قیمت نفت افزایش یافت

8:58 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۷۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
احتمال تمدید برنامه کاهش تولید نفت اوپک قیمت جهانی نفت را بالا برد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، قیمت جهانی نفت خام به دنبال اظهارات تازه وزیر انرژی عربستان در روز دوشنبه (18 اردیبهشت 1396) در بازارهای آسیا افزایش یافت.

وزیر انرژی عربستان اظهار کرده است که برنامه کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با وجود افزایش بی رویه تولید نفت آمریکا، تا پایان سال 2017 تمدید می شود.

قیمت نفت برنت امروز در بازارهای آسیا 1.47 درصد درمقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته افزایش یافت و به 49 دلار و 82 سنت رسید. قیمت نفت WTI آمریکا نیز با رشدی 63 سنتی به 46 دلار و 85 سنت رسید.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، امروز اعلام کرد که بازارهای نفتی پس از سالهای مازاد عرضه نفت در حال رسیدن به توازن است. وی انتظار دارد که توافق اوپک برای کاهش تولید نفت تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.

خالد الفالح که در کوالالامپور به سر می برد، گفت: در پی مشورت با سایر اعضای اوپک مطمئن هستم که توافق سازمان در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه می یابد.

رشد قیمت در حالی اتفاق می افتد که قیمت نفت طی هفته گذشته کاهش یافته بود. دلیل این کاهش عرضه زیاد نفت از طرف برخی از کشورهای غیر عضو در اوپک مانند آمریکا است.

تصمیم بر ادامه برنامه کاهش تولید نفت در اوپک و یا اجرای برنامه دیگری، در نشست آتی این سازمان که در تاریخ 25 می 2017 (4 خرداد 1396) برگزار می شود، گرفته خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *