رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"خانه سالمندان" در هرات راه‌اندازی می‌شود

6:28 - 08 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۷۳۴
مسوولان اداره کار و امور اجتماعی هرات اظهار دارند با ایجاد خانه سالمندان در هرات، تکدی گری در این ولایت نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش سرویس بین الملل عیدالقیوم افغان رئیس اداره کار و اموراجتماعی هرات با اشاره به ایجاد خانه سالمندان تا پایان سال جاری درهرات گفت: یکی ازعوامل اساسی افزایش تکدی گری در هرات، بی سرنوشتی سالمندان است.

وی افزود: در هرات بیشتر افرادی که دست به تکدی‌گری در سطح شهر می‌زنند مردان و زنان کهنسالی هستند که ازخانواده و فرزندان خود به دور هستند و برای گزراندن زندگی خود دست به تکدی‌گری می‌زنند. ازهمین روی اداره کار و امور اجتماعی هرات بران شده است تا با ارائه پیشنهاد به وزارت کار و امور اجتماعی برای کاهش تکدی‌گری و رسیدگی به سالمندان خانه سالمندان ایجاد شود.

افغان گفت: معضل اساسی امروز درهرات افزایش تکدی گری در سطح شهر است که بیشتر این افراد را هم سالمندان بی خانه و کاشانه تشکیل می‌دهند و این امر سبب آزار و اذیت شهروندان هرات شده است و ایجاد یک مرکز سالمندان سبب کاهش نیمه زیادی از این افراد تکدی‌گر در سطح شهر می‌شود.

رییس اداره کار و اموراجتماعی هرات خاطرنشان کرد: بعد از ایجاد خانه سالمندان و نگه داری ازسالمندان ازسوی دولت به صورت دائمی ازخدمات بهداشتی، درمانی، مادی و معنوی این مراکز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر در مرکز شهر هرات بیش از 100 ها تن از مردان و زنان کهنسال وجود دارد که برای رفع نیازمندی‌های خود دست به تکدی گری می‌زنند که به صورت کل آمار آنها به 70 درصد از 100 درصد تکدی‌گر در هرات می‌رسد.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات براین عقیده است که با ایجاد مراکز و کنترل افراد تکدی‌گر در هرات سبب کاهش فقر و تکدیگری‌ها در سطح شهر خواهد شد و خدمات رسانی اجتماعی نیز به صورت درست آن صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در کنار این اداره آنها از آغاز سال تاکنون بیش از 3 هزار تن ازجوانان بیکار را به موسسات حرفه وفن جهت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای معرفی کرده است که درحال حاضر این جوانان نیز در ادارات دولتی و بخش‌های خصوصی مشغول کار است.

رییس اداره کار و امور اجتماعی هرات گفت: از آغاز ماه جاری اداره آنها شروع به ثبت معلولین غیر جنگی در هرات کردند و از این پس معلولین غیر جنگی نیز همانند معلولین جنگی دارای حقوق خواهند شد.

چالش بیکاری و فقر موجود در افغانستان بخصوص هرات سبب شده است تا نیمه زیادی از شهروندان هرات که زیر خط فقر قرار دارند دست به تکدی‌گری بزنند و یا هم برای کار آواره کشورهای خارجی شوند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *