صد روز گذشت؛ سامانه شفافیت حقوق مسئولین به سرانجام نرسیده است

16:20 - 14 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۸۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: مقرر شده بود تا سامانه‌ای برای مشخص شدن حقوق مسئولین ایجاد شود که این مسئله هم هنوز به سرانجام نرسیده است. لذا ما معتقدیم همه ملت ایران باید مقدار حقوق مسئولین را بدانند اما تاکنون صد روز گذشته و هیچ اطلاعی از آن ندارند.
صد روز گذشت؛ سامانه‌ای برای مشخص شدن حقوق مسئولین ایجاد شود

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ششم توسعه از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و یا خیر؟ گفت: بر اساس قانون وقتی مصوبه‌ای چون برنامه ششم تصویب می‌شود و شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند این قانون باید توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شود و پس از آن رئیس جمهور آن را در روزنامه‌های رسمی منتشر و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند اما آقای رئیس جمهور این کار را انجام نداد.

وی با بیان اینکه زمانی که رئیس جمهور مصوبه مهمی را ابلاغ نمی‌کند طبق قوانین رئیس مجلس می‌تواند آن را ابلاغ کند افزود: این در حالی است که وقتی رئیس جمهور قانون مذکور را ابلاغ نکرد رئیس مجلس قانون برنامه ششم را به روزنامه‌های رسمی کشور داد و به‌ جای آقای رئیس جمهور قانون مذکور را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در ادامه با اشاره به نامه خود به رئیس مجلس مبنی بر عدم ابلاغ قانون برنامه ششم از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: بنده در نامه‌ای که به رئیس مجلس نوشتم بحثم سر این بود که آن پایین اتفاقاتی نمی‌افتد اما دستگاه‌های اجرایی همواره به دنبال اجرای قانون هستند.

حاجی بابایی ادامه داد: البته رئیس مجلس پای نامه بنده نوشتند که نواب رئیس ومعاونت نظارت مجلس وظیفه پیدا کردند که این مسئله را دنبال کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه ما به دنبال اجرای قانون برنامه ششم توسعه هستیم اظهار داشت: چرا باید موضوع چهار برابر کردن حقوق کمیته امداد در ماه اول اجرا شود اما مابقی مواد برنامه اجرایی نشود؟ چرا دولت آن امری که خوب بوده در برنامه اجرا کرده ولی مابقی امور در اجرای قانون، ابلاغ نشده است؟

حاجی بابایی تأکید کرد: ما علاقمندیم که برنامه ششم را شخص رئیس جمهور ابلاغ کند چرا که این مسئله قانون است و امام خمینی (ره) فرموده‌اند: «وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود ولو اینکه رئیس جمهور هم آن را قبول نداشته باشد باید آن قانون ابلاغ و اجرا شود» بنابراین قانون برنامه ششم هنوز ابلاغ نشده است و به‌نظر می‌رسد آن پایین‌ترها خبرهایی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه چندین اولویت مهم در برنامه ششم تأیید شد گفت: موضوع ایثارگران و کشاورزان از جمله اولویت‌های مهم برنامه ششم است که قالب این اقشار همواره با نمایندگان برای اجرای قانون برنامه ششم در تماس هستند.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم ادامه داد: این مسئله از جمله مسائل مهم برنامه ششم بوده و اما هنوز معطل مانده است و همچنین در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی مقرر شده بود تا سامانه‌ای برای مشخص شدن حقوق مسئولین ایجاد شود که این مسئله هم هنوز به سرانجام نرسیده است. لذا ما معتقدیم همه ملت ایران باید مقدار حقوق مسئولین را بدانند اما تاکنون صد روز گذشته و هیچ اطلاعی از آن ندارند.

حاجی بابایی تأکید کرد: همچنین باید بگویم ما در برنامه ششم به مواردی از جمله صنعت، تولید، اشتغال و بهداشت و درمان توجه داشتیم که آنها هم جزو موارد معطل مانده هستند.

حاجی بابایی با اشاره به رفع مشکلات بانک مرکزی در برنامه ششم توسعه گفت: مشکلات بانک مرکزی به خوبی در برنامه ششم دیده شد که می‌تواند از به هم ریختگی‌های این ارگان جلوگیری کند اما ما مشاهده می‌کنیم که تاکنون مسائل مربوط به این موضوع هم در برنامه ششم معطل مانده است.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه ما قصد کمک به دولت را داریم و باید به دولت کمک کنیم بیان داشت: خواهش ما از رئیس جمهور این است که قانون برنامه ششم را اجرایی کند چرا که این اتفاق می‌تواند مملکت را به نوعی پیاده کند. لذا واقعاً آن پایین هیچ کسی نمی‌داند چکار باید بکند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما همچنان به‌عنوان نمایندگان مجلس موضوع ابلاغ و اجرای قانون برنامه ششم را پیگیری می‌کنیم و اگر مشاهده کردیم که دولت قصد ابلاغ برنامه ششم را ندارد مجلس باید تصمیمات دیگری اخذ کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *