رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازوکار پیوستن "اسلام‌آباد" به ائتلاف نظامی عربستان مشخص شود

20:11 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۲۶
رئیس مجلس سنای پاکستان با اظهار تعجب و نگرانی از بی اطلاع بودن وزارت امور خارجه از چگونگی پیوستن اسلام‌آباد به ائتلاف نظامی ریاض خواهان برطرف شدن ابهام در این زمینه شد.

به گزارش سرویس بین الملل ، سناتور رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان با اظهار تعجب و نگرانی از بی اطلاع بودن وزارت امور خارجه از چگونگی پیوستن اسلام‌آباد به ائتلاف نظامی ریاض خواهان برطرف شدن ابهام در این زمینه شد.

به گزارش نوای وقت، ربانی در اجلاس مجلس سنا درباره جلب اعتماد پارلمان درباره پیوستن به ائتلاف نظامی عربستان گفت: باید ساز و کار همکاری با ریاض مشخص شود.

سناتور «فرحت الله بابر» عضو ارشد حزب مردم در این زمینه گفت: دفتر وزارت امور خارجه درباره برطرف کردن ابهامات ایران از پیوستن پاکستان به ائتلاف نظامی عربستان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

وی افزود: وزارت امور خارجه اعلام کرد که بعد از مشاوره با سازمان‌های مربوط به نگرانی اعضای مجلس سنا درباره پیوستن به ائتلاف نظامی عربستان پاسخ داده خواهد شد اما مسئله این است که کدام سازمان سیاست در این زمینه را تعیین می‌کند و چرا ابهامات در این خصوص برطرف نمی‌شود.

فرحت الله بابر اظهار داشت: اعتماد مجلس سنا و پارلمان درباره پیوستن به ائتلاف نظامی عربستان جلب نشده است.

وی افزود: پارلمان درباره توافقاتی که در سفر ژنرال قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان به ایران صورت گرفته بی‌اطلاع است.

شری رحمان سفیر سابق پاکستان از دیگر اعضای حزب مردم در این زمینه گفت: اعتماد سازی پارلمان درباره پیوستن به ائتلاف نظامی عربستان ضروری است وگرنه در گرداب مسائل منطقه و خاور میانه به دام خواهیم افتاد.
سناتور «شبلی فراز» در ادامه اجلاس مجلس سنا گفت: اگر پیوستن به ائتلاف نظامی عربستان به نفع پاکستان است حداقل باید اعتماد پارلمان در این زمینه جلب شود اما موضوع این است که اهمیتی به این موضوع داده نمی‌شود.

سناتور «سحر کامران» تأکید کرد: معلوم نیست ما عضو کدام ائتلاف هستیم و به نفع چه کشوری فعالیت می‌کنیم.
سناتور «اعظم خان سواتی» در این زمینه گفت: باید جزئیات پیوستن به ائتلاف نظامی عربستان و ساز و کار آن مشخص شود.0

سناتور نسرین جلیل نیز تصریح کرد: پارلمان باید درباره همه چیز تصمیم گیرنده باشد و باید مشخص شود که از بین آمریکا، عربستان و ایران حامی کدام کشور هستیم.

سناتور رحمان ملک نیز در این نشست اظهار داشت: اوضاع منطقه آشفته است و درباره ائتلاف نظامی عربستان سوالات زیادی بی پاسخ مانده است.

وی افزود: بودجه ائتلاف نظامی عربستان از کجا تأمین می‌شود و بر اساس چه قانونی نیروهای ائتلافی وارد عملیات در یک منطقه خواهند شد.

سناتور جهانزیب جمالدینی گفت: دیگر نمی‌توانیم به مطرح کردن فرضیه‌ها درباره ائتلاف نظامی عربستان اکتفا کنیم همه چیز باید مشخص شود.

وی افزود: بیت المقدس در حال تبدیل شدن به پایتخت اسرائیل است و ائتلاف نظامی عربستان و کنفرانس اسلامی فقط به محکوم کردن اقدامات آمریکا و رژیم صیهونیستی در این زمینه اکتفا کرده‌اند.

سناتور میر کبیر شاهی نیز در این اجلاس خاطر نشان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وضوح اعلام کرد که ائتلاف نظامی عربستان علیه ایران تشکیل شده پس چرا ما چشمان خود را روی این حقیقت بسته‌ایم.

سناتور طلحه محمود در این زمینه گفت: نقش ائتلاف نظامی عربستان در هیچ کجای جهان اسلام دیده نمی‌شود پس چرا پاکستان باید عضو این ائتلاف باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *