کشورهای عضو اکو برای مبارزه با فساد نباید منتظر تصمیمات کشورهای غربی باشند

10:05 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۵۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی سراج گفت: کشورهای عضو اکو با همکاری با یکدیگر و با تمام ظرفیت در امر مبارزه با فساد وارد میدان شوند و منتظر تصمیمات سایر کشورهای بیگانه غربی نباشند.
سازمان بازرسی کل کشوربه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، سومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو، در روزهای ١٦ و ١٧ خرداد در شهر باکو، جمهوری آذربایجان و با حضور رؤسای دستگاه‌های نظارت و بازرسی، مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو در حال برگزاری است.

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن حضور در این اجلاس از سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان بازدید و با کامران علی‌اف رییس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست دوجانبه، سراج ضمن تشکر از میزبانی و مدیریت شایسته جمهوری آذربایجان در برگزاری سومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو، آمادگی سازمان بازرسی کل کشور برای همکاری‌های دوجانبه با همتای آذری در حوزه‌های مبارزه با فساد و برای تبادل تجربیات و تبادل کارشناس را اعلام کرد.

وی گفت: چنانچه کشورهای عضو اکو با همکاری با یکدیگر و با تمام ظرفیت در امر مبارزه با فساد وارد میدان شوند و منتظر تصمیمات سایر کشورهای بیگانه غربی نباشند و به‌طور یکدل و یکصدا، عزم خود را برای ریشه کن کردن این پدیده شوم جزم کنند، در این صورت کل دنیا این صدا را خواهد شنید و در این حالت اجلاس‌های چندجانبه نظیر این اجلاس، می‌تواند به‌طور عملی و کاربردی به موفقیت بیشتری دست یابد. 

قاضی سراج با تأکید بر مشترکات متعدد دو کشور ایران و آذربایجان، از همتای آذری خواست تا با همفکری یکدیگر، سایر کشورهای اکو را برای اقدام جمعی و مشترک برای ارتقاء درستکاری و شفافیت و مبارزه با فساد، فعال کرده و از اقدامات جزیره‌ای خودداری شود.

در ادامه این دیدار، کامران علی‌اف، رئیس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان، ضمن تشکر از قاضی سراج، برای حضور در سومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو، از عزم کشورش برای مبارزه با فساد یاد کرد و گفت؛ آذربایجان طبق دستور رئیس جمهور، عزم و اراده سیاسی جدی برای مبارزه با فساد دارد و این آمادگی را دارد تا در این زمینه، همانند سایر زمینه‌های مورد علاقه دو کشور، با سازمان بازرسی کل کشور ایران همکاری کند و در قالب امضا، یادداشت و تفاهم همکاری در آینده نزدیک این همکاری منجر به یک رابطه مستمر و کاری مشترک شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *