آغاز اجرای طرح کشوری آموزش همگانی حقوق

13:14 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۳۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مسئول سازمان بسیج حقوقدان با اشاره به اجرای طرح کشوری آموزش همگانی حقوق گفت: آموزش همگانی حقوق بر پایه هر مسجد یک حقوقدان در مرحله اول با شناسایی مساجد شاخص و الگوی استان‌ها شروع شده است.

آغاز اجرای طرح کشوری آموزش همگانی حقوقمهدی بهرامیان، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به اجرای طرح کشوری آموزش همگانی حقوق گفت: آموزش همگانی حقوق بر پایه هر مسجد یک حقوقدان در مرحله اول با شناسایی مساجد شاخص و الگوی استان‌ها شروع شده است.

وی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر احصای حقوق عامه و تقویت مساجد، خدمت رسانی به آحاد مردم از مساجد الگو آغاز شده است و در مراحل تکمیلی این طرح مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها نیز قرار دارند.

این مقام مسئول درباره آسیب‌های حقوقی که در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: ما با همکاری نهاد‌های حقوقی و قضایی آسیب‌های هر استان را به طور تفکیکی احصا کرده و در مناطق مختلف به صورت کارشناسی شده آموزش همگانی حقوق را دنبال می‌کنیم؛ که البته آسیب‌های مربوط به دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها را نیز شناسایی کرده ایم که در این خصوص در مرحله تکمیلی که اجرای آن از اول سال ۹۷ خواهد بود به طور سازمان یافته اقدام خواهیم کرد.

بهرامیان همچنین با اشاره به لزوم آموزش نیرو‌های لازم برای اجرای این طرح افزود: برای همین منظور قضات و اساتید حقوقی بسیجی منتخب سراسر کشور برای چگونگی آموزش همگانی حقوق تا یک ماه دیگر مهارت لازم را در دوره‌ای که به همین منظور در تهران برنامه ریزی شده است، کسب می‌کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *