پنتاگون: دولت سوریه از هیچ سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است

8:46 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۵۴۵
رئیس ستاد مشترک آمریکا مدعی شد که پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات دولت سوریه از سلاح شیمایی استفاده نکرده‌است.
رئیس ستاد ارتش امریکابه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که دولت سوریه از زمان حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است.

جوزف دانفورد با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه و تأکید بر اینکه دولت سوریه از ماه آوریل تا کنون از هیچ سلاح شیمیایی استفاده نکرده مدعی شد: من دوست دارم فکر کنم که دولت سوریه این پیام روشن و با صدای را دریافت کرده که هرگونه استفاده از سلاح شیمایی در جنگ سوریه پذیرفتنی نیست و در صورت استفاده پیامد‌هایی را در پی خواهد داشت.

در روز هفتم ماه آوریل، دولت آمریکا با ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمایی علیه گروه‌های تروریستی در حمله ناگهانی ۵۹ موشک توموهاک را به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کرد که در نتیجه آن بخش عظیمی از این پایگاه نابود شد و شمار کشته و زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی به همراه دولت آمریکا و کشور‌های غربی بار‌ها مدعی شده‌اند که دولت سوریه در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی از سلاح شیمایی استفاده می‌کند.

دولت سوریه بار‌ها به‌شدت این ادعا‌ها را رد کرده و آن را بهانه‌ای برای حمله به دولت و مردم سوریه و در راستای پشتیبانی از گروه‌های تروریستی می‌داند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *