بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد

11:31 - 30 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۹۲۱۵
بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و فضای مجازی امروز، 30 آذرماه با قرائت پیام مقام معظم رهبری در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از صدا و سیما مرکز خلیج فارس، بیست و ششمین اجلاس سراسری با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس آغاز شد.

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در حاشیه این اجلاس گفت: این اجلاس با حضور 800 نفر از مسئولان، شخصیت های فرهنگی، علمای شیعه و اهل سنت، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در تالار شهید آوینی بندرعباس در حال برگزاری است.

وی افزود: برای برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در هرمزگان بیش از 8 هزار محصول فرهنگی با موضوع نماز تولید شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: بازی های رایانه ای، انیمیشن، فیلم های کوتاه، طرح های گرافیکی از مهمترین تولیدات فرهنگی تولید شده برای برگزاری این اجلاس است.

امروز همزمان با برگزاری اجلاس یک روزه از دو عنوان کتاب هم با موضوع نماز و فضای مجازی رونمایی می شود.

 گفتنی است؛ وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، علمای شیعه و سنی و جمعی دیگر از شخصیت های فرهنگی، در تالار شهید آوینی بندرعباس حضور داشتند. 

نماز در فضای مجازی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به همین خاطر بیست و ششمین اجلاس با موضوع "نماز و فضای مجاری" انتخاب شده است .

در مجموع 2 هزار و 800 اثر به صورت فیلم و نرم افزار پیرامون نماز در حوزه فضای مجازی، به ستاد مرکزی اجلاس سراسری نماز ارسال شد که از این میان 20 اثر انتخاب شده که در این اجلاس معرفی می شود.

این آثار در زمینه های پویانمایی، موشن گرافیک، رئال، گیف، طرح های گرافیکی، تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک، پادکست های صوتی، استیکرهای نمازی، بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی و چند رسانه ای است.

 برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم، پیش کنگره هایی در تمامی شهرستان های هرمزگان برگزار شد.

تبلیغ نماز اول وقت، تبلیغ نماز با جماعت و تبلیغ نماز در مسجد در دستور کار این ستاد است و ستاد اقامه نماز استان برای نهادینه شدن این سه موضوع همواره تلاش می کند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *