ضرورت جلوگیری از بازگشت مجدد معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد

11:44 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۹۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مطابق آمار بیش از 90 درصد معتادین متجاهر پس از بهبود دوباره به چرخه اعتیاد برمی‌گردند و از علل مهم این بازگشت را عدم مهارت‌های لازم سبک زندگی است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان کارگاه تربیت مربی ویژه مسئولین مراکز ماده 15 جهت آشنا کردن  این افراد با روش های نوین برخورد با معتادین به مدت دو روزدر محل این معاونت برگزار شد.


در اختتامیه این کارگاه محمد علی حمیدیان اظهار داشت: مطابق آمار بیش از 90 درصد معتادین متجاهر پس از بهبود دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند و از علل مهم این بازگشت را عدم مهارت های لازم سبک زندگی است.

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: این افراد با شرکت در دوره‌های مهارت آموزی می‌توانند ضمن کسب مهارت‌های لازم از جمله مهارت نه گفتن، اعتماد به نفس لازم را کسب کنند که این امر نیز می‌تواند در کنار سایر عوامل در جلوگیری از بازگشت مجدد معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد موثر باشد.


وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش مهارت‌های زندگی و دانش در رفتار یکی از مهمترین راهکارهای نهادینه شدن قانونمداری در سطح جامعه است.


حمیدیان با اشاره به اهداف این طرح گفت: توانمند سازی بهجویان مبتلا به سوءمصرف مواد روانگردان مستقر در کمپ در جهت پرهیز از لغزش ها، تقویت باورهای مذهبی، پيشگيري از لغزش و عودِ بهبودیافتگان و فعالیت های مثبت اجتماعی و گسترش ارتباطات مثبت و پرهیز از روابط نامناسب از جمله اهداف برگزاری این دوره ها است.


گفتنی است معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان وبلوچستان با عنایت به ظرفیت دوره های امید که بر اساس نیاز فطری افراد طراحی شده است دوره های فوق الذکر را در سال 95 و در سال 96 تحت عنوان دوره های مهاجر در مراکز موضوع ماده 16 و 15 مصوب و برگزار کرده است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *