کشته شدن ۱۶ نفر از "اعضای طالبان" در عملیات نیروهای امنیتی در هرات

15:05 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۲۳۹
معاون فرماندهی پلیس هرات گفت: در جریان 10 روز گذشته تاکنون نیروهای امنیتی عملیات های مختلفی را برای کاهش جرایم و تامین امنیت در هرات انجام دادند.

کشته شدن ۱۶ نفر از

به گزارش سرویس بین الملل ، امین الله امین معاون فرماندهی پلیس هرات با اشاره به برنامه جدید این نیروها برای مباررزه جدی با قاچاقچیان و مخالفین مسلح دولت و تامین امنیت بهتر در هرات گفت: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در شهرستانهای شیندند و چشت هرات 16 نفر از اعضای طالبان کشته و 5 تن دیگر به شدت زخمی شدند و در حال حاضر این دو شهرستان در کنترل کامل نیروهای امنیتی است.

وی افزود: مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر در هرات آغاز شده که در نتیجه 13 عملیات در شهر هرات و برخی از شهرستانها 16 تن را به همراه نزدیک به 16 کیلوگرام مواد مخدر مختلف و 68 لیتر مشروبات الکلی بازداشت کردند و به قوه قضائیه معرفی شدند.

امین همچنان گفت: برای کاهش ترورها و آدم ربایی‌ها در هرات به دستور شورای امنیت افغانستان، پلیس با کنترل دقیق در شهر هرات مبنی بر جمع آوری سلاح ‌های غیر قانونی که نزد افراد ناشناس بوده است وارد عمل شده ‌اند و در نتیجه آن 35 سلاح شکاری به همراه تجهیزات جنگی و لباسهای نظامی از سطح شهر هرات جمع اوری شده است و این برنامه تا جمع‌آوری کامل این سلاح های غیرقانونی ادامه دارد.

معاون فرماندهی پلیس هرات همچنان از بازداشت 45 تن به اتهام قتل ، سرقت مسلحانه ، سرقت خودرو، تهدید، فروش مواد مخدر، کارهای نامشروع، جعل وتزویر، دزدی ، خشونت علیه زنان، تجاوز های جنسی و فریبکاری خبر داد و گفت ، این افراد در جریان ده روز گذشته بازداشت شده اند و از نزد انها 8 سلاح سبک و سنگین نیز بدست آمده است.

این درحالیست که فعالین مدنی و شهروندان در هرات بارها از نبود امنیت در هرات و افزایش ترورها و آدم‌ربایی ها ابراز نگرانی کردند.

اما مسوولان امنیتی در هرات تاکید دارند که عملیات های آنها برای بازداشت عاملین ترورها و ادم ربایی ها و تامین امنیت بهتر ادامه دارد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *