"ارتش پاکستان": با گروه های تروریستی تماس داریم ولی از آنها حمایت نمی کنیم

13:28 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۱۹۳
سخنگوی ارتش پاکستان تایید کرده که تماس‌هایی با گروه‌هایی 'تروریستی' دارد، اما از آنها حمایت نمی‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهاراتی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به ISI را متهم کرد که با گروه‌های تروریستی ارتباط دارد.

جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این اظهارات را در یک نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا به همراه جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع این کشور مطرح کرد.

دانفورد به این کمیته گفت: فکر می‌کنم برای من کاملا روشن است که سازمان ISI ارتباطاتی با گروه‌های تروریستی دارد.

ماتیس نیز موضع مشابه دانفورد درمورد سازمان اطلاعات ارتش پاکستان گرفته و گفت: این سازمان دستورکار مخصوص خود را به پیش می‌برد در حالی که خود پاکستان شدیدا برای جنگ با تروریسم تلاش می‌کند.

ماتیس خاطر نشان کرد: پاکستانی‌ها احتمالا بیشتر از هر کشور دیگری سربازانشان را در جنگ با تروریسم از دست داده‌اند اما همزمان ما مشاهده کردیم که پناهگاه‌هایی برای تروریست‌ها باقی مانده است و شاهد بوده‌ایم که دولت پاکستان با تروریست‌ها مقابله می‌کند اما همزمان سازمان اطلاعات ISI به نظر می‌رسد که سیاست‌های خود را به پیش می‌برد.

به دنبال گفته های اخیر یکی از سناتورهای آمریکایی مبنی بر ارتباط سازمان استخبارات نظامی پاکستان با گروه های تروریستی، سخنگوی ارتش پاکستان سرانجام چنین ارتباطی را تأیید کرد.

ژنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در یک نشست خبری در راولپندی در پاسخ به این اتهامات، داشتن ارتباط سازمان‌های استخباراتی یک کشور را با گروه‌های تندرو، بخش عادی از فعالیت‌های این سازمان‌ها خواند و اظهار کرد: خواهش می‌کنم بفهمید، داشتن روابط با حمایت از گروه‌های تروریستی دو چیز متفاوت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *