حملات هوایی آمریکا به غیرنظامیان سوری؛سهوی یا عمدی؟

8:30 - 09 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۶۳۵
یکی از مقامات روسیه می‎گوید که تکرار حملات اشتباه ائتلاف آمریکا در رقه موجب وارد شدن خسارات سنگین به زیرساخت‌های غیرنظامی این شهر شده و این مسئله به همراه کمبود امکانات بشردوستانه باعث به وجود آمدن فاجعه انسانی در این شهر شده است.

حملات هوایی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل ، «اولگ سیرمولوتوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره می‌گوید: اقدامات آمریکا و متحدانش در سوریه بسیار متفاوت از اقدامات روسیه در این کشور است.

این مقام روس در مصاحبه با روزنامه ریانووستی می‎افزاید: روسیه در راستای فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه در سوریه و بازگشت زندگی عادی در این کشور تلاش می‌کند و این همان امری است که در مورد آمریکا نمی‌توان گفت.

این دیپلمات روس تأکید کرد: ما شاهد بروز فاجعه انسانی در رقه هستیم که در اثر کمبود کمک‌های بشردوستانه و استمرار حملات اشتباه ائتلاف آمریکا و هدف قرار دادن غیرنظامیان ایجاد شده است.

شبکه حقوق بشر سوریه نیز روز چهارشنبه گذشته طی گزارشی اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ائتلاف آمریکا در این کشور تاکنون بیش از 2 هزار غیرنظامی در پی حملات هوایی این ائتلاف جان خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش آمده است که این ائتلاف باصطلاح ضد داعش از 23 سپتامبر سال 2014 تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش همان روز نخست، عملیات ائتلاف در رقه منجر به کشته شدن 12 غیرنظامی شده که 5 نفر از آنان کودکان و 5 نفر نیز زنان بوده‌اند.

شبکه حقوق بشر سوریه در این گزارش خود همچنین آورده است که تاکنون 2286 غیرنظامی در پی عملیات ائتلاف آمریکا جان خود را از دست داده‌اند که 674 نفر از آنان کودکان و 504 نفر نیز زنان هستند.

در پی تکرار حملات ائتلاف آمریکا علیه غیرنظامیان در سوریه، روز پنجشنبه گذشته وزارت خارجه این کشور به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره تداوم جنایات ائتلاف آمریکا در سوریه نامه فرستاد.

دمشق تأکید کرد که ائتلاف آمریکا به جنایت و تجاوز به حاکمیت ارضی سوریه و افراد غیر نظامی بی گناه ادامه می‌دهد.

به گزارش سانا، وزارت خارجه سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست که برای توقف جنایات وحشیانه و نقض حقوق بین الملل و بشر توسط ائتلاف آمریکا اقدامات فوری را اتخاذ کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *