اعمال فشار واشنگتن به همسایه ایران؛چرخش واشنگتن به سمت دهلی نو و ریاض

9:38 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۲۸۵
پایگاه خبری «تریبون» در گزارشی نوشت که پاکستان به تدریج تبعات ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید را حس می‌کند به نحوی که ترامپ نیز اعلام کرده در صورت عدم پیروی از دستورات دولت آمریکا، اسلام‌آباد با اقدامات واشنگتن روبه‌رو خواهد شد.

اعمال فشار واشنگتن به پاکستان/واشنگتن در دوران ترامپ به چه سمتی حرکت خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری «تریبون» در گزارشی نوشت که پاکستان به تدریج تبعات ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید را حس می‌کند به نحوی که ترامپ نیز اعلام کرده در صورت عدم پیروی از دستورات دولت آمریکا، اسلام‌آباد با اقدامات آمریکا روبه‌رو خواهد بود.

تریبون می‌نویسد: علاوه بر این اعمال فشار مستقیم از سوی آمریکا، اسلام‌آباد تأثیر رویکرد دولت آمریکا در قبال کشورهای همسایه پاکستان را نیز حس می‌کند؛ دولت ترامپ به سمت هند و عربستان متمایل شده و موضع سخت در برابر چین و نیز ایران گرفته است.

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به مواضع اخیر دونالد ترامپ در قبال ایران آمده است: با عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ خواهان حرکت در مسیر متفاوتی است، چنین اقدامی به کنگره آمریکا 60 روز فرصت خواهد داد تا درباره بازگشت دوباره تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌گیری کند، پیش از این آمریکا تحریم‌هایی با عنوان «تحریم‌های ثانویه» علیه ایران اعمال کرده بود که بر اساس آنها وزارت خزانه‌داری اشخاص و نهادهایی را که با ایران مراودات تجاری داشتند را مجازات می‌کرد و حتی با وجود پایبند بودن کشورهای اروپایی به توافق هسته‌ای، برخی مراودات تجاری این کشورها با ایران دچار مشکل شد.

تریبون درباره واکنش اتحادیه اروپا به این اقدامات ترامپ نوشته است: واکنش کشورهای اروپایی به این اقدام ترامپ واضح بود؛ آنها تلاش متقابلی را آغاز کرده و شرکت‌های تجاری را تشویق به تجارت با ایران کردند و از کنگره آمریکا نیز خواستار شدند تا با این اقدام کاخ سفید مخالفت کند.

در ادامه این گزارش به سخنان «هلگا اشمید»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در کنفراس ماه سپتامبر ایران-اروپا اشاره شده و به نقل از وی آمده است: توافق هسته‌ای موثر بوده و جهان بدون آن از ثبات کمتری برخوردار است.

این پایگاه خبری در بخش دیگری نوشت: این دومین اختلاف بزرگ سیاسی میان آمریکا و اتحادیه اروپا به حساب می‌آید و اولین مورد آن اختلاف آمریکا با اروپا در معاهده آب و هوایی پاریس بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *