اروپا تمام تلاش خود را برای حفظ توافق هسته‌ای به کار می‎بندد

13:44 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۶۹۳
دیپلمات بلند پایه اتحادیه اروپا و عضو مذاکره کنندگان گروه 1+5 با ایران گفت که اروپا تمام تلاش خود را برای باقی ماندن توافق هسته‌ای به کار خواهد گرفت.

اروپا تمام تلاش خود را برای حفظ توافق هسته‌ای به کار خواهد گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل ، دیپلمات بلند پایه اتحادیه اروپا و عضو مذاکره کنندگان گروه 1+5 با ایران می‎گوید که اروپا تمام تلاش خود را برای باقی ماندن توافق هسته‌ای به کار خواهد گرفت.

هلگا اشمید در مجمع ایران و اروپا که در شهر زوریخ در حال برگزاری است گفت: علیرغم تردیدها از سوی دونالد ترامپ، کشورهای اروپایی تمامی تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کند حفظ شود.

مسئول سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این کنفرانس می‌گوید: این یک توافق دوجانبه نیست، یک توافق چندجانبه است و اروپا تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا اطمینان حاصل کند که این توافق باقی می‌ماند.

وی افزود: اروپا نگرانی‌هایی درباره نقش ایران در امور منطقه دارد اما این مسئله بخشی از توافق هسته‌ای نیست و من کاملا متقاعد شده‌ام که با لغو توافق هسته‌ای، ما در پرداختن به این مسائل در وضعیت بهتری قرار خواهیم گرفت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *