جزیره ای با کلاهی سفید و عجیب

13:53 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۹۳۸
جزیره ای عجیب واقع در جزایر فارو که کلاهی سفید بر سر دارد هم ، به این جزیره که نام آن لیتلا دیمون است، لقب جزیره کلاه بر سر داده اند. در ادامه این مطلب از الی گشت با این جزیره ی عجیب بیشتر آشنا می شوید.

جزیره ای با کلاهی سفید و عجیببه گزارش گروه فضای مجازی ، در جزایر فارو و بین دو جزیره (Suouroy)و(Stora Dimun)، واقع در کشور دانمارک جزیره ای کوچک به نام لیتلا دیمون نهفته است. جزایر فارو دارای ۱۸ جزیره ی اصلی است که لیتلا دیمون از همه کوچکتر است. این جزیره بسیار کوچک است و فقط وسعتی معادل ۱۰۰ هکتار دارد و تنها جزیره غیر قابل سکونت در این منطقه است.

 

 

 

 

یکی از حیرت آورترین ویژگی های این جزیره، این است که این جزیره اغلب در لفافه ای از ابر است. به این نوع ابر منحصر بفرد، لنتیکولار (Lenticular ) می گویند چرا که درست شبیه لنزی است که روی مردمک چشم قرار می گیرد. ابرهای لنتیکولار معمولا ابرهای بی حرکت و بی تغییری هستند و زمانی که بر بالای قله  یک کوه ظاهر می شوند، مثلا جایی مثل جزیره لیتلا دیمون (Litla Dimun)، درست مانند این است که کلاهی بر سر دارد.

در قسمت جنوبی جزیره لیتلا دیمون صخره ای عظیم وجود دارد که ارتفاع آن به ۴۱۴ متر می رسد. البته این جزیره هیچ وقت از گذشته تا به حال برای انسان ها قابل سکونت نبوده است اما از زمان های دور و باستانی، گوسفندها در این جزیره نگهداری می شده اند که سند این موضوع در یکی از نوشته های قرن سیزدهم هم آمده است.

جزیره ای با کلاهی سفید و عجیب

اگر کسی بخواهد از این صخره بالا برود، فقط با تجهیزات و طناب ممکن است، این طناب ها بوسیله ی صاحبان گوسفندها کار گذاشه شده اند.

جزیره لیتلا دیمون جایی بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی است و در قلمرو کشور دانمارک قرار دارد. علت قرارگیری طولانی مدت ابرها بر بالای این جزیره، هنوز مشخص نیست و هیچ دلیل علمی و هواشناسی ای برای آن وجود ندارد و تقریبا می توان گفت که در هر روز و هر زمانی از روز که به این جزیره نگاه کنید، آن را پوشیده از ابر خواهید یافت .


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 


برچسب ها: دانمارک ابر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *