گلایه سه هنرمند از وضعیت بد بازیگری/گریم عجیب بازیگر هالیوود/نگاهی بر سریال‌های ماه محرم+عکس

16:45 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۴۳۴
پانزدهمین روز از مهر ماه 96 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه "سید مهرداد ضیایی" از بدقولی برخی تهیه کنندگان سینما اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پانزدهمین روز از مهر ماه 96 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به گلایه "سید مهرداد ضیایی" از بدقولی برخی تهیه کنندگان سینما اشاره کرد.

دلایل کم‌کاری "شهرزاد کمال‌زاده" در عرصه بازیگری و مجموعه فعالیت های این بازیگر جوان یکی دیگر از اخبار مهم در حوزه فرهنگ و هنر بود.

گزارش جامع میزان از سریال های ماه محرم و نحوه استقبال مردم از این دسته آثار دیگر خبر مهم در عرصه فرهنگ و هنر در روز جاری بود.

مهرداد ضیایی

مردم باور نمی‌کنند که بازیگران به بقال سر کوچه بدهکارند

سید مهرداد ضیایی نویسنده و بازیگر سینما٬ تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص فعالیت های خود در عرصه هنر گفت: در حال حاضر در عرصه نگارش متن صحبت هایی با احمدرضا زالی برای نگارش متن چند مجموعه تلویزیونی صورت گرفته و در صورت فراهم شدن شرایط نوشتن فیلمنامه این کارها آغاز خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این برای تز دکترای یکی از دوستان نمایشنامه‌ای را با اقتباس و برداشت از یکی از افسانه های لهستانی در دست نگارش دارم. نگارش کتابی با موضوع تاریخ معاصر تهران  از دیگر فعالیت این روزهای من است که در مراحل پایانی به سر برده و در دست چاپ است. علاوه بر این، دو دفتر گزیده اشعارم را نشر چلچله در پاییز چاپ و منتشر می کند.

ضیایی در خصوص کتاب تاریخ معاصر ایران تاکید کرد: پژوهش و نگارش این اثر با همکاری خانم ژیلا تقی زاده نویسنده و نقاش ده سال به طول انجامیده و در حوزه تاریخ اجتماعی و فرهنگ و روابط اقتصادی در چند دوره از تاریخ دو سده پیش در تهران است .این کتاب به احتمال فراوان زمستان امسال به چاپ خواهد رسید.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

سریال های محرم

سریال‌های تلویزیونی دهه اول ماه محرم و استقبال مخاطبان/ هاتف از امشب روی آنتن شبکه یک می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سال های زیادی رسانه ملی با پخش سریال ها در ایام مناسبتی اعم از نوروز، محرم و رمضان سفره فرهنگی جذابی را برای مخاطبان در اقصی نقاط کشور رقم زده است. این فکر، اقدام و برنامه ریزی در سالیان متمادی با مدیریت روئسای مختلف ادامه داشته و در این میان گاهی با پخش دو تا سه سریال در ماه محرم از یک شبکه نیز روبرو بوده ایم، روندی که در سال های اخیر بیشتر شاهد آن هستیم و در این دوره نیز با همت و حمایت ریاست سازمان صدا و سیما بیش از پیش  شاهد این روند رو به رشد بوده ایم.

در دهه دوم ماه سوگواری اباعبدالله(ع) قرار داریم و دهه اول با پخش سریال هایی از شبکه های مختلف سیما به پایان رسید. در کنار این سریال ها، مثل سال های گذشته برخی آثار نیز از شبکه های مختلف باز پخش می شوند، سریال هایی چون «شب دهم»، «مختارنامه» و «سفرسبز». پخش سریال های جدید در دهه دوم نیز از امروز شروع می شود و این در حالی است که سریال های پخش شده در محرم امسال تا کنون تقریبا نمره خوبی کسب کرده اند. در ادامه به بررسی سریال های تازه پخش شده از رسانه ملی و موفقیت این آثار در نزد مخاطبان می پردازیم.

«پرواز در ارتفاع صفر» و روندی سست

«پرواز در ارتفاع صفر» نام اثری است که همزمان با دفاع مقدس و در دهه اول محرم از شبکه اول سیما پخش شد. این سریال زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشید که تازه ازدواج کرده، همسرش بیماری قلبی دارد و استرس ماموریت‌های شوهر برای او اصلا خوب نیست و این فرد بر سر یک دوراهی برای انجام وظیفه یا ماندن پیش خانواده‌اش قرار می‌گیرد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 زیارت عاشورا

زیارت عاشورا سلام خدا بر امام حسین(ع) است/ قرائت فارسی این زیارت ایرادی ندارد

سعید شمش کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره محتوای زیارت عاشورا و تعابیری که در مورد این زیارت آمده است گفت: زیارت عاشورا محتوای بسیار عجیبی دارد و با سلام بر ابا عبدالله الحسین (ع) شروع می شود، از شخصیت ایشان می گوید و این که چگونه انسانی است، چه کارها کرد و چه وقایعی برایش در زندگی رقم خورد. این زیارت بر کسانی که اتفاقات مختلف را برای امام(ع) رقم زده اند لعن می کند و آن را به ما تلقین و توصیه می کند، در ادامه بر اصحابی که کنار ایشان به شهادت رسیده اند نیز سلام می فرستد. این محتوای کلی زیارت عاشورا است و حتی عده ای می گویند "السلام علیک یا ابا عبدالله"، سلام خدا بر امام حسین(ع) است و این حدیث قدسی است که از خدا بر پیامبر(ص) نازل و به دنبال آن از پیامبر به ائمه و در ادامه به ما می رسد، لذا تعبیر حدیث قدسی را برای زیارت عاشورا به کار برده اند.

این کارشناس  علوم قرآنی درباره میزان قرائت زیارت عاشورا، شکل اجرا و ثواب آن اظهار کرد: کسانی که زیارت عاشورا خوانده اند، به این دعا وابسته اند و به دفعات بالا این زیارت را قرائت می کنند. در واقع زیارت های زیادی برای امام حسین(ع) توصیه شده و دارای ثواب است که یکی از آن ها زیارت عاشورا است. آداب ویژه این زیارت به این شکل است که  فرد روی پا و در زیر آفتاب که سقف نداشته باشد بایستد و رو به قبله این زیارت را بخواند و وقتی که به لعن های این زیارت رسید صد مرتبه  آن را بگوید، برخی نیز این تعداد نمی گویند، در مقابل عده ای نیز می گویند می توانید به جای جمله لعن یک بار بگویید 99 بار دیگر لعن می کنم و این کفایت می کند. به دنبال سلامی که بر اباعبدالله(ع) در ابتدای زیارت فرستاده می شود نیز می توان همین عبارت را بیان کرد. این شکل قرائت زیارت عاشورا معمولا انجام می شود و توصیه شده است.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

گریم متفاوت بازیگر هالیوود در سریال محله ریلینگتون+عکس//////////////جمعه

گریم متفاوت بازیگر هالیوود در سریال محله ریلینگتون+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جدیدترین تصویر از گریم متفاوت "تیم راث" بازیگر افسانه ای فیلم "1900" توسط سازندگان سریال کوتاه "محله ریلینگتون" منتشر شد.

نیکولا میلارگلو، سامانتا مورتون، جودی کامر، کریستوفر هاترهال و ادی تامر از جمله بازیگرانی هستند که علاوه بر راث در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال داستان "جان کریستی" قاتل زنجیره ای را روایت می کند که در بین سال های 1940 تا 1950 در محله ریلینگتون بیش از ده نفر را از بین برد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

کوروش تهامی

سینمایی‌ها زیر پای هم را خالی می‌کنند/همه می‌دانند که چه نیت‌هایی پشت تبلیغات ماهواره‌ای است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون از سال 1375 با فیلم "سینما سینماست" ساخته "سید ضیاء الدین دری" به عرصه سینما پا گذاشت و پس از در آثار فراوانی به ایفای نقش پرداخت.

وی طی این سالها در آثار متنوعی همچون "مریم مقدس"، "به رنگ ارغوان"، "سرگیجه"، "آن مرد آمد"، "بی خداحافظی"، "گناهکاران"، "آشوب" و در انتها "رگ خواب" بازی کرد اما بازی وی در فیلم "رگ خواب" طی تمامی سالها حضورش در عرصه سینما به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

تهامی علاوه بر سینما در عرصه تلویزیون نیز فعالیت‌های قبال قبولی را ارائه داد و از سال 76 با سریال "فردا دیر است" به کارگردانی "حسن فتحی" رسماً اولین تجربه تلویزیونی خود را انجام داد.

زیر تیغ، مشق عشق، خسته دلان، گمشدگان، شوق پرواز، شمس العماره و تبریز در مه از جمله مهم‌ترین آثاری هستند که تهامی در مدیوم تلویزیون در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

وی همواره در انتخاب‌هایش دقیق بوده و به نوعی وسواس گونه نقش‌هایش را پذیرفته است اما تا قبل از فیلم سینمایی "رگ خواب" توجه ویژه‌ای به سالها حضورش در عرصه بازیگری داده نشده بود.

به همین مناسبت و موفقیت تهامی بعد از بازی در فیلم رگ خواب، خبرنگار گروه فرهنگی در گفت‌وگویی تفصیلی درباره وضعیت سینمای ایران، معیارهای تهامی برای انتخاب نقش، آینده کاری این بازیگر و فعالیت‌های کنونی‌اش با وی به مباحثه نشست.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

شهرزاد کمالزاده

هیچکس در بازیگری از من حمایت نکرد/از تکرار در بازیگری گریزان هستم

شهرزاد کمال‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزای میزان درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: پیشنهادات تازه‌ای برای بازی در تلویزیون و سینما داشته ام اما این روزها نمی‌خواهم بازی کنم. تصمیم به استراحت گرفته‌ام و ترجیح می‌دهم کمی گزیده‌تر کار کنم.

وی از حضور احتمالی خود در جشنواره فیلم فجر خبر داد و افزود: البته چندی پیش در فیلم سینمایی "اولین امضا برای رعنا" به کارگردانی "علی ژکان" به ایفای نقش پرداختم. فیلم در آخرین بخش‌های مراحل پس از تولید همچون صداگذاری قرار داشته و به احتمال فراوان راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

بازیگر سریال "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" با اشاره به عدم حمایت از وی در دوران بازیگری تاکید کرد: به اعتقاد من نباید دنبال بازی کردن در هر کاری بود. نقشی که مناسب من باشد خودش مرا پیدا کرده و پیشنهاد می‌شود. طی شانزده سال فعالیت در عرصه بازیگری هیچکس از من حمایت نکرد و همواره امیدم به خدا بود و همین عاملی است که طی این سالها به حضور مداومم کمک کرده است.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *