رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت سوریه تفاهم‎نامه ایجاد مناطق کاهش تنش را تایید کرد/اطمینان دمشق به ایران و روسیه

13:36 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۸۸۳
وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در نشستی خبری از موافقت دولت این کشور با تفاهم‎نامه ایجاد مناطق کاهش تنش خبر داد.
ولید معلمبه گزارش گروه بین‌الملل ، ولید المعلم، روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: دولت سوریه تفاهم‎نامه ایجاد مناطق "کاهش تنش" را با هدف جلوگیری از کشته شدن سوری‎ها تایید کرده است.

وی تاکید کرد: ارتش سوریه با قاطعیت نقض طرح "کاهش تنش" به دست تروریست‎ها را پاسخ می‎دهد.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه گفت‎وگوهای ژنو هیچ پیشرفتی نداشته است اظهار داشت: توافقنامه "کاهش تنش" جایگزینی برای مذاکرات ژنو است.

المعلم ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتایج توافقنامه "کاهش تنش" گفت: امیدوارم که این توافق به انفصال معارضان از تروریست‎ها شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای گروهک النصره همچنان در ادلب حضور دارند اضافه کرد: معارضان باید اعضای النصره را از مناطق تحت کنترل خود خارج کنند تا توافق "کاهش تنش" اجرایی شود.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: سازمان ملل هیچ نقشی در اجرای توافق "کاهش تنش" ندارد و این روسیه است که نقش ناظر را در اختیار داشته و پلیس نظامی در مناطق مشخص شده مستقر می‎کند.

وی تصریح کرد: دمشق به ایران و روسیه به عنوان تضمین کنندگان طرح "کاهش تنش" اطمینان دارد.

المعلم در بخش دیگری ضمن هشدار به امان تاکید کرد: در صورت ورود نیروهای اردنی به خاک سوریه آنها را نیروهای متجاوز می دانیم.

وی همچنین در در واکنش به انتخاب امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهور جدید فرانسه گفت: ماکرون تروریست‎ها را تایید کرده و از آمریکا پیروی می‎کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *