ایستگاه‌های BRT خط انقلاب دماوند آماده استفاده نابینایان شد

13:34 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۲۳۰
شهردار منطقه ۷ گفت: ایستگاه‌های اتوبوس تندرو خط یک خیابان انقلاب – دماوند با هدف ترغیب نابینایان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آماده سازی شد.
اتوبوس به گزارش گروه جامعه ، سعید طلوعی گفت: مناسب‌سازی معابر، حمل‌ونقل عمومی و در مجموع بهبود شرایط زندگی برای نابینایان و معلولان از حقوق شهروندی این گروه از شهروندان است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دو ایستگاه از هفت ایستگاه اتوبوس تندور خط یک خیابان انقلاب دماوند که در منطقه ۷ واقع شده به صفحه نمایشی راهنما با خط بریل و مسیر ویژه نابینایان مجهز شده تا این عزیزان بتوانند مسیر خود در ایستگاه را بیابند و آماده سازی مابقی ایستگاه‌ها هم در اولویت کاری منطقه قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۷ در ادامه به احداث دو پارک ویژه معلولین در این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با هدف ارائه خدمات بهینه به این قشر و بهره گیری آنان از تمامی امکانات و تامین آسایش و رفاه، در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: نصب نیمکت ویژه معلولین، ست بدنسازی و ایجاد سرویس بهداشتی مناسب جهت معلولین، ایجاد محل پارک خودرو و نصب دستکهای رمپ از جمله اقداماتی است که در این بوستان به منظور رفاه حال معلولان انجام می‌شود.

طلوعی با اشاره به مناسب سازی اولین بوستان ویژه معلولین و سالمندان منطقه در بوستان شهد نیاکی، عنوان کرد: تبدیل شهرداری تهران ازسازمانی خدماتی به یک نهاد اجتماعی، شعاری بود که در سال‌های اخیرنه تن‌ها درحرف، بلکه دراقدام وعمل شهردار تهران اتفاق افتاده است و شهرداری تهران همواره نسبت به رفع مشکلات معلولان نگاه ویژه‌ای دارد.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه شهری سالم است که برای نیازهای تمام شهروندان از هر طیف پاسخ مناسب داشته باشد، خاطرنشان کرد: هنوز تا شهری مناسب و ایده‌آل برای این گروه از جامعه فاصله داریم، اما در تلاشیم تا دسترسی مناسب به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و همچنین تردد راحت در سطح منطقه را برای این گروه فراهم سازیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *