کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی پشتیبان نهادهای ناظر و مجری انتخابات است

11:39 - 07 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۰۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‏‌الاسلام المسلمین حمیدی گفت: کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی پشتیبان نهادهای ناظر و مجری انتخابات است.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ؛ به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان سومین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم  و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان  در دفتر رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این نشست که با هدف تشریح اهم اقدامات پیش رو در راستای پیشگیری از بروز مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی برگزار شد حجت الاسلام المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت: با عنایت به اینکه در آینده نزدیک تبلیغات انتخاباتی در استان هم در حوزه انتخابات شورا و هم در حوزه انتخابات ریاست جمهوری رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته و اغلب نامزدهای انتخاباتی به استان سفر خواهند کرد اتخاذ تدابیر مناسب در راستای پیشگیری از بروز التهابات محتمل حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در ادامه با توجه به ضرورت تحقق اصل بی طرفی و مساوات ادامه داد: می بایست ادارات و نهادهای حاکمیتی در راستای بکارگیری از امکانات سخنرانی مساوات و بی طرفی را مدنظر قرار داده و امکانات و تجهیزات سازمانی مدنظر نامزدها را به صورت متناسب و برابر در اختیار کلیه آنها قرار دهد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان  سیستان و بلوچستان در ادامه در راستای تبیین اهمیت ارتقاء آگاهی های عمومی در حوزه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی افزود : نقش صداوسیمای استان در خصوص آماده سازی اذعان عمومی مردم هم در حوزه تبیین اهمیت و ضرورت مشارکت در انتخابات و هم در راستای تعیین حدود و صغور فعالیت ها و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی نقش بی بدیلی است. که در این راستا ارباب جراید و رسانه های استان می توانند یاری گر این نهاد حاکمیتی شده و نقش خود را به طور مناسب و موثری ایفا نمایند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  در راستای شکل دهی به آراء و اذعان عمومی مردم افزود: بی گمان اینترنت و بستر شبکه های اجتماعی نقش بسیار موثری در شکل دهی به انتخابات و تصمیمات عمومی داشته و می تواند نقش آفرینی خاصی را در بزنگاه های اجتماعی و سیاسی ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: در این راستا برخی از جریانات معاند در پاره ای موارد اقدام به تشویش اذعان عمومی و التهابات در فضای عمومی و  اجتماعی می نمایند که ضرورت دارد تا دستگاه های کاشف خصوصاً پلیس فتا در این راستا رصد مستمر و به هنگام خود را ایفا نموده و در راستای برخورد به هنگام و اقدامات پیشگیرانه موارد را به دبیرخانه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان ارجاع کند.

وی در پایان با ابراز امیدواری در راستای مشارکت های مطلوب مردم استان خاطرنشان کرد: مردم فهیم و روشن بین استان سیستان وبلوچستان همواره در انتخابات سیاسی و اجتماعی نقش خود را به نحو احسن ایفا نموده و به الگویی بی بدیل در سطح کشور تبدیل شده  اند بی گمان وظیفه تک تک نهادها و سازمان های حاکمیتی  نیز در این راستان صیانت از این مشارکت پرشور و حمایت از برگزاری انتخاباتی سالم و عاری از هرگونه تخلف و جرمی تأثیرگذار خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *