ممنوعیت حمل مواد مخدر صنعتی و سنتی به عربستان/ همراه داشتن دارو‌های کدئین دار ممنوع است

9:26 - 09 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۱۶۴
فرمانده پلیس فرودگاه‌ها گفت:حاجیان ایرانی باید بدانند که همراه داشتن دارو‌های دارای کدوئین در سفر حج ممنوع بوده و نباید چنین دارو‌هایی همراه داشته باشند.

بدرقه حجاجبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سردار حسن مهری در مراسم بدرقه  نخستین کاروان اعزامی حاجیان ایرانی به سرزمین وحی گفت: ٦٠٠ فرد متخصص در گیت‌های ٢٠ فرودگاه سراسر کشور کار بررسی وضعیت حاجیان ایرانی را بر عهده دارند.

وی افزود: ٢ هزار ٥٠٠ تن دیگر نیز به طور غیر مستقیم درگیر اعزام حاجیان خواهند بود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌ها با اشاره به ممنوعیت حمل مواد مخدر و دارو‌های کدئین دار به کشور عربستان تصریح کرد: حمل مواد مخدر صنعتی و سنتی از سوی زائران تخلف محسوب شده و کشورعربستان به شدت با این موضوع برخورد می‌کند.

سردار مهری تاکید کرد: همراه داشتن قرص‌های کدئین دار و روانگردان‌ها نیز تخلف بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم حج اقدامات مهمی از جانب پلیس فرودگاهی انجام شده است که می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در 20 فرودگاه تعیین شده برای اعزام حجاج، به کارگیری 600 نفر در گیت‌های بازرسی و دو هزار 500 نفر به‌طور غیرمستقیم در این جایگاه، انتخاب تیم‌های چهره زن، چاپ و توزیع 50 هزار بروشور جهت آموزش زائران قبل از اعزام به مراسم حج صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون پروازهای انجام شده به کشور عربستان بدون هیچ مشکلی صورت گرفته است همچنین به زائران اعزامی به حج تمتع توصیه می‌شود از حمل هر گونه مواد مخدر سنتی و صنعتی و قرص‌های روان گردان در حج تمتع جداً خودداری کنند چرا که برخورد سختگیرانه ای نسبت به حمل این مواد از جانب کشور عربستان صورت می‌گیرد. ناگفته نماند حفظ مدارک شناسایی و صبر و حوصله و بالا بردن آستانه تحمل در مبادی کنترل فرودگاه‌ها و همکاری با پلیس و عوامل امنیتی از جمله اقداماتی است که حجاج در طی مراسم حج باید نسبت به آن توجه کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *