"ترزا می" خروج نیروهای داعش از عراق را به نخست‌ وزیر این کشور تبریک گفت

3:07 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۳۲۲
نخست‌ وزیر انگلیس گفت: از طرف انگلیس به نخست ‌وزیر و مردم عراق این لحظه تاریخی را تبریک می‌گویم. همچنین از نیروهای امنیتی عراق به دلیل ایثارگری‌هایشان قدردانی می‌کنم.

به گزارش گروه بین‌الملل ، «ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس شامگاه شنبه با انتشار بیانیه‌ای، خروج نیروهای داعش از عراق را به حیدرالعبادی نخست‌ وزیر این کشور تبریک گفت اما هشدار داد که این گروه تکفیری هنوز شکست نخورده است.

«ترزا می» در این بیانیه که در تارنمای دفتر نخست‌ وزیری انگلیس منتشر شده گفت: از طرف انگلیس به نخست ‌وزیر و مردم عراق این لحظه تاریخی را تبریک می‌گویم. همچنین از نیروهای امنیتی عراق به دلیل ایثارگری‌هایشان قدردانی می‌کنم.


وی افزود: داعش دیگر بخش عمده‌ای از خاک عراق و سوریه را در اختیار ندارد و این مساله فصل جدیدی را در راستای ایجاد کشوری امن و آرام رقم می‌زند.


نخست‌ وزیر انگلیس گفت: افتخار می‌کنم که انگلیس به‌عنوان یکی از اعضاء ائتلاف جهانی [علیه داعش] شانه‌به ‌شانه عراق ایستادگی کرد تا فصل جدیدی در تاریخ این کشور آغاز شود.انگلیس اکنون از دولت عراق برای پایه‌ریزی اقتصادی که مطابق با آمال و آرزوهای این کشور باشد حمایت به عمل می‌آورد.


«ترزا می» درعین ‌حال هشدار داد که به‌رغم سقوط داعش در عراق و سوریه، این گروه تکفیری 'هنوز شکست نخورده است' و برای عراق 'تهدید به شمار می‌رود'.


حیدرالعبادی نخست‌ وزیر عراق روز شنبه با اعلام پیروزی نهایی عراق بر گروه تروریستی داعش روز یکشنبه (10 دسامبر) را به مناسبت این رویداد تعطیل رسمی اعلام کرد.


'حیدر العبادی' در 'کنفرانس حمایت بین المللی رسانه ها از پیروزی های عراق بر گروه تروریستی داعش' که با همکاری کانون خبرنگاران عراق برگزار شده، افزود که نیروهای عراق تمامی مناطق بیابانی بین دو استان الانبار و نینوا را از وجود تروریست ها پاکسازی کرده و مرزهای عراق با سوریه را تحت کنترل کامل خود گرفته اند.


داعش شهر موصل عراق را سه سال پیش (1393) اشغال و سپس در پیشروی به استان‌های صلاح الدین، دیاله و الانبار رسید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *