برنامه‌های مهم و مدونی به مناسب هفته قوه قضائیه برگزار خواهد شد

10:32 - 20 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۳۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
زارع با اشاره به اینکه یکم تا هفتم تیر ماه به یاد و بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر و هفته قوه قضائیه تعلق دارد، گفت: از ششم تا دوازدهم تیرماه نیز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی و بازخوانی جنایات آمریکا نام گذاری شده است که باید برای هر دو مقوله مهم، برنامه‌های جامع و مدونی در استان برنامه ریزی، طراحی و اجرا گردد.
هفته قوه قضائیه به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، سعید زارع دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه استان یزد گفت: پشت صحنه بسیاری از فجایع دهه ۶۰ و صحنه گردان آن آمریکا و ایادی مزدور آن بوده که باید بار دیگر برای نسل جوان و نوجوان کشور بازگو و بازخوانی گردد.

وی گفت: ایران اسلامی بزرگترین قربانی تروریسم است که در حوادث گوناگون شخصیت‌های ممتاز و کم نظیری همچون شهید بهشتی را از انقلاب اسلامی گرفته است و امروز باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید مظلوم، در زمینه معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم در جهان و معرفی حقوق بشر آمریکایی که این کشور با تکیه بر سیطره رسانه‌ای و هژمونی تبلیغاتی، خود را بزرگترین حامی حقوق بشر معرفی می‌کند تلاش وافر صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکم تا هفتم تیر ماه به یاد و بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر و هفته قوه قضاییه تعلق دارد، اظهار کرد: از ششم تا دوازدهم تیر ماه نیز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی و بازخوانی جنایات آمریکا نام گذاری شده است که باید برای هر دو مقوله مهم، برنامه‌های جامع و مدونی در استان برنامه ریزی، طراحی و اجرا گردد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استانی یزد در ادامه به استفاده از ائمه جمعه و جماعات تأکید کرد و بیان داشت: نظر به همزمانی این هفته با اواخر ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر فرصت خوبی فراهم آمده تا ابعاد شخصیت شهدای هفتم تیر و سایر جنایات آمریکا توسط ائمه جماعات در مساجد برای مردم و نسل جوان تشریح شود.

زارع تصریح کرد: دستگاه قضایی استان یزد نیز می‌تواند با هماهنگی ائمه جماعات استان از فرصت فراهم آمده در مساجد بهره برده و با حضور مقام‌های قضایی استان در میان مردم در زمینه معرفی دستاورد‌های دستگاه قضایی و ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم گام بردارند.

وی همچنین خواستار همکاری مجدانه شهرداری با ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه برای نصب بنر و بیلوردهای تبلیغات در سطح شهر و اطلاع رسانی به مردم در این زمینه شد و گفت: صدا و سیمای استان یزد نیز می‌تواند ضمن تهیه و ساخت برنامه‌های ارزنده در طول این هفته شرح حالی از زندگی شهدای هفتم تیر ماه و سایر حوادث فاجعه آمیز و ضد حقوق بشری آمریکا به مردم ارائه دهد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان یزد به مناسبت هفته قوه قضائیه و نام گذاری این مسابقات به نام شهدای والا مقام فاجعه هفتم تیر، برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری مراسم ویژه در امکنه و خیابان هایی که با نام و یاد شهدای مرتبط با این حوادث مزین شده است را از دیگر اقدامات اثر گذار برای این ایام خاص ذکر کرد.

زارع ابراز داشت: مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه و هفته حقوق بشر آمریکایی باید با تعامل با ادارات در سراسر استان با شکوه برگزار گردد و با شیوه‌های تبلیغی و هنری ابعاد مختلف این دو رویداد و مسئله مهم در بطن جامعه جای گیرد.

این مقام مسئول در خاتمه با اشاره به برنامه ریزی جهت حضور کارکنان دستگاه قضایی و دولت و خانواده آنان در برگزاری مراسم‌های ویژه هفته قوه قضاییه تصریح کرد: مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و به ویژه شهدای هفتم تیر استان یزد با حضور یکی از خطبا و چهره‌های نام آشنای انقلاب اسلامی در روز ۸ تیر ماه و ساعت ۸ صبح در محل مسجد روضه محمدیه برگزار خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *