی از دونالد ترامپ خواسته تا رویکردی تهاجمی علیه ایران در پیش بگیرد و با اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی شبکه مالی حکومت ایران را تضعیف کند و همزمان نیروهای دموکراسی‌خواه(بخوانید همراه و هماهنگ) را در درون ایران تقویت کند. به نظر می‌رسد این گزینه در بازبینی سیاست آمریکا در مورد ایران مورد توجه دولت ترامپ و به‌ خصوص رکس تیلرسون قرار گرفته‌ است؛ مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا، نیز در دوران نمایندگی‌اش در کنگره از هواداران پرشور چنین رویکردی علیه ایران بود».

به گفته گروه تروریستی مجاهدین (منافقین) در همان روز جمعه، سناتور «تام کاتن» نیز طی بیانیه‌ای از اعتراض‌های کنونی در ایران جمایت کرده‌ است؛ تام کاتن به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک جایگزین مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا خواهد شد و پمپئو به وزارت خارجه خواهد رفت.

عوامل پشت‌پرده اغتشاشات در ایران؛ شکبه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟

کاخ سفید و رژیم نتانیاهو نیز از این رویکرد تهاجمی علیه ایران پشتیبانی کرده‌اند. بسیاری از اعضای دولت ترامپ هوادار «تغییر رژیم» در ایران هستند. چند هفته پس از توافق آمریکا و اسرائیل برای طراحی راهبردی تهاجمی علیه ایران، اعتراض‌های سازمان‌یافته اقتصادی در ایران شروع و به‌ سرعت از سوی گروه کوچکی از افراد تندرو هوادار تغییر رژیم ربوده می‌شود. گروه تروریستی خارج کشوری (گروهک منافقین) که به همکاری‌های مرگبار با جاسوس‌های اسرائیلی معروف است و همچنین واحدهای عملیاتی نیز در داخل ایران دارد، از همان ساعت‌های اولیه مشارکت بالایی در تجمع‌ها داشت.

این سایت در ادامه مقاله روز جمعه خود می‌نویسد:  در میان جمعیت معترض که احتمالا خواسته‌های به‌ حقی دارند، گروه کوچکی پنهان می‌شوند و دست به شورش و خرابکاری می‌زنند. رسانه‌های غربی با بهانه‌‌های همیشگی نگرانی‌های حقوق‌بشری وارد ماجرا خواهند شد. هنگامی که نیروهای پلیس در ایران تلاش خواهند کرد تا خرابکاران و آشوب‌گران را دستگیر کنند، رسانه‌های غربی فریاد «بی‌رحمی و خشونت» را سر می‌دهند. تعدادی «کشته» ساخته خواهد شد و شایعه‌ها درباره سرکوب و سانسور در ایران بیشتر می‌شود (مانند مورد کارل بیلت که در بالا گفته شد) به ناگهان صدها حساب کاربری جعلی در توئیتر و فیسبوک در «ایران» ساخته می‌شود و اخبار ساختگی و «گزارشهای تکان‌دهنده از محل حادثه» را در همه‌جا منتشر می‌کنند.

اعتراض‌های کنونی برای سیاستمداران و نیروهای پلیس ایران بسیار حیاتی و چالشی هستند. مسئولان ارشد جمهوری اسلامی از مطالبات اقتصادی معترضان حمایت می‌کنند و از سویی دیگر اغتشاش‌گران و خرابکاران در خیابان را باید سرکوب کرد. تیراندازی به درون تجمع‌ها از همه‌ طرف ممکن است به زودی به یک مسئله تبدیل شود. سازمان موساد و اعضای گروه تروریستی مجاهدین هیچ شرمی از کشتار مردم عادی ندارند.

اما باید توجه داشت جامعه ایران از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. سازمان‌های بزرگ اجتماعی وجود دارند که از حکومت اسلامی، نه‌تنها در مسائل خاص بلکه از چارچوب کلی آن پشتیبانی می‌کنند. بیشتر ایرانی‌ها به هویت ایرانی خود افتخار می‌کنند و ایجاد دودستگی در میان آنها بسیار مشکل است. در واقع اگر این اعتراضها تلاشی برای «تغییر رژیم» باشد، درنهایت به شکست منجر خواهد شد.

حمایت‌های سریع آمریکا از آشوبگران نشان از برنامه بزرگ‌تری دارد

بلاگر آمریکایی دهم دی ماه بخش دوم گزارش‌های تحلیلی خود از آشوب‌های ایران را منتشر می‌کند.

روایت نویسنده آمریکایی از حوادث اخیر ایران را را در ادامه می‌خوانید:

آشوب‌ها مقدمه‌ای برای افزایش تحریم

در گزارش " ایران- مامورین تغییر نظام اعتراضات اقتصادی را ربودند" به عملیات در حال انجام آمریکا و اسرائیل برای براندازی نظام ایران پرداخته شده است کودتا در ایران شانس کمی دارد. انقلاب رنگی در ایران تقریبا هیچ شانسی برای موفقیت ندارد. اما اگر آمریکا و اسرائیل نتوانند به هدفشان در براندازی نظام برسند، از حوادثی مانند اغتشاشات اخیر بعنوان مقدمه‌ای برای تحریم‌های بیشتر و اقدامات ضد ایرانی بیشتر استفاده خواهند کرد. حوادث اخیر تنها بخشی از یک پازل بزرگ‌تر هستند.

اعتراضات نهم و هشتم دی ماه، در رابطه با مسائل اقتصادی بودند. چنین اعتراضاتی هر از چندگاهی در دهه‌های گذشته در ایران رخ داده است. اما اعتراضات اخیر خیلی زود توسط گروه‌های کوچکی که علیه نظام ایران و همچنین حضور این کشور در سوریه شعار می‌دادند قاپیده شد. اینگونه شعارها، قطعا مواضع هشتاد میلیون ایرانی نیست: براساس یک نظر سنجی، اکثریت ایرانی‌ها می‌گویند دولت باید از گروه‌های ضد داعش حمایت کند. در همین حال، اکثریت هم از حضور ایران در سوریه حمایت می‌کنند.

متهمان همیشگی وارد صحنه می‌شوند

گروه‌های کوچکی که اعتراضات اقتصادی را ربودند، حمایت وسیعی از طرف متهمان همیشگی عملیات‌های نفوذ آمریکا همراهشان بود. موسسه‌های AVAAZ، بنیاد RAND، دیده بان حقوق بشر و دیگر بنیادها به سرعت وارد عمل شدند.

در همین راستاکن راث رئیس دیده بان حقوق بشر در توئیتر خود تصویری از یک تظاهرات موافقان نظام را به جای اعتراض کنندگان منتشر کرد تا ورود(دستپاچه و همراه با گاف) مدعیان حقوق بشری به اغتشاشات ایران کم و بیش کلید بخورد.

نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟

گروه‌های کوچکی که اعتراضات را ربودند به نظر می‌رسد کاملا هماهنگ شده عمل می‌کنند، آن‌ها حتی اکثریت را هم همراه خود ندارند.

گاف کارشناس ایران در موسسه بروکینگز

در صبح روز سی دسامبر، نهم دی راهپیمایی‌های بزرگی در حمایت از جمهوری اسلامی در سراسر ایران برگزار شد. در تهران هم هزاران نفر در این راهپیمایی شرکت کردند.

نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟

 اما سوزان مالونی، عضو میز ایران در مرکز سیاست خاور میانه موسسه بروکینگز، این راهپیمایی را بعنوان یک تجمع کوچک  تفسیر کرد:

سوزان مالونی، ساعت 12.40 دقیقه 9نهم دی ماه

جمهوری اسلامی یک ماشین خوب-روغنکاری شده برای بسیج کردن راهپیمایی‌های موافق نظام دارد . موضوع جالب اینجاست که این بار این (راهپیمایی) خیلی سریع صورت گرفت.

نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟

اما به نظر می رسد کارشناس حوزه ایران خبر ندارد هر ساله مردم در سالروز نهم دی ماه از سال 1388 راهپیمایی می‌کنند و برنامه ریزی آن از قبل صورت می‌گیرد. ایرانی‌ها در این روز سالگرد غلبه بر تلاش سازمان سیا برای ایجاد یک کودتای رنگی را جشن می‌گیرند.

 

 


ژوئن گذشته وال‌استریت ژورنال گزارش داد سازمان سیا واحد عملیاتی ویژه‌ای را برای ایران تشکیل داده‌ است:
 
"مقامات آمریکایی می‌گویند که آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) سازمانی را تشکیل داده که تمرکز ویژه آن منحصر به گردآوری و تحلیل اطلاعات و داده‌ها درباره ایران است؛ تشکیل این سازمان نتیجه این تصمیم دولت ترامپ که ایران را باید به هدف اصلی و مهم جاسوس‌های آمریکایی تبدیل کرد".

وظیفه مرکز مأموریت ایران Iran Mission Center گردهم‌آوردن تحلیل‌گران، کادر‌های عملیاتی، و تمام کارشناسان (حوزه‌های مختلف) سازمان سیا است تا تمام توانمندی‌های سازمان از جمله عملیات پنهانی را پیرامون این مسئله تجمیع کرد.»

رئیس جدید این مرکز یکی از بی‌رحم‌ترین افسر‌های سازمان سیا است:

«مایکل پمپئو، برای ریاست این گروه جدید، یکی از افسران کهنه‌سرباز سیاف مایکل دی‌آندار را انتخاب کرد.
 

 
تعلیم اعضای گروه تروریستی جندالله توسط موساد

براساس گزارش مرکز مبارزه با تروریسم ارتش آمریکا، انصارالفرقان برآمده از گروه تروریستی شکست‌خورده جندالله(جند الشیطان) است که بسیاری از مقامات و شهروندان ایرانی را به شهادت رساندند. جندالله(جند الشیطان) گروه شورشی بود .
فرمانده این گروه در سال ۲۰۱۰ کشته شد، و پس از مرگ او این گروه دچار انشعاب و به گروه انصارالفرقان و گروه‌های دیگر تجزیه شد، برخی از این گروه‌ها تحت نفوذ نیرو‌های خارجی هستند، مارک پِری Mark Perry در سال ۲۰۱۲ گزارش داد:

«مجموعه‌ای از یادداشت‌ها در سازمان سیا نشان می‌دهد که چگونه عوامل سازمان موساد اسرائیل، در نقش جاسوس‌های آمریکایی اعضای گروه تروریستی جندالله(جند الشیطان) را برای مبارزه در جنگ مخفیانه‌شان علیه ایران استخدام می‌کردند.»

عوامل سازمان موساد به تروریست‌های جندالله(جند الشیطان) پول می‌دادند تا دانشمندان هسته‌ای ایران را به قتل برسانند. پس نباید زیاد متعجب شد که گروه برآمده از جندالله(جند الشیطان) درست در همان لحظه‌ای که در حال حمله به زیرساخت‌های اقتصادی ایران است، موساد و سازمان سیا کارزار هماهنگ دیگری را برای سرنگونی دولت ایران سازمان داده‌اند. این تحرکات نشان از یک طرح وسیع‌تر و کاملا سازمان‌یافته دارد.
 
گروه‌های کوچک و فیلم‌هایی در سطح وسیع پخش می‌شوند

شب گذشته(نهم دی ماه) نزدیک به ۲۰ شهر کوچک و بزرگ ایران شاهد گروه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفره از جوانان بود که در خیابان‌ها دست به خرابکاری و اغتشاش زدند. بیلبورد‌ها و تابلو‌های سطح شهر را پایین کشیدند، شیشه‌ها را شکستند و سطل‌های آشغال را آتش زدند. ویدئو‌های کوتاهی از ده‌ها حادثه (در سطح شهرها) در تؤییتر‌های گوناگون منتشر شد، توصیف صحنه‌ها هم اغلب با اغراق همراه بود.
 
نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟

ویدئو با عنوان «معترضان دفاتر دولتی در استان اهواز را به آتش کشیدند» تنها سوختن یک سطل آشغال در مقابل یک ساختمان را نشان می‌داد. تنها صدایی که در ویدئو به گوش می‌رسد این است که «پلیس معترضان را به گلوله بست»، و پس از آن صدای شکستن شیشه‌های یک ساختمان بود که شنیده می‌شد. یا ویدئویی که می‌گوید «سه نفر بر اثر تیراندازی پلیس در لرستان کشته شدند»، صرفا گروه کوچک، اما پرسروصدایی را نشان می‌دهد. دو نفر بر روی زمین کشیده می‌شوند، اما مشخص نیست که چه کسانی هستند و چه اتفاقی برای آن‌ها رخ داده‌ است، نه صدای شلیکی شنیده می‌شود و نه اصلا پلیس دیده می‌شود. در ویدئو‌های دیگر پلیس در حال واکنش به سنگ‌پرانی و خرابکاری آشوب‌گران است.

هماهنگی این گروه‌ها و حضور ان‌ها در برخی شهرها و آنچه که انجام دادند کاملا روشن است. عوامل رسانه‌ای ویدئو‌های خود را برای جمعیت بیشتری در فضای مجازی تبلیغ می‌کردند. دولت ایران از مدیر برنامه پیام‌رسان تلگرام، که استفاده گسترده‌ای در ایران دارد، خواست تا کانالی را که معترضان را ترغیب به پرتاب کوکتل مولوتوف به ساختمان‌های دولتی می‌کرد، مسدود کند. مدیر تلگرام نیز پذیرفت که چنین فراخوان‌هایی مغایر با قوانین تلگرام است و آن کانال را مسدود کرد. اما به سرعت کانال‌های جدید با همان پیام‌ها ساخته شد. دولت ایران مجبور شد به منظور فیلتر همه این کانال‌های جدید برنامه تلگرام را به صورت کامل مسدود کند و خط هماهنگی بین فعالان ستیزه‌جو را برهم بزند.
 
آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید
 
نگرانی‌های ریاکارانه

همه آن سیاستمداران آمریکایی که پیش از این فریاد «بمباران، بمباران، بمباران» علیه ایران سر داده بودند (جان مکین) یا تهدید به جنگ نظامی کرده بودند (هیلاری کلینتون)، بیانیه‌هایی را در حمایت از همان آشوبگران در خیابان، صادر کردند؛ این‌ها همان افراد ریاکاری هستند که مردم ایران را با اعمال تحریم پشتِ تحریم تحت فشار مضاعف قرار دادند. دونالد ترامپ و وزارت خارجه‌اش بیانیه‌هایی را در پشتیبانی از «معترضان مسالمت‌آمیز» منتشر کردند که شهر‌های خود را در سراسر ایران به آشوب کشیدند و همچین از دولت ایران خواستند که «به حقوق انسانی آن‌ها احترام بگذارد». نگرانی‌های ریاکارانه درباره مردم ایران پوچ و بی‌معنی است. یک توصیه نامه که به تازگی به بیرون نشت پیدا کرده است به رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، پیشنهاد می‌دهد:

«.. که آمریکا باید از حقوق بشر به عنوان چماقی علیه دشمنانش، مانند ایران، چین، و کره‌شمالی استفاده کند، در حالی که به متحدان خود مانند فیلیپین، مصر و عربستان سعودی مجوز سرکوب بدهد.»
 
آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید


چرا آمریکا دست به چنین کاری (حمایت علنی از آشوب ها) می‌زند؟

این طرح آمریکا دولت ایران را تحریک می‌کند تا واکنش تندی به عملیات ستیزه‌جویانه در کشور داشته باشد.
 

 "مسئله این است: صرف‌نظر از اینکه دولت آمریکا درباره این اعتراض‌ها چه می‌گوید یا نمی‌گوید، واقعیت این است (همانگونه که رئیس‌جمهور توئیت کرد) که جهان در حال نظاره آنچه که در ایران می‌گذرد، است. چگونگی واکنش ایران به اعتراض‌های کنونی، روابط این کشور را با جهان شکل خواهد داد، همانگونه که در سال ۲۰۰۹ این‌چنین شد".
 
بنابراین این واکنش دولت ایران بهانه‌ای می‌شود تا تحریم‌های شدیدتر و وسیع‌تری علیه ایران به‌خصوص از سوی کشور‌های اروپایی اعمال شود. اعمال این تحریم‌های گسترده اجرای بخشی دیگر از طرحی بزرگ و پیمودن گامی دیگر از نردبان تنشی بزرگتر برای خفه‌کردن ایران است.
 
ایران- اندک اعتراضات -چند آشوب- آمریکا برای فاز بعدی آماده میشود

نویسنده سایت تعاملی ماه آلاباما، بخش سوم تحلیل‌های خود از اتفاقات اخیر در ایران را روز سه شنبه دوازده دی ماه منتشر می کند...

آشوب‌هایی که از تلگرام و اینستاگرام حمایت و هدایت می‌شوند

اعتراضات و آشوب‌ها در ایران به ششمین روز خود رسیده است و در حالیکه رسانه‎های غربی مدعی هستند این اعتراضات در حال افزایش است، من در ویدئوهایی که به صورت آنلاین منتشر شده است شاهدی بر این ادعا نمی‌یابم. اعتراضات مشروع به افزایش قیمت‌ها، برخی ناکارآمدی‌های بانک‌های خصوصی از سوی گروه‌های آشوبگر مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این آشوب‌ها ظاهرا از خارج از کشور و به وسیله برخی اپلیکیشن‎ها به خصوص تلگرام و اینستگرام حمایت و هدایت می‌شوند.

آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید

پس از آنکه مقامات دولت ایران حق اعتراض را تأیید و متعهد به حل مشکلات اقتصادی شدند اعتراض اصلی به این مسائل پایان یافت. در حالی که تنها چند ویدئوی جدید از اعتراض واقعی منتشر می‌شود اما برخی تماما سعی خود را به کار می‌گیرند تا حجم عظیمی از ویدئوهای مربوط به آشوب، خرابکاری عمدی و درگیری با نیروهای پلیس در فضای مجازی منتشر ‎شوند. راهپیمایی مردم در محکومیت این اشوب‌ها  (که رسانه‌های غرب آن را انعکاس نمی‌دهند) بسیار گسترده‌تر از این اشوب‌ها است.

 

استراتژی و اقدامات هماهنگ و سازمان یافته آشوب گران

تعداد این گروه‌های آشوبگر بین 30 تا 80 نفر است به علاوه افرادی که این آشوبگران را احاطه کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این یک استراتژی «فلش ماب» (یک «قرار دسته جمعی هدفمند» به اصطلاح خودجوش) است. در برخی از شهرها این آشوبگران به ایستگاه‌های پلیس و برخی اماکن عمومی حمله کرده‌اند.

در مجموع  تعداد این آشوبگران (در سراسر ایران) تنها تعداد بسیار محدودی است و باید مد نظر داشت که هر هفته هزاران نفر در اسرائیل علیه فساد مالی «بنیامین نتانیاهو» تظاهرات می‌کنند و در موردی دیگر که اخیرا اتفاق افتاده در جشن‌های آغاز سال جدید میلادی در فرانسه بیش از 1000 خودرو از سوی برخی افراد به آتش کشیده شد اما هیچ کدام از این حوادث تیتر یک رسانه‌ها نمی‌شوند و آشوب تعدادی اندک در ایران تا حد یک «انقلاب» بزرگنمایی می‌شود.

آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید

ویدئوها و تصاویر جعلی

همان تصاویر ساختگی که ما از گستردگی تظاهرات در سوریه و «شواهد» جعلی بی ‌‌رحمی دولت این کشور می‌بینیم در ایران نیز مشاهده می‌شود. ویدئوهای مربوط به تظاهرات در آرژانتین و بحرین برای نشان دادن بزرگی اعتراضات در ایران استفاده می‌شود و یک توئیت که در آن ویدئویی از تظاهرات در بحرین که ادعا می‌شود در ایران رخ داده است از سوی یک «روزنامه‌نگار» منتشر شده و 17000 بار ریتوییت شده است. ویدئوهایی از اعتراضات در اسپانیا و حتی صحنه‌های‌ فیلم‌ برای بزرگ جلوه دادن اعتراضات در ایران استفاده شده است. یک ویدئو که در آن شخصی به پشت روی زمین افتاده و در حال درمان است در یک مورد از سوی تبلیغاتگران استفاده و ادعا شده که وی از سوی پلیس ایران هدف گلوله واقع شده و به طور همزمان در یک تبلیغات دیگر از این ویدئو استفاده و ادعا شده که وی به وسیله شوکر از سوی پلیس ایران مورد حمله قرار گرفته و دچار مشکل قلبی شده است؛ این در حالی است که هیچگونه علائم جراحت و هرگونه آسیبی وجود ندارد و این شخص احتمالا فقط دچار ضعف و بی‌حالی شده است.

آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید

آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید

گروهک تروریستی مجاهدین( منافقین) پروتکل‌های جعلی یک نشست ادعایی دولت را منتشر کرد. گروه مجاهدین خلق مبالغ زیادی را برای جلب حمایت سیاستمدارانی مانند «جان مک کین» در آمریکا و دیگر کشورهای جهان پرداخت کرده است، در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق این گروهک در کنار رژیم بعث علیه ایران جنگیده است و پس از حمله آمریکا به عراق اعضای این گروهک در اردوگاه های خاصی تحت کنترل آمریکا قرار گرفتند. بر اساس گزارش «سیمور هرش» در سال 2012، ارتش آمریکا تکنیک‌های خرابکاری و شورش را به اعضای این گروه در آمریکا آموزش داده است. این افراد در ایران به شدت منفور هستند. مشارکت زودهنگام آنها در «اعتراضات» ایران از طریق وبسایت و عملیات تبلیغاتی شاید اشاره‌ای است به نقش عمیق‌تر آنها در این آشوب.

آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید

طرح بزرگ

من پیش از این گفته‌ام که طرح بزرگتر عوامل پشت پرده این شورش‌ها ایجاد واکنش دولت ایران است که می‌تواند به خصوص برای اعمال فشار به کشور‌های اروپایی استفاده شود تا دوباره ایران را منزوی کنند. ( طرحی که با اقدامات هوشیارانه و تدبیر مناسب نیروهای امنیتی ، انتظامی کشور در نطفه خنثی شد) این طرح اکنون در یک گزارش از سوی واشنگتن پست تأیید شده است. «مایکل سینگ» از لابی صهیونیستی در واشنگتن می‌نویسد: به هر حال اگر رژیم ایران به خشونت متکی باشد، پاسخ بین المللی باید بر انزوای دیپلماتیک تمرکز کند و کشور‌های اروپایی و آسیایی باید روابط دیپلماتیک خود را با ایران و مشارکت ایران در انجمن‌های بین المللی را کاهش دهند. تحریم‌ها ممکن است در این زمینه نقش داشته باشند.

شگفت‌آور نیست که سردبیران نومحافظه‌کار واشنگتن‌پست نیز در این زمینه کاملا با لابی صهیونیست هماهنگ هستند:

آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید



من در پست‌های قبلی نوشتم که دولت ترامپ، در همکاری فشرده با اسرائیل، از مدت‌ها پیش خود را برای تشدید تنش با ایران آماده کرده است: حدود ۶ ماه قبل سازمان سیا بخش ویژه ایران را با سیاست خصمانه شدیدی برای ایجاد اتهامات علیه ایران ایجاد کرده است.

آشوب‌های ایران و طرح بزرگ آمریکا/نقش گروه‌های پنهان در جمعیت و اکانت‌های جعلی توئیتر در اغتشاشات تهران/ شبکه‌های ترور چگونه به صفوف معترضان اقتصادی نفوذ می‌کنند؟ / اولین خبر اعتراضات روی خروجی کدام سایت رفت؟ / آشوب‌ها بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید

انگلیس و آمریکا سالهاست سیاست خصمانه‌ای علیه ایران داشته‎اند، این سیاست در طول سالیان فراز و فرود داشته، اما هرگز تغییر نکرده است و در دوران ترامپ ما شاهد افزایش سریع این اقدامات خصمانه خواهیم بود. اخیرا آمریکا از سازمان ملل درخواست نشست اضطراری برای بررسی اوضاع و آشوب در ایران داشته است؛ این درخواست با درنظرگیری کشتار گسترده‎ای که آمریکا و متحدانش روزانه در یمن و سوریه و فلسطین مرتکب می‌شوند مضحک است، اما عملیاتی که اکنون شکل گرفته احتمالا بخش کوچکی از یک استراتژی ضد ایرانی بزرگ‌تر است که در حال حاضر قابل مشاهده نیست.

به روز رسانی.. 13 دی ساعت 01.00 صبح

این ساعت یک صبح 13 دی ماه مقاله خود را به روز رسانی می‌کند و می‌نویسد: در ساعات گذشته منابع مختلفی را برای پیدا کردن ویدئوهای جدید از اعتراضات یا آشوب‌ها در دوازدهم و سیزدهم دی جستجو کردم. تعداد انگشت شماری پیدا کردم که چیز خاصی هم نداشتند. کلیپ‌هایی از یک سری شعار با صدای بلند توسط گروه‌های کوچک .. اعتراضات و آشوب مشخصا در حال فروکش کردن هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *