رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسلام‌آباد مانند گذشته بر "طالبان" مسلط نیست

11:11 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۶۱۶
سروزیر سابق بلوچستان پاکستان با اشاره به اینکه آمریکا دشمن مشترک پاکستان و ایران است، گفت: با وجود اختلافات جزئی تهران و اسلام‌آباد منافع مشترک زیادی در منطقه و جهان دارند.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالمالک سروزیر سابق ایالت بلوچستان پاکستان گفت: روابط اسلام‌آباد-واشنگتن همیشه پر فراز و نشیب بوده است.

وی افزود: پاکستان در جنگ افغانستان با آمریکا همکاری کرد اما در این موضوع شکی نیست که واشنگتن یکجانبه و برای منافع خود با اسلام‌آباد همکاری کرد.

عبدالمالک اظهار داشت: با اینکه پاکستان و آمریکا با هم شبه‌نظامیان را در افغانستان تقویت می‌کردند اما اسلام‌آباد مجبور شد به درخواست واشنگتن علیه آنها وارد عمل شود.

سروزیر سابق بلوچستان تأکید کرد: نتیجه پیروی از سیاست آمریکا و اقدام علیه شبه‌نظامیان این بود که این گروه‌ها پاکستان را هدف عملیات‌های تروریستی خود قرار دادند.

وی افزود: وزارت امور خارجه پاکستان هیچ یک از قراردادهایی را که قبل از این و در دوره پرویز مشرف با آمریکا بسته شده بود را نمی‌پذیرد و اعلام کرده است 2 کشور باید دوباره با هم به توافق برسند.

عبدالمالک گفت: پاکستان با اجرای کریدور اقتصادی چین در بلوچستان روابط خود را با این کشور گسترش داد و از طرف دیگر با رزمایش مشترک با روسیه نشان داد که خواهان افزایش مناسبات با مسکو است.

سروزیر سابق بلوچستان تصریح کرد: آمریکا به صراحت مخالفت خود را با کریدور اقتصادی چین اعلام کرده است که این موضوع بروز یکی از اختلافات لاینحل بین واشنگتن و اسلام‌آباد را در پی داشت.

وی افزود: آمریکا بدون درک تغییر شرایط در منطقه از پاکستان انتظارات نابه‌جا دارد بنابراین در شرایط فعلی ممکن نیست 2 کشور با یکدیگر کنار بیایند.

عبد المالک تأکید کرد: روابط با آمریکا فقط زمانی تغییر می‌کند که این کشور با درک وضع موجود رویه خود را تغییر دهد.

سروزیر سابق بلوچستان گفت: روابط پاکستان و ایران هم دچار فراز نشیب بوده است با این تفاوت که دو کشور هرگز به یکدیگر آسیب نرساندند.

وی افزود: یک علت مهم اختلاف پاکستان با ایران، موضوع افغانستان بود اما دو کشور هرگز تا حدی پیش نرفتند که با هم درگیر شوند.

عبدالمالک اظهار داشت: پاکستان در سطح بین المللی ملاحظات ایران را در نظر می‌گیرد به همین علت با وجود اصرار عربستان از اعزام نیروی نظامی به یمن خودداری کرد.

سروزیر سابق بلوچستان اظهار داشت: با وجود اختلافات جزئی پاکستان و ایران منافع مشترک زیادی در منطقه و جهان دارند.

وی افزود: منافع پاکستان و ایران نسبت به اختلافات آنها با یکدیگر بیشتر است.

عبد المالک گفت: در شرایط فعلی آمریکا دشمن مشترک پاکستان و ایران است بنابراین دو کشور باید همکاری با یکدیگر را گسترش دهند.

سروزیر سابق بلوچستان تأکید کرد: پاکستان با عربستان و ایران روابط دوستانه دارد و بیشتر به دنبال میانجی‌گری بین آنها است.

وی افزود: فساد مالی شاهزادگان در عربستان یک موضوع داخلی این کشور است و ترجیح می‌دهم در این زمینه اظهار نظر نکنم.

عبد المالک گفت: پاکستان مانند گذشته بر طالبان مسلط نیست با این وجود مذاکره دولت افغانستان با شبه‌نظامیان اولویت اسلام‌آباد برای صلح در افغانستان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *