عملی که هزینه زندگی را سبک می کند

8:45 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۶۹۵
هرکس به روزی حلال اندک خشنود باشد، هزینه زندگی اش سبک می شود و خانواده اش در نعمت خواهند بود و خداوند، او را از بیماری و درمان دنیا آگاه می کند و به سلامت، از دنیا به خانه سلامت می‌برد.
چهار چیزی که به افراد راضی از روزی حلال اندک می‌دهندبه گزارش گروه فضای مجازی ، امام رضا علیه السلام فرمودند:

هر کس به خدا خوش گمان باشد، خداوند مطابقِ گمان او، با وی رفتار می‌کند و هرکس به روزیِ کم راضی باشد، خداوند عمل کم را از او می‌پذیرد؛ و هرکس به روزی حلال اندک خشنود باشد، هزینه زندگی اش سبک می‌شود و خانواده اش در نعمت خواهند بود و خداوند، او را از بیماری و درمان دنیا آگاه می‌کند و به سلامت، از دنیا به خانه سلامت (آخرت) بیرون میبَرد.

متن حدیث:

امام رضا علیه السلام: مَنْ حَسُنَ ظَنُّهُ بِاللّه ِ. کانَ اللّه ُ. عِنْدَ ظَـنِّهِ بِهِ وَ مَنْ رَضیَ بِالْقَلیلِمِنَ الرِّزْقِ قَبِلَ اللّه ُ. مِنْهُ الْیَسیرَ مِنَ الْعَمَلِ وَ مَنْ رَضیَ بِالْیَسیرِ مِنَ الْحَلالِ خَفَّت مَؤُونَتُهُ وَ تَنَعَّمَ اَهْلُهُ، وَ بَصَّرَهُ اللّه ُ. داءَ الدُّنیا وَ دَواءَها، وَ اَخْرَجَهُ مِنْها سالِمااِلی دارِ السَّلامِ.

"اصول کافی، جلد ۸، صفحه ۳۴۷"
 
منبع:مشرق
 
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *