بوریس جانسون گزینه مخالفان ترزا می برای سمت نخست وزیری انگلیس

8:05 - 22 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۹۴۹
در پی شکست حزب محافظه‌کار در انتخابات پارلمانی برای کسب اکثریت و شکننده شدن رو به افزایش نخست‌وزیری ترزا می، بوریس جانسون در حال آماده شدن برای پیشنهاد نخست وزیری انگلیس است.
گمانه‌زنی‌ها درباره نخست وزیری بوریس جانسون
به گزارش گروه بین‌الملل ، در پی شکست حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات پارلمانی برای کسب اکثریت و شکننده شدن روزافزون نخست‌وزیری ترزا می، «بوریس جانسون» در حال آماده شدن برای پیشنهاد نخست وزیری این کشور است.

دیلی‌میل به نقل از مقامات نزدیک به بوریس جانسون گزارش داد که شب گذشته اصرار زیادی به بوریس جانسون برای اقدام کردن در این راستا شده است.

یک منبع آگاه گفت: ما به کسی نیاز داریم که همچون «جرمی کوربین» بتواند با مردم  صحبت کرده و با آنان ارتباط برقرار کند، ما به کسی نیاز داریم تا انگلیس را متقاعد به خودباوری کند.

در پی شکست  حزب حاکم محافظه‌کار در کسب اکثریت پارلمان، برخی از مقامات انگلیسی از حزب محافظه‌کار و نیز خارج از این حزب خواستار استعفای «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، شدند.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند: مقامات ارشد حزب محافظه‌کار که از نتیجه انتخابات خشمگین هستند اعلام کرده‌اند که تیم انتخاباتی ترزا می «اشتباهات استراتژیک اساسی» مرتکب شده است.

همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده بعد از انتخابات پارلمانی در انگلیس و شکست حزب حاکم در کسب اکثریت پارلمان، حدود نیمی از رأی دهندگان خواستار کناره‌گیری «ترزا می» از سمت نخست وزیری هستند.

در همین حال و در پی به وجود آمدن گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استعفای ترزا می و در نظر گرفتن «بوریس جانسون» برای سمت نخست‌وزیری از سوی حزب حاکم  محافظه‌کار، وزیر خارجه انگلیس صبح روز جمعه از اعلام حمایت خود از ترزا می به عنوان نخست وزیر خودداری کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *