عالمان دینی غور: "جنگ طالبان" با دولت افغانستان نامشروع است

12:00 - 19 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۶۵۵
عالمان دینی غور در همایشی اعلام کردند که کشتار غیرنظامی‌ها در افغانستان ، حمله برمساجد و حملات تروریستی جواز ندارد و خلاف ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

به گزارش سرویس بین الملل ، مولوی عصمت الله ندیم رئیس شورای علمای غور با اشاره به حملات گسترده طالبان و داعش در افغانستان بخصوص غور در مناطق مختلف و کشتار غیرنظامی‌ها، حمله بر مساجد و حملات تروریستی در افغانستان گفت: کسانی که دست به کشتار غیرنظامی‌ها و نیروهای امنیتی می‌زنند و این حملات تروریستی را سازماندهی می‌کنند مسلمان نیستند.

وی در گردهمایی گسترده عالمان دین و سران اقوام مختلف که در ولایت غور به منظور محکوم کردن حملات تروریستی در افغانستان راه اندازی شد، افزود: شورای علمای ولایت غور این حملات دشمنان افغانستان را که از هر سمت حمایت می‌شوند و ایجاد ناامنی و تفرقه میان مردم، جز برنامه آنها برای رسیدن به اهداف شومشان در افغانستان نیست و این عمل آنها محکوم است و هرگونه رفتار آنها خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

این عالمان دین در غور جنگ جاری در افغانستان را به شدت محکوم می‌کنند و تاکید دارند که جنگ در برابر دولت افغانستان و نیروهای امنیتی نامشروع است، آنها از تمام گروه‌های مخالف مسلح دولت و طالبان می‌خواهند تا از کشتار مردم بیگناه و حمله بر مساجد و اماکن مقدس دست کشیده و به برنامه صلح با افغانستان بپیوندند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور نشست علمای دین را یک گام مثبت در جهت تضعیف کردن روحیه دشمن و باورمندی مردم به نظام افغانستان می‌داند که این باورمندی ها به دولت نیز با حمایت علما و مردم افزایش می‌یابد.

این عالمان دین بر این عقیدند که دشمنان افغانستان از هیچ راهی نتوانستند تا میان مردم رسوخ کنند و تلاش دارند تا با حمله بر مساجد و مراکز مذهبی مسلمانان در افغانستان از این راه بین مذاهب تفرقه ایجاد کنند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *