روند نزولی قیمت نفت خام/ همراهی نفت برنت با نفت خام در بازار+نمودار

8:30 - 14 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۰۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
بررسی قیمت نفت خام، نفت اوپک و نفت برنت در دو هفته گذشته نشان می دهد نفت خام و نفت برنت با افت قیمت و نفت اوپک با رشد قیمت همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بررسی قیمت نفت خام نشان می‌دهد قیمت این منبع انرژی علی رغم نوسانات قیمت روند نزولی به خود گرفته به گونه‌ای که در ابتدا ماه به ارزش 57.98 دلار به فروش می‌رسید و با وجود رسیدن به سقف قیمت 58.97 دلار همچنان در همان روزهای ابتدایی افت قیمت داشته و در تاریخ نهم ماه به رقم 57.27 دلار نیز رسیده است.

نفت خام مجددا سعی در افزایش قیمت داشت تا جایی که به رقم 58.3 دلار نیز رسید ولی تغییرات قیمت آن نشان دهنده افت مجدد قیمت آن است.

دامنه اختلاف قیمت نفت خام در بازارهای جهانی نشان از افت 0.57 دلاری دارد. 

میزان بررسی کرد

نفت اوپک که تا امروز تنها در 5 روز قیمت گذاری شده ابتدا ماه را با روند صعودی آغاز کرد و در روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفت به صورتی که دامنه تغییرات نفت اوپک در حدود یک دلار گزارش شده است.

نفت اوپک در روزهای ابتدایی به ارزش 60.49 دلار به فروش رسید، در دومین روز معامله خود به 61.09 دلار رسید، در سومین روز در بیشترین میزان خود یعنی 61.51 دلار معامله شد و پس از آن با روند نزولی به رقم 61.06 دلار فروخته شد.

 

میزان بررسی کرد

تغییرات قیمت نفت برنت در دو هفته اخیر جزئی گزارش شده، این نفت ابتدا ماه را با رقم 63.27 دلار آغاز کرد و تا هفته اول آذر ماه در رنج 63 دلار باقی ماند، سپس در دو روز با افت قیمت همراه شد و به رقم 62.59 دلار رسید، پس از آن مجددا به قیمت 63 دلار بازگشت و در بازه 63.65 و 63.62 معامله شد و در نهایت با افت قیمت مجددا به رقم 62.4 دلار معامله شد.  

 میزان بررسی کرد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *