۲۲ فعال سیاسی و رسانه‌ای "پاکستان" به جرم توهین به ارتش دستگیر شدند

13:22 - 01 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۱۶۷۸
سازمان تحقیقات فدرال پاکستان دستور دستگیری ۲۲ نفر از فعالان رسانه‌ای و همچنین برخی اعضای احزاب سیاسی پاکستان به جرم توهین به ارتش را صادر کرد.
۲۲ فعال سیاسی و رسانه‌ای به گزارش سرویس بین الملل سازمان تحقیقات فدرال پاکستان دستور دستگیری 22 نفر از فعالان رسانه‌ای و همچنین برخی اعضای احزاب سیاسی پاکستان به جرم توهین به ارتش را صادر کرد.
 
به گزارش دیلی اکسپرس، بعد از دستورات سازمان تحقیقات فدرال برای برخی افراد نامه‌هایی از جانب دیوان عالی  ارسال شده است که باید در تاریخ معین در دادگاه حضور یافته در زمینه توهین به ارتش پاسخگو باشند.
 
به دستور سازمان تحقیقات فدرال پاکستان کلیپ‌ها و اخباری که علیه ارتش منتشر شده بود فیلتر شد و این روند همچنان ادامه دارد.
 
از روز گذشته تا امروز 22 فعال رسانه‌ای به جرم توهین به ارتش دستگیر و به زندان مرکزی اسلام‌آباد پایتخت پاکستان منتقل شده‌اند.
 
دکتر فیصل رانجها که از فعالان رسانه‌ای حامی دولت و مخالف ارتش محسوب می‌شود از محل زندگی خود منطقه کامونکی پنجاب به اسلام‌آباد انتقال یافته و تحت تدابیر شدید امنیتی مورد بازجویی قرار گرفته است.
 
چندی پیش وزیر کشور پاکستان به سازمان تحقیقات فدرال و سایر سازمان‌های دولتی دستور داد علیه کسانی که بدون دلیل از ارتش انتقاد می‌کنند و یا در صدد به سخره گرفتن اقدامات نظامیان هستند، وارد عمل شوند.
 
طبق بیانیه وزارت کشور پاکستان طبق قانون با سوء استفاده از موضوع آزادی بیان نمی‌توان از ارتش و سازمان‌های مربوط به آن انتقاد کرد بنابراین با کسانی که دست به چنین اقداماتی بزنند برخورد خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *