بیش از 300 میلیارد از معوقات بانکی در سال گذشته وصول شد

14:28 - 31 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۳۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسدی مدیرکل ثیت اسناد و املاک استان خراسان شمالی گفت: در سال ۹۵ مبلغی بالغ بر ۳۱۳ میلیارد ریال مطالبات بانکی توسط دوایر اجرای ثبت اسناد وصول شده است.
اصغر اسدیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با سرپرست امور شعب بانک ملی در خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
اسدی در ابتدای این دیدار  تلاش در جهت وصول مطالبات معوق بانک‌ها را از جمله اقداماتی دانست که تمام مسئولان نظام در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید با جدیت دنبال کنند. 

وی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و در جهت سرعت بخشیدن به امور و صیانت از حفظ حقوق بیت المال و مطالبات معوق، این اداره کل در نظر دارد اداره اجرا را مستقل کند.

این مقام قضایی بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی مطالبات بانک‌ها اعم از چک و قراردادهای رهنی و... باید از طریق ادارات ثبت اسناد و املاک وصول شود. لذا خواستار تعامل بیشتر بانک‌ها در جهت تامین مکان مناسب از سوی شورای هماهنگی بانک‌های استان هستیم. 

مدیرکل ثیت اسناد و املاک استان خراسان شمالی ادامه داد: در سال ۹۵ مبلغی بالغ بر ۳۱۳ میلیارد ریال مطالبات بانک‌ها توسط دوایر اجرای ثبت وصول شده که با توجه به کمبود نیرو در این اداره کل این میزان بسیار حائز اهمیت و توجه است.

اسدی افزود: چنانچه حمایت‌های لازم ازسوی شورای هماهنگی بانک‌ها با این اداره کل صورت پذیرد آمادگی لازم برای برگزاری دوره آموزشی در امر وصول مطالبات و فرایند اجرائیات برای مسئولین حقوقی بانک‌ها بمنظور تسریع در امور مهیا خواهد شد.

صابری سرپرست شعب امور بانک ملی ودبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی در انتهای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان‌های ذیربط مشکل مطالبات معوق بانک‌ها نیز پایان یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *