جزئیات جلسه مشترک نمایندگان مجلس با سلطانی‌فر/مخالفت سیف با مجلس پیرامون شیوه پرداخت بدهی سپرده گذاران/مشکل بورسیه‌ها هنوز به قوت خود باقی است

12:58 - 20 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۶۶۴
جزئیات جلسه مشترک نمایندگان مجلس با سلطانی‌فر درباره فساد در فوتبال،پرداخت بدهی سپرده گذاران از محل خط اعتباری راهکار پیشنهادی مجلس، تشکیل اتاق فکر میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دیدگاه‌ها را به هم نزدیک می‌کند و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

 به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، جزئیات جلسه مشترک نمایندگان مجلس با سلطانی‌فر درباره فساد در فوتبال،پرداخت بدهی سپرده گذاران از محل خط اعتباری راهکار پیشنهادی مجلس، تشکیل اتاق فکر میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دیدگاه‌ها را به هم نزدیک می‌کند و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

 جزئیات جلسه مشترک نمایندگان مجلس با سلطانی‌فر درباره فساد در فوتبال

 تسنیم:سید جواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه صبح امروز(سه‌شنبه 20 تیر) فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونانش حضور داشت و گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوعش به نمایندگان ارائه داد.

وی با بیان اینکه نمایندگان در این جلسه مطالبات حوزه‌های انتخابیه و همچنین مطالبات ملی در حوزه ورزش و جوانان را مطرح کردند، گفت: فساد در ورزش به ویژه در فوتبال، ورود زنان به ورزشگاه‌ها،کمبود مکان‌های ورزشی و حمایت از قهرمانان ورزشی به ویژه قهرمانان جهانی از جمله مباحث مطروحه در این جلسه بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه نمایندگان در این جلسه خواهان حل مشکلات جوانان در زمینه مسکن و ازدواج بودند، گفت: وزیر عنوان کرد اقدامات فراوانی برای حل مشکلات جوانان در زمینه مسکن و ازدواج از زمانی که تصدی این وزارت خانه را بر عهده گرفته انجام شده و برای اینکه اوقات فراغت جوانان با ورزش پر شود وزارت ورزش در حال اجرای برنامه‌هایی به همراه وزارت آموزش و پرورش است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، گفت: در این جلسه سلطانی‌فر درباره ورزشگاه‌های نیمه‌کاره و مباحث عمرانی وزارت‌خانه متبوعش گفت امیدواریم بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال 96 محقق شود تا بتوانیم مشکلات عمرانی این وزارت‌خانه را حل کنیم.

ابطحی با بیان اینکه در این جلسه موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها نیز مطرح شد، گفت: برخی از نمایندگان معتقد بودند که بعضا افرادی به دنبال این هستند که ورود زنان به ورزشگاه‌ها که از مسابقات والیبال آغاز شده را به سایر مسابقات ورزشی تسری دهند که در این زمینه باید ارزش‌های اسلامی رعایت شود و جلوی ولنگاری گرفته شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه سلطانی‌فر درباره تفکیک وزارت ورزش و جوانان گفت ما با تفکیک این وزارت‌خانه موافق هستیم و با تفکیک وزارت ورزش از جوانان، شاید سازمان جوانان بتواند موثر‌تر در حوزه جوانان فعالیت کند.

1

 

پرداخت بدهی سپرده گذاران از محل خط اعتباری راهکار پیشنهادی مجلس

مهر:احمد علیرضا بیگی در خصوص جلسه غیرعلنی گفت: در جلسه غیرعلنی، رئیس مجلس و نمایندگان بر ضرورت جلوگیری از طولانی شدن بازپرداخت سپرده ها تاکید کردند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: نمایندگان و ریاست مجلس معتقد بودند ادامه این وضعیت موجب ایجاد مشکلات امنیتی و اجتماعی در کشور خواهد شد، لذا از دولت خواستند خط اعتباری جدیدی برای پرداخت سپرده های مردم باز کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس ریاست مجلس و نمایندگان معتقد بودند تنها راهکار حل این مشکل این است که از محل فروش اموال موسسات مالی و اعتباری تا جای ممکن طلب های سپرده گذاران پرداخت شود و بقیه طلب ها از محل بازکردن خط اعتباری جدید پرداخت شود.

بیگی افزود: به این ترتیب دولت پولی به موسسات مالی و اعتباری قرض می دهد و این موسسات ملزم به بازپرداخت این پول به دولت خواهند شد.

عضو کمیسیون شوراها اظهار داشت: متاسفانه آقای سیف این راهکار را قبول ندارد و معتقد است از محل فروش اموال بانک ها تا جای ممکن سپرده های مردم پرداخت خواهد شد و افرادی که باقی بمانند، مالباخته خواهند بود و می توانند به قوه قضائیه شکایت کنند.

وی تصریح کرد: این اظهارات برای نمایندگان قابل پذیرش نیست، زیرا مردم به سیستم بانکی کشور اعتماد کردند.

 در آغاز جلسه علنی، سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه حضور داشت. تعدادی از نمایندگان از جمله وقف چی نماینده زنجان (که امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور را جمع آوری کرد) و شیران نماینده مشهد درگیری لفظی با رئیس کل بانک مرکزی داشتند تا حدی که تعدادی از نمایندگان سیف را به بیرون از مجلس هدایت کرده و تعدادی دیگر شیران را به صندلی خود هدایت کردند.

 تشکیل اتاق فکر میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دیدگاه‌ها را به هم نزدیک می‌کند

باشگاه خبرنگاران جوان:مصباحی مقدم"حجت‌الاسلام و المسلیمن غلامرضا مصباحی مقدم" سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره پیشنهاد تشکیل اتاق تفاهم و گفتگو میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: بنده با ایجاد اتاق تفاهم میان دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب موافقم. مجموعه اتاق فکر بایستی احزاب، جمعیت‌ها و شخصیت‌های برجسته دو جناح را شامل شود.

وی ادامه داد: باید دستور کار و محورهای گفتگوی این اتاق فکر از سوی احزاب و تشکل‌ها تعیین شود و مشترکات دو جناح مورد بررسی قرار گیرد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه فهرستی از موارد اختلافی میان دو جناح تهیه شود، گفت: ایجاد چنین اتاق فکری می‌تواند موجب نزدیک شدن دیدگاه‌ها و کاهش تنش‌ها شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: به هم نزدیک شدن جناح‌ها در راستای وحدت و انسجام ملی است و دست یافتن به این مهم بستر را برای همکاری تمامی نخبگان فراهم می‌کند.

1

وزیر علوم قول داده بود مشکل بورسیه‌ها را برطرف کند

محمدجواد ابطحی سیدمحمدجواد ابطحى عضو كميسيون آموزش و تحقيقات درباره آخرین وضعيت بررسی پرونده بورسيه ها اظهار داشت:در جلساتى كه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم، وزير علوم قول داده بود که مشکلات بورسیه‌ها را برطرف كند.

وى افزود: متاسفانه حل مشكل بورسيه ها به تاخير افتاده است به طوری که مقام معظم رهبرى براى سومين بار در اين باره گلایه کردند و خواستار پیگیری جدی شدند.

نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: مشکل بورسیه ها به طور مستقیم با نخبگان کشور در ارتباط است و باید دقیق تر بررسی شود، ما حتی پرونده دانشجویی را که در كاشان خودكشى كرده بود بررسی کردیم و مشخص شد كه اين موضوع با پرونده بورسیه ها بی ارتباط نبوده است.

عضو كميسيون آموزش بيان داشت: معتقدم كميسيون آموزش بايد جدى تر از گذشته به بررسی موضوع بورسيه ها بپردازد و فرهادى بعنوان وزير علوم مسئول زیرمجموعه خود و بررسی موارد مربوط به این پرونده است.

1

علما در تمامی طوایف اسلامی برای مبارزه با تفکر داعش به توافق برسند

حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر خارجه با اشاره به مهمترین مسائل مردم موصل در دوران پسا داعش بیان داشت: کمک به توسعه و بازسای منطقه، رسیدگی به امور افرادی که از این بحران و اشغال آسیب دیده‌اند و همچنین کمک به بازگشت آوارگان از جمله مسائل مهم در این دوره است.

مشاور وزیر خارجه با بیان اینکه داعش با عنوان سرزمین و حکومت، از بین رفت، اما به عنوان گروه چریکی هنوز به بمب‌گذاری‌ها و حملات انتحاری در سراسر عراق ادامه خواهد داد، افزود: تفکر و جریان فکری داعش ادامه دارد، بنابراین اینجا تعامل همه مسلمین مهم است تا داعش نتواند عضوگیری جدید داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه داعش یک عقیده انحرافی و شرور در دنیاست که آبروی مسلمان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: همه علما از طوایف اسلامی باید با یکدیگر جمع شوند و درباره مبارزه با تفکر داعش به توافق برسند و حتی فتوا بدهند تا عضوگیری داعش علی‌الخصوص میان جوانان از بین برود.

 بانک مرکزی راهکارهای بازپرداخت مطالبات مردم در موسسات مالی را ارائه می‌کند

ایسنا: سیدکاظم دلخوش با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس در رابطه با بررسی مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری گفت: نابسامانی در برخی از این موسسات وجود دارد که باید از قبل ساماندهی می‌شدند که این کار اتفاق نیفتاده و مردم دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: در مورد نوع پرداخت مطالبات مردم،‌ سوال ها و بحث‌هایی مطرح و مقرر شد ظرف هفته آینده بانک مرکزی پیشنهادات و راهکارهای بازپرداخت را بررسی کرده و ارائه دهد تا با همفکری مجلس و دولت حل این معضل انجام شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر بانک مرکزی بخش زیادی از این مطالبات را با استفاده از منابعی که از اموال و املاک این موسسات موجود است می‌تواند پرداخت کند اما برای ارائه راهکار هفته آینده مجددا طی جلسه‌ای بررسی‌ها انجام خواهد شد.

 

 

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *