رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیچگونه گزارشی مبنی بر اخلال در نظم عمومی در ایام محرم واصل نشد/ حضور مدعی العموم و بازدید میدانی از سطح شهر

9:29 - 10 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۸۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان با بیان اینکه در ایام محرم هیچگونه گزارشی مبنی بر اخلال در نظم عمومی، درگیری و ضرب جرح، قتل، قمه زنی و موارد این چنینی گزارش نشده است گفت: در جهت تامین امنیت خاطر مردم از سطح شهر بازدید میدانی به عمل آمد.

هیچگونه گزارشی مبنی بر اخلال در نظم عمومی در ایام محرم واصل نشد/ حضور مدعی العموم و بازدید میدانی از سطح شهرسعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به وجود امنیت و آرامش در لرستان در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: دستگاه قضایی استان لرستان همچون سال‌های گذشته تمام تلاش خود را در جهت تامین امنیت و آرامش خاطر مردم عزادار در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله (ع) انجام داد.

وی گفت: در این رابطه قبل از آغاز مام محرم جلسه‌ای را با حضور مسئولین انتظامی استان و مسئولین هیئات مذهبی جهت اقدامات پیشگیرانه برگزار کردیم. در این جلسه در خصوص نحوه و ساعت حضور دسته جات عزاداری در خیابان‌ها، قربانی کردن و پخش نذورات، ایستگاه‌های نذری، ساعات پایان یافتن مراسم، عدم ایجاد آلودگی صوتی و ... هماهنگی‌های لازم بعمل آمد.

این مقام قضایی بیان کرد: همچنین ضمن تماس با فرماندهی انتظامی استان و رصد موضوعات و گزارشات از سطح شهر، نحوه تامین امنیت و انتظامات هیئت مورد بازدید میدانی قرار گرفته و مسائل از نزدیک بررسی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان ادامه داد: همه ساله قبل از شروع ماه محرم در جلساتی که به همین منظور با ضابطین قضایی تشکیل می‌گردد تمامی موارد اینچنینی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

رازانی گفت: خوشبختانه هیئت مذهبی و دسته جات عزاداری استان لرستان به عنوان یکی از اصیل‌ترین رسانه‌های مکتب تشیع نسبت به برپایی عزاداری مطلوب با اهتمام به پیام‌های عاشورا مراسمی در شان سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان برگزار کردند.

این مقام قضایی در پایان گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و زحمات نیروی انتظامی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) هیچگونه گزارشی مبنی بر اخلال در نظم عمومی، درگیری و ضرب جرح، قتل، قمه زنی و موارد این چنینی گزارش نشد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *