آمادگی ایران برای اعزام زائران شیعه پاکستان و افغانستان به عراق در اربعین

10:05 - 21 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۰۹۱
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل برای استقبال از زائران شیعه کشور پاکستان و افغانستان در اربعین حسینی دارد تا آنها بتوانند از طریق ایران به عراق بروند.

آمادگی ایران برای اعزام زائران شیعه پاکستان و افغانستان به عراق در اربعینسردار محمد قنبری در  گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان دارای مرز‌های مشترک زیادی هستند و همیشه روابط بسیار خوب و دوستانه با همدیگر دارند.تعامل و بستر‌های مشترکی بر اساس اعتقادات دینی، فرهنگی و اعتقادی بین سه کشور وجود دارد و این بستر‌ها باعث روابط دوستانه سه کشور شده است.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های تایید شده بین المللی، ایران از امنیت بالایی برخوردار است و این را مدیون همکاری و مشارکت خوب مردم و شهروندان با پلیس می‌دانیم. معضلاتی که هر سه کشور را درگیر آن کرده است مساله گروه‌های تروریستی است و این مسائل را می‌توان با تشکیل کمیته‌های مرزی بین سه کشور حل و توطئه‌های دشمنان را که می‌خواهند این روابط دوستانه را برهم بزنند خنثی کنیم.

رئیس پلیس سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با گروه‌های تروریستی که قصد دارند مخل نظم و امنیت شوند با تمام توان مبارزه می کنیم و با اشراف اطلاعاتی از ورود موادمخدر به داخل کشورمان جلوگیری می‌کنیم و بر اساس آموزه‌های دینی که داریم این کار را بسیار مهم و ارزشمند می‌دانیم.


سردار قنبری با اشاره به آمادگی ایران برای اعزام زائران دو کشور پاکستان و افغانستان از داخل کشور به عراق، گفت: آمادگی کامل خود را برای استقبال از زائران شیعه کشور پاکستان و افغانستان برای سفر به زیارت ابا عبدالله در اربعین اعلام می‌کنیم و تمام سعی و تلاش خودمان را خواهیم کرد که بتوانیم تسهیلات امنیتی و ترافیکی را فراهم کنیم.


انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *