روابط "اسلام‌آباد _ تهران" ناگسستنی است

10:07 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۲۱۵
رهبر حزب مردم پاکستان گفت: هیچ کس نمی‌تواند روابط ناگسستنی اسلام‌آباد و تهران را به چالش بکشد.

به گزارش سرویس بین الملل بلاول بوتو زرداری رهبر حزب مردم پاکستان گفت: هیچ کس نمی‌تواند روابط ناگسستنی اسلام‌آباد و تهران را به چالش بکشد.

بلاول نوه ذوالفقار علی بوتو و فرزند بی‌نظیر بوتو نخست وزیر و آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان است که در حال حاضر رهبری حزب مردم را به عهده دارد.

بلاول بوتو زرداری با تأکید بر اینکه حزب مردم همیشه خواهان روابط خوب با ایران است گفت: پدرم آصف علی زرداری به عنوان رئیس‌جمهور قرارداد واردات گاز از این کشور را امضا کرد.

وی افزود: قبل از امضای قرارداد واردات گاز از ایران همه چیز بررسی شده بود و تلاش زیادی شد تا این معاهده به مرحله اجرا برسد اما دولت فعلی حتی یک گام در این جهت برنداشت.

رهبر حزب مردم اظهار داشت: اگر پروژه واردات گاز از ایران به مرحله اجرا می‌رسید پاکستان دیگر با بحران کمبود انرژی مواجه نبود.

بلاول تصریح کرد: افزایش حجم تجارت بین پاکستان و ایران کار مشکلی نیست و بازرگانان دو کشور باید در این زمینه فعال شوند.

وی افزود: در حال حاضر حزب مردم دولت ایالتی سند را در دست دارد اما امیدوار هستیم در انتخابات آینده به پیروزی برسیم و دولت مرکزی پاکستان را از آن خود کنیم.

رهبر حزب مردم ادامه داد: فساد مالی نواز شریف نخست وزیر پاکستان مشخص شده است بنابراین بهتر است وی استعفا بدهد در غیر این صورت احزاب سیاسی به شیوه‌های دیگر متوسل می‌شوند که بحران سیاسی را تشدید خواهد کرد.

بلاول تأکید کرد: پدربزرگ و مادرم جان خود را در راستای برپایی دموکراسی و خدمت به مردم پاکستان فدا کردند بنابراین باید با ادامه راه آنها نظام جمهوری را که بهترین شیوه حکومت است حفظ کنم.

وی افزود: روابط حزب مردم با ایران همیشه مثال زدنی است و در آینده هم همینطور خواهد بود.

رهبر حزب مردم اظهار داشت: خانواده بوتو از جمله مادرم قربانی تروریسم بودند بنابراین چه کسی بهتر از من می‌تواند اقدامات منفی تروریست‌ها را درک کند.

بلاول خاطر نشان کرد: تروریست‌ها فقط دشمن مسلمانان نیستند بلکه تهدیدی برای همه جهانیان محسوب می‌شوند بنابراین همه کشورهای دنیا باید برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *