تنها منبع درآمد ما کاراته است/ با هزینه شخصی نمی‌توانستم به مسابقات کاراته وان آلمان بروم

6:00 - 18 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۷۷۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان معتقد است یک ملی‌پوش نباید دغدغه فراهم کردن هزینه اعزام به رقابت‌های کاراته وان را داشته باشد.

حمیده عباسعلی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص اینکه چرا ملی‌پوشان کاراته باید با هزینه شخصی در رقابت‌های کاراته وان شرکت کنند، اظهار داشت: با توجه به شرایط خودم ترجیح دادم در کاراته وان آلمان نباشم اما اگر قصد شرکت در این رقابت‌ها را داشتم هم نمی‌توانستم هزینه‌های این سفر را پرداخت کنم.

وی افزود: ما شغلی نداریم و تمام وقت خود را وقف کاراته کردیم و به عشق پرچم سه رنگ کشورمان در رقابت‌های مختلف شرکت کرده و افتخار آفرینی می‌کنیم. با توجه به این موضوع قطعا تنها منبع درآمد ما هم کاراته است.

ملی‌پوش کاراته بانوان ادامه داد: حالا که کاراته المپیکی شده رقابت‌های کاراته وان از اهمیت بیشتری برخوردار است و به نوعی میدان انتخابی المپیک محسوب می‌شود ضمن اینکه تنها 50 نفر برتر هر وزن جواز حضور در کاراته وان‌  را دارند و شرایط از سال آینده (سال 2018) سخت‌تر خواهد شد.

عباسعلی با اشاره به اینکه فدراسیون کاراته حتما راهکاری برای حضور ملی‌پوشان در مسابقات کاراته وان اتخاذ می‌کند، افزود: بدیهی است که مسئولان فدراسیون کاراته برای کسب سهمیه المپیک برنامه ویژه‌ای دارند و امیدوارم از رقابت‌های بعدی مشکل مالی برای حضور در مسابقات کاراته وان وجود نداشته باشد. به هر حال این رقابت‌ها پل حضور در المپیک 2020 هستند.

قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا اسپانسرها در این بخش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ کاراته کاهای ایران در هر کاراته وان چندین مدال کسب می‌کنند و اگر یک شرکت بزرگ روی هفت ، هشت کاراته‌کا سرمایه‌گذاری کند، قطعا بیش از قبل دیده می‌شود. در هر صورت امیدوارم ملی‌پوشان کاراته دیگر دغدغه فراهم کردن شرایط مالی حضور در کاراته وان ها را نداشته باشند و تمرکزشان تنها روی تمرین و مسابقه باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *