علامت سوال مقابل جوانگرایی در تیم ملی والیبال/ دهه شصتی‌ها همچنان هستند

12:13 - 10 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۷۱۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
در تیم ملی والیبال ایران همچنان بازیکنان مسن دیده می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم ملی والیبال کشورمان چند ماهی است زیر نظر ایگورکولاکوویچ تمرین می‌کند و در حال حاضر هم در ایتالیا به سر می‌برد تا مسابقات هفته اول خود را در لیگ جهانی 2017 انجام دهد.
 
یکی از مهمترین شاخصه‌هایی که فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی عنوان می‌کرد پایین آوردن میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بود. در المپیک ریو میانگین سنی بازیکنان تیم ملی حدود 28 سال بود. در این تیم 5 بازیکن حضور داشتند که سن‌ آنها 30 و بالای 30 سال بود.
 
در تیم ملی فعلی والیبال که توسط کولاکوویچ انتخاب شده است میانگین سنی بازیکنان حدود 26/5 است که نسبت به المپیک ریو حدود یک سال و نیم جوان‌تر شده است. هر چند در این تیم فرهاد نظری افشار حضور دارد که 33 سال سن دارد. ضمن این که مرندی، معروف و غلامی هم شرایطی مثل نظری افشار دارند و سن آنها هم بیشتر از 30 سال است.
 
از طرفی دیگر با توجه به این که تا المپیک 2020 هنوز 3 سال دیگر باقی مانده، این بازیکنان تا آن زمان بین 33 تا 36 سال سن خواهند داشت که این مسئله به هیچ عنوان یک امتیاز مثبت برای تیم ملی محسوب نخواهد شد.
 
ای کاش از لیگ جهانی برای پیدا کردن جایگزین‌هایی برای معروف، مرندی، غلامی و .... استفاده می‌کردیم. با نگاهی به تیم‌هایی که در لیگ جهانی 2017 حضور دارند متوجه می‌شویم که این تیم‌ها به بسیاری از بازیکنان نامدار خود استراحت داده‌اند، چون نگاه این تیم‌ها به المپیک 2020 است. البته در تیم ملی والیبال خبری از موسوی و شهرام محمودی نیست که هر دوی آنها به دلیل مصدومیت نتوانستند همراه با این تیم به ایتالیا بروند. شاید اگر فدراسیون والیبال کمتر روی نتیجه گرایی در لیگ جهانی پافشاری کند کولاکوویچ هم این جرات را به خودش خواهد داد که در لیگ جهانی از بازیکنان جوان‌تر استفاده کند.
 
می‌توانیم امیدوار باشیم که جوانگرایی در تیم ملی به صورت آهسته انجام شود اما آیا کولاکوویچ این اختیار را خواهد داشت که از بازیکنان مسن اما بزرگ تیم ملی عبور کند؟
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *