واردات 50 درصد مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی در "هرات" از ایران

12:12 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۰۲۵
مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند: کارخانه های تولید مواد پلاستیکی در هرات بیشترین مواد خام خود را از ایران وارد می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل حمید الله خادم رییس اتاق صنایع و معادن هرات با اشاره به خودکفایی در تولیدات پلاستیکی در هرات گفت: 50 درصد مواد خام پتروشیمی در هرات از کشور ایران وارد می‌شود .

وی افزود: کشور ایران در همسایگی با افغانستان قرار دارد و سبب شده تا صنعتگران هرات برای دسترسی زودتر به مواد با کیفیت خام ، برای تولید در کارخانه هایشان از این کشور مواد خود را با قیمت مناسب و در اسرع وقت بدست اورند .

خادم گفت: این کار سبب می‌شود تا صنعتگران افغانستان یک قدم به جلو بروند و بهتر و راحت تر از گذشته تولیدات خود را وسعت دهند .

وی یادآور شد: در حال حاضر ولایت هرات در افغانستان در بخش تولید مواد پلاستیکی چون ظروف پلاستیکی ، لوله های آب و فاضلاب و اتصالات پلاستیکی و کیسه های پلاستیکی به خودکفایی رسیده و درحال حاضر 50 درصد از نیازمندیهای شهروندان افغانستان را نیز تامین می‌کند .

رییس اتاق صنایع و معادن هرات خاطرنشان ساخت: نگرانی هایی از وضع قوانین مالیاتی نادرست در گمرکات برای اجناس وارداتی وجود داشت که این نگرانی با سفر رئیس جمهوری افغانستان به هرات که قرار شد تمام گمرکات توسط رئیس جمهوری کنترل شوند رفع شده است .

وی افزود: درحال حاضر بازرگانان و صنعتگران به راحتی مواد خام و مورد نیاز خود را با مالیات کم وارد می‌کنند.
درحال حاضر هرات درغرب افغانستان دارای بزرگترین پارک صنعتی است و بیش از 80 کارخانه تولیدی مواد پلاستیکی نیز در آن فعالیت دارد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *