رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چرا اظهارات ضدایرانی مقامات صهیونیست افزایش یافته‌ است؟

6:30 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۹۴۶
پایگاه دبکافایل در گزارشی با اشاره به تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ سوریه مهمترین دلیل افزایش اظهارات ضدایرانی مقامات اسرائیلی را فاش کرد.

لیبرمنبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه دبکا‌فایل در گزارشی اذعان می‌کند که دلیل اصلی افزایش اظهارات ضدایرانی مقامات صهیونیستی در هفته‌های اخیر، پیشروی‎های سریع نیروهای مقاومت در تحولات میدانی جنگ سوریه و پیروزی راهبرد ایران در این کشور است.


دبکافایل با اشاره به پیشروی‎های اخیر ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله و مقاومت به سمت سواحل شرقی رود فرات نوشت: علی‌رغم هشدارهای جدی آمریکا و انگلیس مبنی بر حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه در صورت عبور از رود فرات، ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله از رود فرات عبور کرده و در ساحل شرقی آن مستقر شده‌‌اند.


این پایگاه تحلیلی اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی خود می‌افزاید که استقرار ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله در ساحل شرقی رود فرات آنها را در موقعیتی قرار می‌دهد تا عملیات بازپس‌گیری شهر «ابوکمال» از گروه داعش در مرز سوریه و عراق را آغاز کنند و از همه مهمتر اینکه کنترل ارتش سوریه بر شهر «ابوکمال» موجب بازگشایی کانال ارتباطی نیروهای سوریه با یگان‎های حشدالشعبی عراق خواهد شد که تحت پشتیبانی ایران است.


دبکافایل همچنین با استناد به منابع امنیتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یگان‎های حشدالشعبی در مناطق مرزی عراق و سوریه منتظر رسیدن نیروهای ارتش و حزب‌الله به مناطق مرزی عراق هستند نوشت: ملاقات نیروهای حاضر در سوریه با نیروهای عراقی در مناطق مرزی دو کشور به معنای ایجاد یک کریدور نظامی بین عراق و سوریه و تحت کنترل ایران است؛ ایجاد این کریدور به معنای نفوذ عمیق ایران در منطقه تحت کنترل آمریکا در شرق سوریه نیز است.


دبکافایل در پایان با بیان اینکه علی‌رغم هشدارهای دونالد ترامپ و نتانیاهو مبنی بر اینکه نمی‌توانند نفوذ ایران در سوریه را تحمل کنند، اما ایران همچنان به پیش برد راهبرد خود در سوریه ادامه می‌دهد اذعان می‌کند که پیشروی‎های اخیر ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله به سمت سواحل شرقی رود فرات مهمترین دلیلی است که مقامات نظامی و دولتی اسرائیل در هفته‌ها و روزهای اخیر ایران حزب‌الله را تهدید جدی برای اسرائیل معرفی می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *