لزوم بازتعریف حقوق بشر مبتنی بر مبانی اسلامی

14:22 - 19 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۷۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس بسیج حقوقدانان خراسان رضوی گفت: اسلام دین زندگی است و برنامه کاملی برای اداره جامعه داشته و دقت نظر مبانی شرعی و فقهی در زمینه مباحث مختلف از جمله حقوق انسان و حقوق بشر قابل تأمل است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

لزوم بازتعریف حقوق بشر مبتنی بر مبانی اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، فدوی رئیس بسیج حقوقدانان خراسان رضوی بر لزوم بازتعریف حقوق بشر مبتنی بر مبانی اسلامی تأکید کرد.

وی که در نشست شورای معاونان و مشاوران سازمان بسیج حقوقدانان خراسان رضوی در مشهد سخن می‌گفت با اشاره به مبانی غنی موجود در متون اسلامی در زمینه حقوق انسان اظهار کرد: اسلام دین زندگی است و برنامه کاملی برای اداره جامعه داشته و دقت نظر مبانی شرعی و فقهی در زمینه مباحث مختلف از جمله حقوق انسان و حقوق بشر قابل تأمل است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشریح مبانی اصولی حقوق بشر اسلامی خاطر نشان کرد: متأسفانه آنگونه که باید و شاید نتوانسته ایم در نشر معارف اسلامی از جمله مبانی والای حقوق بشر اسلامی در مجامع بین المللی اقدام کنیم و در حال حاضر به یک نگاه عمل گرایانه مبتنی بر پشتوانه پژوهشی و علمی در این حوزه نیازمندیم تا با استفاده از ابزار‌های موجود افکار عمومی جهان را با این مفاهیم و مبانی ارزشمند و پیشرو در زمینه حقوق بشر آشنا کنیم.

فدوی سازمان بسیج حقوقدانان را با توجه به بنیه بالای علمی و پژوهشی و ترکیب مطلوب آن از جمله مراکزی دانست که می‌توانند در قالب یک جامعه حقوقی بزرگ در این زمینه، یعنی تبیین و ترویج مبانی حقوقی اسلامی به ویژه مفاهیم حقوق بشر اسلامی مؤثر باشند.

این مقام مسئول افزود: این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله در این بخش فعالیت‌های خوبی را با حضور مسئولان و اساتید محترم حوزه و دانشگاه آغاز کرده و انشاء الله در آینده شاهد نقش آفرینی بیشتری توسط این مجموعه خواهیم بود.

رئیس بسیج حقوقدانان خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: ایشان به عنوان دیده‌بان و رهبر جامعه اسلامی رهنمود‌های ارزشمندی در زمینه دفاع از حقوق مظلومان جهان داشته اند و این منویات می‌تواند نقشه راه جامعه حقوقی در انجام تکالیف شرعی، قانونی و انسانی در دفاع از حقوق ستم دیدگان قرار گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *