برپایی همایش ملی لیزینگ در دانشگاه تهران

14:34 - 18 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۹۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
همایش لیزینگ با رویکرد توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال، آبان ماه امسال با همکاری انجمن ملی لیزینگ ایران در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، غلامرضا کرمی، دبیر علمی همایش ملی لیزینگ دانشگاه تهران اظهار کرد: مهم‌ترین محورهای این همایش موانع و راهکارهای تامین منابع مالی در صنعت لیزینگ، نقش و عملکرد لیزینگ در نظام مالی، بازار بدهی و اعتبارات و اقتصاد ملی، صنعت لیزینگ و رفاه اجتماعی و نقش صنعت لیزینگ در تامین مالی بنگاه‌ها، لیزینگ و مسائل زیست محیطی و تاثیر صنعت لیزینگ بر اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه در این همایش بیش از 30 نفر از اساتید حوزه لیزینگ، مالی و مدیریت کشور حضور خواهند داشت، تصریح کرد: صنعت لیزینگ از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای فعال شدن اقتصاد کشور برخوردار است و با توجه به اینکه تاکنون در بین بنگاه‌های اقتصادی موضوع لیزینگ چندان اقبال پیدا نکرده، می‌توان زمینه فعال شدن این شرکت‌ها را فراهم کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: امروزه در کشورهای پیشرفته، خودرو به بخش کوچکی از فعالیت لیزینگ‌ها تبدیل شده است و تامین مالی تجهیزات صنعتی، حمل‌ و نقل ریلی، هوایی و دریایی، پزشکی و املاک تجاری و اداری از دیگر ظرفیت‌های این صنعت به شمار می‌رود. 

کرمی اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان قوی‌ترین مرجع علمی کشور سعی دارد با همکاری انجمن ملی لیزینگ ایران، بتواند این حرکت علمی را با مشارکت مدیران و متخصصین این حوزه برگزار کند، همچنین این دانشگاه جهت توسعه مفاهیم کاربردی این صنعت اقدام به طراحی و راه‌اندازی دوره عالی مدیریت کسب وکار (MBA) با گرایش لیزینگ برای اولین بار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران کرده است.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *