انتقاد شدید هند از قطعنامه سازمان همکاری اسلامی در خصوص "کشمیر"

17:03 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۶۷۶
وزارت امور خارجه هند با انتقاد شدید از قطعنامه سازمان همکاری اسلامی در خصوص کشمیر اعلام کرد قطعنامه صادر شده توسط این سازمان گمراه کننده است.

به گزارش سرویس بین الملل وزارت امور خارجه هند روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اضافه کرد سازمان همکاری اسلامی در چهل چهارمین نشست وزرای امور خارجه خود که از دهم جولای از 10 جولای (19 تیر) به مدت دو روز در ساحل عاج برگزار شد، دوباره قطعنامه ای علیه هند در خصوص کشمیر تصویب کرد.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است این بیانیه ناقص ،نادرست و دخالت در امور داخلی هند است.
وزارت امور خارجه هند در ادامه این بیانیه با رد اتهامات سازمان همکاری اسلامی در خصوص نقض حقوق بشر و تروریسم توسط هند در کشمیر از این سازمان خواست که از صدور اینگونه بیانیه های اشتباه خودداری کند.

در پایان این بیانیه اضافه شده است سازمان همکاری اسلامی جایگاهی برای دخالت در امور داخلی هند ندارد.
سازمان همکاری اسلامی در این قطعنامه خواستار حل مسئله کشمیر با توجه به خواسته مردم و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل شده است .

هند پیش از این نیز بارها از صدور بیانیه سازمان همکاری اسلامی در خصوص کشمیر انتقاد کرده بود.

هند به شدت از طرح مسئله کشمیر در سازمان های بین المللی و میانجیگری کشورهای دیگر در خصوص کشمیر مخالفت است و بر حل دوجانبه موضوع کشمیر با پاکستان اصرار دارد.

دهلی نو تاکنون درخواست میانجیگیری دبیرکل سازمان ملل ،آمریکا،چین ،ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر در خصوص کشمیر را رد کرده است .شورای همکاری اسلامی دارای 57 عضو است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *