قیمت نفت ترمز کشید

12:30 - 19 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۱۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت نفت امروز در بازارهای آسیایی ثابت ما پس از ده روز سقوط ثابت ماند اما عرضه نفت همچنان روی کاهش به خود ندیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، قیمت جهانی نفت در معاملات روز جمعه (19 خرداد 1396) در بازارهای آسیایی در حالی ثابت ماند که طی هفته گذشته مدام در حال کاهش بود.

قیمت جهانی نفت همچنان تحت تاثیر مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی است. این در حالیست که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تلاش می کنند با کاهش تولید خود مازاد عرضه را در بازار از بین ببرند.

قیمت نفت برنت امروز در بازارهای آسیایی به 47 دلار و 86 سنت رسید که در مقایسه با روز پیش از آن بدون تغییر ماند. قیمت نفت برنت در مقایسه با ده روز پیش که اوپک تمدید برنامه کاهش تولید را تا سال 2018 تصویب کرد، 12 درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت WTI آمریکا نیز امروز در بازارهای آسیایی در سطح 45 دلار و 63 سنت ثابت ماند. قیمت نفت WTI نسبت به روز نشیت اوپک 11 درصد پائین آمده است.

با وجود تلاش های اوپکی ها برای کاهش عرضه نفت، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که طی هفته گذشته سطح ذخیره سازی نفت آمریکا به شکلی چشمگیر رشد کرده است و به 513 میلیون و 200 هزار بشکه رسیده است.

اطلاعات خبرگزاری رویترز نشان می دهد که در سوی دیگر جهان 25 کشتی نفتکش غولپیکر در نزدیکی تنگه مالاکا و تنگه سنگاپور لنگر انداخته اند و در انتظار فروش نفت خود هستند.

در همین حال خبر می رسد که تولید نفت لیبی نیز پس از بازگشایی میدان نفتی الشراره با ظرفیت تولید 270 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *