رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چالش بزرگ کی‌روش برای 4 پست حیاتی/ سردار، قوچان‌نژاد و بیرانوند در جام جهانی بازی می‌کنند؟

9:53 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۲۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارلوس کی‌روش برای انتخاب بازیکنانی که مسافر روسیه خواهند شد کار بسیار سختی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، در فاصله حدود 5 ماه تا آغاز جام جهانی 2018 روسیه، پیش‌بینی‌های زیادی در خصوص این که کی‌روش چه بازیکنانی را با خود به روسیه می‌برد می‌شود. این مربی پرتغالی در برخی پست‌ها با مشکل تعدد بازیکن روبرو ست و البته در پست‌های دروازه‌بان، دفاع راست و دفاع میانی نگرانی‌هایی دارد.

با وجود این که علیرضا بیرانوند در مسابقات مقدماتی جام جهانی دروازه‌بان اول تیم ملی بود اما حضور او در ترکیب ثابت این تیم در جام جهانی قطعی نیست، چرا که بیرانوند در مسابقات حساس باشگاهی و حتی ملی عملکرد ضعیفی داشته و رکورد کلین‌شیت وی در این دو تیم هم بیشتر از این که به توانایی‌های این دروازه‌بان مربوط باشد به خاطر دفاع مستحکم پرسپولیس و تیم ملی بوده است. دیگر دروازه‌بانانی که شانس حضور در جام جهانی را دارند امیر عابدزاده، علیرضا حقیقی، حسین حسینی و حامد لک هستند و شاید در روسیه یکی از این دروازه‌بان‌ها در ترکیب ثابت تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرد.

در خط دفاعی حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و میلاد محمدی در پست‌های دفاع میانی و دفاع چپ قطعی به نظر می رسد. اگر پژمان منتظری بتواند به روزهای اوج خود برگردد شاید او در کنار پورعلی گنجی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرد در غیر این صورت روزبه چشمی یا سید جلال حسینی گزینه‌های کی‌روش برای مدافع میانی خواهند بود.

یکی از مهمترین چالش‌هایی که کی‌روش برای انتخاب ترکیب اصلی خود دارد انتخاب مدافع راست تیم ملی است. رامین رضاییان با روزهای اوج خود فاصله زیادی پیدا کرده و اگر همین شرایط ادامه داشته باشد شاید این بازیکن شانس سفر به روسیه را هم از دست بدهد. به احتمال زیاد وریا غفوری مدافع راست تیم ملی در جام جهانی 2018 خواهد بود. هر چند احتمال دعوت دوباره استیون بیت‌آشور هم وجود دارد. این بازیکن در لیگ آمریکا عملکرد خوبی داشته و مشخص نیست چرا کی‌روش پس از جام جهانی 2014 خط قرمز روی نام این بازیکن کشید و او را دیگر به تیم ملی دعوت نکرد.

در خط میانی اصلی ترین گزینه برای هافبک دفاعی، سعید عزت‌اللهی است. در کنار این بازیکن امید ابراهیمی هم می‌تواند به حضور در ترکیب اصلی امیدوار باشد.

علیرضا جهابخش و سامان قدوس 2 وینگر ثابت تیم ملی خواهند بود و مهدی طارمی هم اصلی‌ترین گزینه برای بازی در پست مهاجم سایه است. برای مهاجم هدف هم کی‌روش گزینه‌های زیادی دارد. تصمیم منطقی کی‌روش می‌تواند انتخاب انصاری‌فرد یا کاوه رضایی برای این پست باشد. ضمن اینکه با توجه به عملکرد ضعیف سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد در لیگ‌های روسیه و هلند، شاید حق بازیکنانی همچون علیپور باشد که به تیم ملی دعوت شوند. آزمون و قوچان‌نژاد روی هم رفته توانستند در این فصل یک گل بزنند در حالی که علیپور تا الان 11 گل را وارد دروازه‌ حریفان کرده است.

با توجه به این موارد، کی‌روش کار سختی برای انتخاب بازیکنانی تیم ملی برای جام جهانی 2018 خواهد داشت. باید دید در نهایت کدام بازیکنان می‌توانند در لبست سرمربی پرتغالی تیم ملی قرار بگیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *