مراکر نظامی، اسرار و ناموس یک ملت است/نه مسئولان و نه مردم اجازه فضولی به اجانب در این عرصه را نمی‌دهند/بدون تردید در پشت صحنه جنایات میانمار، رژیم صهیونیستی است

13:31 - 24 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۹۰۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مراکر نظامی اسرار و ناموس یک ملت هستند و به یاری خدا نه مسئولان و نه مردم ما اجازه فضولی به اجانب در این عرصه را نمی‌دهند.

مراکر نظامی اسرار و ناموس یک ملت هستندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز(24 شهریور) با بیان اینکه منبر جای تبیین دین است، اظهار کرد: آیه، روایت، موارد اخلاقی، مبانی اعتقادی، احکام، ذکر مصیبت و سیاست از جمله مواردی است که باید در منبر مطرح شود و البته اینکه  از اول تا آخر منبر از سیاست حرف زده شود، مطلوب و مورد نظر نیست.

آیت‌الله خاتمی  ادامه داد: باید در منبر از سیاست گفت، آن هم از آن جنسی که امام راحل می‌فرمود: دین از سیاست جدا نیست. باید از سیاستی حرف بزنیم که دین به سیاست خط بدهد و نه بالعکس. همچنین با بازی‌های سیاسی مخالفیم.

وی با بیان اینکه سیاستی که باید در منابر نقل شود رهنمود‌های ولایت است، گفت: این سیاست فراجناحی و فراگروهی است. منبر جای باندبازی و جناح بازی و قبیله گری سیاسی نیست؛ و منبر و محراب نباید سکوی حزبی این گروه و آن حزب شود.
 
آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: گفتن از مبانی نهضت ابی‌عبدالله و مقاومت در راه خدا، عزت و خستگی‌ناپذیری و بیان درس‌های عاشورا و همچنین تبیین نهضت سیاسی عاشورا مهم است. هیئت‌های عزاداری محرم و همچنین مداحان نباید سکولار باشند و از سیاست به معنای درست نیز نباید غریبه باشند.

وی ادامه داد: مداحان هیئت‌های عزاداری اباعبدالله که یکی از ارکان این مراسم به حساب می‌آیند رسالت دارند بر شور و شعور حسینی بیفزایند و باید روضه‌های مستند و اشعار پرمحتوا بخوانند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس تأکید کرد: بیش از 300 هزار نفر دانش‌آموز تحت مراقبت کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که از مردم انتظار می‌رود با عنایت به تعالیم دینی این دانش‌آموزان را جزئی از خانواده خود بدانند و زمینه تحصیلات مناسب را برای این عزیزان نیز فراهم کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فجایع میانمار نیز گفت: الحمدالله صداوسیما در این‌باره اطلاع‌رسانی مناسبی انجام داده است اما نزدیک به 400 هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی را در این کشور سر بریدند، آتش زدند و زمین‌های مربوط به آنان را مینگذاری کرده‌اند تا آنان نتوانند به مناطق تحت مالکیت خود بازگردند که این یک فاجعه بزرگ انسانی است.

وی با بیان اینکه درباره فجایع میانمار باید به 5 نکته توجه داشته باشیم، افزود: اسرائیل پشت صحنه این وقایع هولناک است، نماینده سازمان ملل گفته است حامی اصلی نظامی ارتش میانمار، رژیم صهیونیستی است و همان سلاح‌هایی که مسلمانان غزه را می‌کشد مسلمانان میانمار را نیز می‌کشد. البته اینجا نزاع مذهبی و قومی مطرح نیست و قصه یک دولت و ارتش است که قصد پاکسازی قومی دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: رهبر این جنایات زنی است که جایزه صلح نوبل گرفته و متأسفانه رئیس بنیاد صلح نوبل می‌گوید ما جایزه‌مان را از او پس نمی‌گیریم. البته اگر این جایزه را پس می‌گرفتند ما باید تعجب می‌کردیم زیرا ماهیتشان صهیونیستی است. آنها با اسلام و قرآن کینه دارند که به یاری خدا اسلام همیشه پیروز است.

وی تأکید کرد: درباره فاجعه میانمار مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و دولت موضع‌گیری خوبی داشته‌اند. از دولت انتظار داریم بیش ازموضع‌گیری در عرصه سیاسی و اقتصادی نیز ورود کند و به این دولت بی‌رحم فشار بیاورند تا جلوی جنایات گسترده‌شان را بگیرند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شاهد سکوت مجامع بین‌المللی در فجایع میانمار هستیم، افزود: کشورهایی که پسوند اسلامی دارند و هیچ شباهتی به کشور اسلامی ندارند در اتفاقات ناگواری که برای مردم یمن رخ می‌دهد فعالیتی برای جلوگیری از این آدم‌کشی‌ها ندارند و این جنایات بسیار تلخ و دردآور است اما گویای این است که اسلام به صحنه آمده و آنها از اسلام هراس دارند و بحمدالله اسلام در حال پیشروی است و حرف اول را می‌زند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره همه‌پرسی در اقلیم کردستان گفت: آرزوی دیرینه استکبار تشکیل یک اسرائیل در منطقه است که آنها این آرزو را به گور می‌ّبرند و این اولین مرحله از توطئه‌چینی‌های آنان است و مرحله دوم برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان است.

وی تصریح کرد: نخست‌وزیر و مسئولان رژیم صهیونیستی از این همه‌پرسی حمایت کرده‌اند اما ایران، مجلس و ملت عراق و ترکیه با آن مخالفت کرده‌اند. بنابراین مسئول اقلیم کردستان نباید بفهمد که در زمین رژیم صهیونیستی بازی می‌کند؟

آیت‌الله خاتمی یاد‌آور شد: تجزیه عراق از امیدهای دهه اخیر رژیم صهیونیستی است و از زمان آزادسازی عراق از دست صدام آنها این هدف را دنبال می‌کنند و این توطئه رژیم صهیونیستی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: توطئه گروهک‌های تکفیری یکی از توطئه‌هایشان بود که امروز در عراق و سوریه داعش نفس‌های آخرش را می‌کشد و بعد از اینکه این توطئه با فعالیت‌های زیاد و تقدیم شهدای بسیار از بین رفت آنها قصد دارند توطئه جدید را آغاز کنند و امیدوارم عراق و همسایگانش در این عرصه فعال باشند تا چنین اقدامی صورت نگیرد.

وی با اشاره به مباحثی که درباره بازرسی از مراکز نظامی کشور مطرح است گفت: آمانو گفته در بازرسی تفاوتی بین سایت نظامی و غیرنظامی نیست اما حرف این است که نه در پروتکل الحاقی و نه در برجام اجازه دست یافتن اسرار کشور به اجانب داده نشده است.مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت است و به یاری خداوند، نه مسئولان و نه مردم ما اجازه فضولی به اجانب در این عرصه را نمی دهند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *